Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lihakset, laihduttaminen ja liikunta, kun pienikokoinen nainen haluaa vähentää lihasmassaa ja laihtua, jotta tuloksena solakka vartalo

Vierailija
21.07.2024 |

Kehonkoostumuksen mittaus kertoo, että minulla on paljon lihasta. Toki on rasvaakin, mutta suhteessa sitä lihasta on kokooni nähden liikaa, olen lyhyt. 

Lihakset eivät ole tulleet saliharjoittelusta, vaan syömällä terveellisesti ja geneettistä varmaankin.

En uskalla mennä salille, koska pelkään lihasten kasvavan.

Olen jo laihtunut kivasti ja tavoitteena normaalipainon yläraja, eli rasvaa pois, mutta ollakseni sopusuhtainen petite-tyyppinen nainen, niin lihaksista voisi lähteä myös!

Miten siis laihduttaa jotta lihakset vähenevät, siis normaalin rajoissa. 

Miten liikkua, jotta kiinteytyy, mutta ei kasvata lihaksia? 

N49

Kommentit (39)

Vierailija
1/39 |
21.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätät protskut väliin 

Vierailija
2/39 |
21.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juoksu ja uinti varmaankin

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/39 |
21.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei voi olla liian lihaksikas ilman salitreeniä. Lihas vähenee automaattisesti samalla kun laihdut. Lihaksikkuus ei tule näyttämään samalta normaalipainoisena, kuin nyt. Jos tavoittelet solakkaa, vähemmän lihaksikasta vartaloa niin laihduta alhaisempaan painoindeksiin, esim. bmi 22.

Vierailija
4/39 |
21.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ja liikunnaksi suosittelen kävelyä. Polttaa hyvin rasvaa.

Vierailija
5/39 |
21.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne sopusuhtaiset petitet on niitä joilla se bmi on lähempänä alipainoa kuin ylipainoa ja joilla on lihasta. Normaalipainon yläraja on ihan ok tavoite ja kaunis vartalo mutta jos haluat olla solakka niin silloin painoa pitää olla vähemmän.

Vierailija
6/39 |
21.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ne sopusuhtaiset petitet on niitä joilla se bmi on lähempänä alipainoa kuin ylipainoa ja joilla on lihasta. Normaalipainon yläraja on ihan ok tavoite ja kaunis vartalo mutta jos haluat olla solakka niin silloin painoa pitää olla vähemmän.

Ja niillä on pieni luusto. Ap:lla ei välttämättä ole(?)

Vierailija
7/39 |
21.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jep, tämäkin vielä. Suomessa on aika vähän niitä joiden luonnollinen ruumiinrakenne sallii tuon sopusuhtaisen petiten.

Vierailija
8/39 |
21.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinulle taitaa olla ruumiinrakenne rotevampi. Älä tavoittele petite vartaloa, se vie syömishäiriöön. Kuten joku ehdotti niin liikuntamuotona aerobinen kuten juoksu voisi tosin sopia :)

Vierailija
9/39 |
21.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutaman maratoonin kun viikossa heität alkaa lihakset kuivua pois. Jätät proteiinin vähemmälle ja keskityt kasvisruokaan. 

Vierailija
10/39 |
21.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

geeneillä ei tule kenellekkään suuria lihaksia, koskaan.

Vierailija
11/39 |
21.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten tuo sun kehonkoostumus mitattiin? vedessä kellumalla paino?

Vierailija
12/39 |
21.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lihas ei kasva ilman nousujohteista lihastreeniä.

Vierailija
13/39 |
21.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En enää halua mennä uimahalliin. Muinoin minulla oli sellainen joogatyyppinen oma jumppaohjelma mutta siinä liikkeet olivat lattialla joten senkin olen nyt lopettanut. Vesijuoksu ei käy mutta vesijumppa kylläkin jos olisi tarjolla.

Minuun tehoaa näköjään raju diskotanssi. Aina kun radiosta tulee tanssittava hyvä biisi niin tanssin niin että kaikki paikat heiluu. Tätä noin tunti päivässä plus kävelylenkki, ehkä noin 4 km.

Siis minä olen pienikokoinen ja painoindeksin ylärajalla. En ole edes pullukka vaan läski tai mikä lie on levinnyt koko kehoni alueelle tasaisesti ja voisin kutsua itseäni tanakaksi... Ajattele tilanne että farkkujen (ei jotkut pillifarkut) punteissa ei ole tyhjää tilaa vaan puntit ovat täyttyneet. En paremmin osaa kuvata. Mutta jos sanon jollekin että olen niin lihava niin saan vastaukseksi että et sä ole yhtään lihava.

Sitten minulla on ongelma vatsan alueen kanssa. Minulta leikattiin 45 cm suolesta koska siellä oli kasvain. Arpi jakaa vatsan kahteen osaa... eivät leikkauksessa huolehtineet ihosta ja nyt vatsassani on kaksi omituista ihopuhkuraa. En tiedä miten ne laihtuisivat jos laihtuisin. Sitten minulla on tullut jollakin tavalla rasvakudosta häpykumpuun ja nyt epäilen että sekin johtuu tästä suuresta leikkaushaavasta joka menee siis navasta ihan häpykumpuun saakka ja ohjaa sitä minne rasvaa kerääntyy... ei todellakaan mikään bikiniarpi kuten keisarinleikkauksissa. Tämmäkin rasva pitäisi saada pois... Onneksi minulla ei ole mitään jälkiä synnytyksestä eikä synnytyksessä tehty minulle mitään... eikä ole mitään suonikohjujakaan... SAATAN OLLA AIKA ONNENTYTTÖ... 

Vierailija
14/39 |
21.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kehonkoostumusmittaus mitattiin laitteella, eikö se ole sen nimi? Yksityisellä terveysasemalla ja ulkomailla wellness-klinikalla. 

Vierailija
15/39 |
21.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jep, tämäkin vielä. Suomessa on aika vähän niitä joiden luonnollinen ruumiinrakenne sallii tuon sopusuhtaisen petiten.

Luulisin että tämä on näin kohdallani. Ap.

Vierailija
16/39 |
21.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lihasta ei voi olla liikaa ja kun menetät sen lihasmassan niin sinusta tulee kookkaampi, mutta myös heikompi.

Vierailija
17/39 |
21.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sinulle taitaa olla ruumiinrakenne rotevampi. Älä tavoittele petite vartaloa, se vie syömishäiriöön. Kuten joku ehdotti niin liikuntamuotona aerobinen kuten juoksu voisi tosin sopia :)

Kiitos neuvosta, olen nuorempana ollut normaalipainon ylärajalla ja mielestäni kivasti kurvikas, mutta sopusuhtainen, joten sama tavoite nyt. Petite tyyppinen olisi mielestäni nyt kypsässä iässä paremman näköistä, mutta onneksi en ole rintava, enää. Syömishäiriötä on ollut ja sen kanssa saa olla tarkkana. 

Vierailija
18/39 |
21.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En enää halua mennä uimahalliin. Muinoin minulla oli sellainen joogatyyppinen oma jumppaohjelma mutta siinä liikkeet olivat lattialla joten senkin olen nyt lopettanut. Vesijuoksu ei käy mutta vesijumppa kylläkin jos olisi tarjolla.

Minuun tehoaa näköjään raju diskotanssi. Aina kun radiosta tulee tanssittava hyvä biisi niin tanssin niin että kaikki paikat heiluu. Tätä noin tunti päivässä plus kävelylenkki, ehkä noin 4 km.

Siis minä olen pienikokoinen ja painoindeksin ylärajalla. En ole edes pullukka vaan läski tai mikä lie on levinnyt koko kehoni alueelle tasaisesti ja voisin kutsua itseäni tanakaksi... Ajattele tilanne että farkkujen (ei jotkut pillifarkut) punteissa ei ole tyhjää tilaa vaan puntit ovat täyttyneet. En paremmin osaa kuvata. Mutta jos sanon jollekin että olen niin lihava niin saan vastaukseksi että et sä ole yhtään lihava.

Sitten minulla on ongelma vatsan alueen kanssa. Minulta leikattiin 45 cm suolesta ko

Siis miksi saatat olla onnentyttö?

Vierailija
19/39 |
21.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiitos neuvosta, olen nuorempana ollut normaalipainon ylärajalla ja mielestäni kivasti kurvikas, mutta sopusuhtainen, joten sama tavoite nyt. Petite tyyppinen olisi mielestäni nyt kypsässä iässä paremman näköistä, mutta onneksi en ole rintava, enää. Syömishäiriötä on ollut ja sen kanssa saa olla tarkkana. 

Minusta kurvikas kuulostaa kivalta ja toimii hyvin myös sinun iässäsi. Älä laihduta bmi alarajoille. :)

Vierailija
20/39 |
21.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ed. Ei ole mikään keijukaisen luusto vaan minulla on kasvuhäiriö (jota ei huomaa) mutta luultavasti minun olisi kuulunut olla ainakin 10 senttiä pitempi. Siitä sitten epätäydellisyyttä kehooni. Arvelen että muuten saattaisi olla aivan liian täydellinen nainen... SAATAN OLLA AIKA ONNENTYTTÖ...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kolme kuusi