Hybridiauton lataus ja latausraivo
Onnistuin kohtaamaan latausraivoihmisen, kun latasin huotoasemalla hybridiautoani ihan rauhassa. Paikalle tuli suviaantunut sähköautoilija, jonka mielestä minun olisi pitänyt luovuttaa laturi hänelle, koska autoni kulkee myös bensalla. Riitahan siitä tuli, koska mun mielestä se lataa, joka ensimmäisenä laturilla on. Olinko väärässä, onko tähän olemassa jotkut säännöt kuka saa missä ja milloin ladata?
Kommentit (2)
First come, first served.
Ei ole mikään pakko antaa tuossa tilanteessa laturia toisen käyttöön. Ihan yhtä lailla sinne bensa-automaatille odotetaan vuoroa jonossa, elämä on valintoja. Se, että autosi kulkee myös bensalla, ei tarkoita sitä ettetkö saisi käyttää sähköä. Toki joissain perustellussa poikkeustilanteissa voisin antaa laturin toisen käyttöön, mutta noin normaalisti odottakoon kukin vuoroaan. Lataaminen ja sen kesto suhteessa tankkaamiseen on kuitenkin asia, jonka jokainen sähköautoilija joutuu autoa hankkiessa tiedostamaan ja hyväksymään.
Minä raivoan läskeille ruokakauppajonossa. Miksi he ovat edelläni ostamassa ruokaa, vaikka kaikesta päätellen ovat hyvin syöneitä?!