Elloksen markkinointiin on näemmä pesiytynyt joku kielioppibesserwisser. Kaikissa viesteissä "Ellosin".
Kommentit (12)
No tietenkin se on kaikissa viesteissä. Eikö se olisi outoa, jos nimi taivutettaisiin välillä yhdellä tavalla ja välillä toisella?
Se on aina ennen ollut "nyt Elloksella".
Ellosilla nyt alkkari-ale, ei, ei ja ei
Ihmettelin samaa. Vaadin Elloksella-taivutusta takaisin!
Jos jonkun perheen suķunimi olisi Ellonen, voisi puhelimeen vastata Ellosilla päivää
Nimenhaltija saa itse toivoa, miten nimeä taivutetaa. Esim. Petteri Orpo on toivonut, että ei puhuttaisi Orvosta vaan Orposta. Molemmat muodot ovat kuitenkin kieliopillisesti oikein.
Vierailija kirjoitti:
Nimenhaltija saa itse toivoa, miten nimeä taivutetaa. Esim. Petteri Orpo on toivonut, että ei puhuttaisi Orvosta vaan Orposta. Molemmat muodot ovat kuitenkin kieliopillisesti oikein.
Itse puhun aina Orvon hallituksesta.
Joonas, Joonaksen, Joonaksella
Ellos, Elloksen, Elloksella
Näin ainakin omasta mielestä kuuluisi taipua.
Vähän ohis, mutta tvn tekstityksissäkin alkaa huomata sen nykyisen sukupolven paljon puhutun äidinkielen taidon rapistumisen, esim. hengenvaarallisesti lihava- sarjassa tohtori kyseli muka potilaalta että milloinkas sinä pääset pois sieltä SAATTOHOIDOSTA ja miten siellä on mennyt :D kyse oli siis tietenkin hoitokodista eikä saattohoidosta!
Miksi se olisi Elloksen?