Olen aina ihmetellyt, kun jotkut eivät vastaa halaukseen ja ovat jäykkiä
Minusta se on epäkohteliasta.
Mutta tuli mieleen, että ovatko nämä nyt sitten niitä, joita isoäiti on halannut väkisin pienenä?
Kommentit (142)
Minun uraorientoituneet vanhempani eivät koskaan halanneet meitä lapsia. Huusin äidilleni kerran teini-iässä, miksi sinulta ei koskaan saa edes yhtä halausta. Hän katsoi ikkunasta ulos ja kysyi minulta, pitäisikö minun ja isäsi ostaa vielä kolmas omistusasunto.
Jos ap on simpsakka neitonen, halaa toki! Ja pitkään ja tiukasti.
Yli 30v älkööt vaivautuko!
M49
Asustelen etelän maassa, poskipusutellaan. Hyvien ystävien kesken vain, ja enempi naisten juttu. Miehet kättelevät toisiaan, naista tervehtivät kohteliaasti koskettamatta.
Ainoastaan joidenkin suomalaisten miesten käytöksen olen kokenut epämukavaksi kun pakottavat jokaisen halaamaan/pusuttelemaan. Moukkamaisia kun ovat.
Mee sitte sinne halailemaan puolijauhoisena kaikkia.
Vierailija kirjoitti:
Minun uraorientoituneet vanhempani eivät koskaan halanneet meitä lapsia. Huusin äidilleni kerran teini-iässä, miksi sinulta ei koskaan saa edes yhtä halausta. Hän katsoi ikkunasta ulos ja kysyi minulta, pitäisikö minun ja isäsi ostaa vielä kolmas omistusasunto.
Järkyttävää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Halailetko tuntemattomia ihmisiä kysymättä lupaa?
Nykyisin on tapana suurissa tapaamisissa halata kaikki. Ap
Mitä tarkoitat suurilla tapaamisilla?
Suku, harrastus, kaverit
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suku, harrastus, kaverit
Ap
Oletkohan jotenkin autistinen kun et ymmärrä muiden ihmisten rajoja?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suku, harrastus, kaverit
Ap
Oletkohan jotenkin autistinen kun et ymmärrä muiden ihmisten rajoja?
Halailu ei ole minun ideani, mukaudun siihen mitä muut tekevät. Itse en halaisi, jos minä päättäisin. Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi naiset halatessaan hierovat toisen selkää ja miehet taputtaa?
Se on kansainvälinen tapa ja Keski-Euroopassa yleinen. Minun siivoojani kanssa eteläisessä maassa myös poskisuudeltiin. Siis se pitää oppia kun posket vastakkain ei ihan kiinni ja muiskaus molemmin puolin. Se on maailmalla hyväksynnän merkki.
Tuntematon ele näillä metsässä kasvaneilla.
Tuntematon ja myös älyttömän typerän näköinen ele. Korvan juuressa kuuluva maiskaus olisi kamalaa. Saattaisin tirvaista. Ja miksi helvetissä täällä pohjan perukoilla pitäisi omia Keski-Eurooppalaisia tapoja? Maiskutelkoot siellä toisiaan.
Onhan se nyt estoiselle suomalaiselle ihan kamalaa. Hih. Että ihan koskettaisi jotain puolituttua. Huhhuh.
Toista se on, kun mennään etelämmäs Euroopassa.
Ei tarvitse ymmärtää, riittää että kunnoíoitat heidän haluaan olla tulematta halatuiksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kovin omituisia tapoja rantautunut Suomeen jos näin on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En tykkää halailusta muiden kuin läheisimpien ihmisten kanssa. Millä perustella jotkut ihmiset kuvittelevat voivansa koskea ja halata muita ihmisiä ilman lupaa? Se on tunkeilevaa. Ylittää rajat. Jotkut tervehtivät puolituttuja ja vieraitakin halaamalla. Todella vastenmielistä. Kaikkien halaajat määrittelevät ihmissuhteet yksipuolisesti tasolle jolla voi muka halata. Kysymättä lupaa. Se on vallankäyttöä.
Täysin normaalia italiassa, ranskassa jne.
Joo ei ole. Olen asunut kummassakin maassa ja se nk. halaus on sellainen väljä, ei kosketeta kropalla toisen kroppaa, ei taputella selkään eikä mihinkään muualle. Kestää 1-2 sekuntia. Suomalainen halaus on tiukka ja kestää aivan liian kauan, se ei ole enää ele vaan teko. Jotkut ovat yrittäneet halata minua Suomessa mut kun huomasin millaista se on, sanon heti ei jos joku aikoo, sanon että käsipäivä riittää jos välttämättä tarttee toista koskettaa.
AP millälailla siihen halaukseen pitäisi mielestäsi "vastata"? Vetää toinen kiinni itseensä ja pitää siinä puristuksessa kuin ruuvipihdissä? Kauheaa on tuommoinen halaus.
Autismi saattaa aiheuttaa tuollaista käytöstä. Halaaminen ei tunnu heistä luontevalta. Tai eivät edes tajua seisovansa jäykkinä kun toinen halaa.
Vierailija kirjoitti:
Asustelen etelän maassa, poskipusutellaan. Hyvien ystävien kesken vain, ja enempi naisten juttu. Miehet kättelevät toisiaan, naista tervehtivät kohteliaasti koskettamatta.
Ainoastaan joidenkin suomalaisten miesten käytöksen olen kokenut epämukavaksi kun pakottavat jokaisen halaamaan/pusuttelemaan. Moukkamaisia kun ovat.
Eivät osaa. Eivät osaa small talkkia eivätkä osaa eivätkä edes viitsi opetella halauksen hienouksia eli keveyttä. Vedetään kiinni ja puristetaan kuten tukkijätkä Suomessa, saa pyristellä irti.
Vierailija kirjoitti:
Miksi naiset halatessaan hierovat toisen selkää ja miehet taputtaa?
(Holvikaari-ilmiö) ei kun sillä ilmaistaan, että lopetas jo.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nykyisin on halaaminen epäkohteliasta. Varsinkin miehenä pitää olla erittäin varovainen siitä, ketä pyrkii halaamaan, vaikka olisi hyväkin tuttu tai jopa sukulaisnainen. Keskenäänhän miehet eivät halaile.
Halaaminen ei ole epäkohteliasta vaan ystävällistä ja lämminhenkistä.
Nykyisin on halaaminen epäkohteliasta. Varsinkin miehenä pitää olla erittäin varovainen siitä, ketä pyrkii halaamaan, vaikka olisi hyväkin tuttu tai jopa sukulaisnainen. Keskenäänhän miehet eivät halaile.