Olen aina ihmetellyt, kun jotkut eivät vastaa halaukseen ja ovat jäykkiä
Minusta se on epäkohteliasta.
Mutta tuli mieleen, että ovatko nämä nyt sitten niitä, joita isoäiti on halannut väkisin pienenä?
Kommentit (142)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Halailetko tuntemattomia ihmisiä kysymättä lupaa?
Nykyisin on tapana suurissa tapaamisissa halata kaikki. Ap
Nykyisin on halaaminen epäkohteliasta. Varsinkin miehenä pitää olla erittäin varovainen siitä, ketä pyrkii halaamaan, vaikka olisi hyväkin tuttu tai jopa sukulaisnainen. Keskenäänhän miehet eivät halaile.Halaaminen ei ole epäkohteliasta vaan ystävällistä ja lämminhenkistä.
Halaaminen ei tuo ystävällisyyttä ja lämminhenkisyyttä henkilösuhteeseen, jolla ei ole näitä ominaispiirteitä ennestään. Käytännössä tämä on mahdollista vain naisten keskinäisissä suhteissa.
En halua halata kuin omaa miestäni. Lapsenakaan en halunnut halata kuin yhtä ihmistä. Kaikkien halit eivät tunnu hyviltä.
haist sie, kättely riittää,sillä mitään tekemistä onko hellitelty pienenä. joskus kyllä kättelykin näin korona-aikana not, nyökkäys,moikkaus, käden heilautus ovat riittäviä. ei tarvii tulla iholle jos on kyseessä tervehdys. jotennii voi ymmärtää jonkun lohtuhalin.
yök jos menet minne hyvänsä hali hali ja poskisuudelmat vaikkakin ilmaan tehtynä. suhteessa eri asia
Suomalaisten henkilökohtainen "reviiri" on vaan suurempi kun etelä-Euroopassa ja se on ihan ok. Kulttuurieroja, joita olisi hyvä kunnioittaa.
Vierailija kirjoitti:
haist sie, kättely riittää,sillä mitään tekemistä onko hellitelty pienenä. joskus kyllä kättelykin näin korona-aikana not, nyökkäys,moikkaus, käden heilautus ovat riittäviä. ei tarvii tulla iholle jos on kyseessä tervehdys. jotennii voi ymmärtää jonkun lohtuhalin.
yök jos menet minne hyvänsä hali hali ja poskisuudelmat vaikkakin ilmaan tehtynä. suhteessa eri asia
Suurimmaksi osaksi samaa mieltä. Eri mieltä kuitenkin siitä, ettei lapsuusajan kokemuksilla olisi mitään merkitystä. Jos se pienenä hellitteleminen on vastannut lapsen omiin eikä aikuisten tunnetarpeisiin, silloin lapsella on parhaat edellytykset kehittyä tasapainoiseksi aikuiseksi, joka ei edes odota aikuiselämän ihmissuhteiltaan sellaista läheisyyttä, johon kyseisiä ihmissuhteita ei ole tarkoitettukaan vastaamaan.
Vierailija kirjoitti:
Sellasen kevyen nopean halauksen vielä siedän mutta sellasen tiukan ja selälle vielä hakkaamisen jättäsin väliin.
Tekopirteää. Halaiketko kaikkia? Miksi?
Eiköhän tämä lopu kun saadaan apinarokon uusin versio Suomeen. Ruotsissa se jo on.
Halailu on epämiellyttävää skeidaa. Saa aikaan kylmiä väreitä.
Minut on raiskattu enkä todellakaan pysty enää koskee miehiin. Kätellä voin nopeasti. Minäkö sitte olen nyt epäkohtelias?
Vierailija kirjoitti:
Sellasen kevyen nopean halauksen vielä siedän mutta sellasen tiukan ja selälle vielä hakkaamisen jättäsin väliin.
Jos toinen osapuoli ajattelee hiukankin normaalisti, vastentahtoisesti "siedetty" halaus on hänellekin vastenmielinen kokemus. On kaikkien kannalta kunnioittavampaa ja miellyttävämpää, ettet halaa ollenkaan etkä anna muiden halata.
Minut kaappasi sukulaisen mies isoon kainaloonsa halaukseen. Voi että tuntui hyvältä ja lohdutti menehtuksessäni. Oli superia.
Tartuttaa tauteja ja täitään toisiin ! Vielä jos ei edes tykkää koko tyypistä!
Ärsyttää kun joskus joutuu sellaiseen tilanteeseen jossa joutuu halaamaan ihmistä, josta tietää, ettei se edes pidä susta. Muutenkin ihan perseestä halata ihmistä, jonka kanssa ei ole läheinen.
Lopettakaa halauksien tyrkyttäminen, mikä teitä vaivaa? Ne kuuluvat vain rakkaille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En tykkää halailusta muiden kuin läheisimpien ihmisten kanssa. Millä perustella jotkut ihmiset kuvittelevat voivansa koskea ja halata muita ihmisiä ilman lupaa? Se on tunkeilevaa. Ylittää rajat. Jotkut tervehtivät puolituttuja ja vieraitakin halaamalla. Todella vastenmielistä. Kaikkien halaajat määrittelevät ihmissuhteet yksipuolisesti tasolle jolla voi muka halata. Kysymättä lupaa. Se on vallankäyttöä.
Täysin normaalia italiassa, ranskassa jne.
Joo ei ole. Olen asunut kummassakin maassa ja se nk. halaus on sellainen väljä, ei kosketeta kropalla toisen kroppaa, ei taputella selkään eikä mihinkään muualle. Kestää 1-2 sekuntia. Suomalainen halaus on tiukka ja kestää aivan liian kauan, se ei ole enää ele vaan teko. Jotkut ovat yrittäneet halata minua Suomessa mut kun huomasin millaista se on, sano
Joskus nähnyt miesten väliset poskipusut ja ne tehdään kyllä niin hienosti.
Vierailija kirjoitti:
Halailu on epämiellyttävää skeidaa. Saa aikaan kylmiä väreitä.
Jos se on osapuolille keskenään ok, en sivullisena saa siitä minkäänlaisia väreitä. Itse en kaipaa teennäistä halailua. Enkä oikeastaan aitojakaan halauksia, koska en halua oman hyvinvointini riippuvan millään tavalla muiden hyväntahtoisuudesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Halaaminen on mun mielestä kamalaa! Hyi!
Ainoa jolta halaukset siedän, on oma lapseni, ei muut!Halaus on inhottavaa, tunnen kuinka jäykistyn.
Ei, mummot eivät ole halanneet, ei ukit eikä kukaan muukaan.
Ei edes lapsen isä, se nyt viimetteksi, ihme kun edes saatiin koko lapsi aikaseen.
Lie tuotu pinkissä valintatalon kassissa rappusille.
Olen sanaton. Tunnevammainen.
No en todellakaan ole! EN vaan siedä sitä että minuun käydään käsiksi, astutaan mun henk koht piiriini!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Halaaminen on mun mielestä kamalaa! Hyi!
Ainoa jolta halaukset siedän, on oma lapseni, ei muut!Halaus on inhottavaa, tunnen kuinka jäykistyn.
Ei, mummot eivät ole halanneet, ei ukit eikä kukaan muukaan.
Ei edes lapsen isä, se nyt viimetteksi, ihme kun edes saatiin koko lapsi aikaseen.
Lie tuotu pinkissä valintatalon kassissa rappusille.
Olen sanaton. Tunnevammainen.
No en todellakaan ole! EN vaan siedä sitä että minuun käydään käsiksi, astutaan mun henk koht piiriini!
Älä viitsi. Tuo toinen kommentoija on täysin oikeassa. Eri
Vierailija kirjoitti:
Eiköhän tämä lopu kun saadaan apinarokon uusin versio Suomeen. Ruotsissa se jo on.
Ei hätää. Suomessa on vähemmän homoja.
Lotta Harala halaili kisojen jälkeen tai yritti halailla. Jotenkin vaan tekopirteää. Sama kuin Arja Korisevan pirteys.
Halauksen merkitys vähenee kun tästä vaan hailailen kaikkia yms.
Oitis tuli mieleeni se Stubbin lämmin voittohalaus häviäjä Haavistolle.
Stubbilla oli varmasti semmoinen puunhalaajafiilis.