Miesystävä ei pese tummia ja vaaleita erikseen. Kaikki samaan syssyyn!
Ei voi olla totta. Pitääkö minun opettaa hänelle miten vaatteita pestään?!
Kommentit (88)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole sun miesystävä enkä edes mies, mutta ei muakaan jaksa kiinnostaa eri väristen arkivaatteiden pesu erikseen. Kaikki samaan samaan koneeseen ja pesu sitten kun kone täysi.
Ja sen näkee sinun vaatteista ja yleisolemuksesta. Näytät nukkavierulta.
Ootko joku Wahlroos kun tuollein toisia arvostelet näkemättä?
Olen. Minulle opetti jo isoäiti aikoinaan, että pyykit lajitellaan.
Maailma muuttuu ja kehittyy.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole mullakaan aikaa eikä kiinnostusta värilajitella pyykkejä. En myöskään silitä vaatteita juuri koskaan. Jos se tekee epäsiistiksi, niin sittenpähän tekee, ei mua kiinnosta.
Ihmiset käyttää liikaa aikaa tyhjänpäiväisiin juttuihin ja sit ihmettelee, kun elämä ahdistaa.
Harmi, että epäsiisteys ei kiinnosta ihmisiä.
Miksi pitäisi kiinnostaa? Pesen itseni ja vaatteeni eli kukaan ei joudu mua paskanhajuisena haistelemaan, eikös se riitä?
Sä haiset pas kalle. Harmi, että et itse sitä enää haista. Nenä turtuu omaan hajuun.
Luetunymmärtäminen on taitolaji.
Mulla tulee niin vähän pyykkiä, vaikka vaihdan vaatteet joka päivä (töissä työvaatteet, kotonakin omat rönttävaatteet), että pesen maks kerran viikossa, koska ihan sulaa hulluutta ja veden tuhlausta alkaa pyörittämään muutaman vaatekappaleen takia pyykkikonetta.
Mäkin laitan kaikki vaatteet samaan koneelliseen, liankerääjä sekaan.
Peseekö kuitenkin vehkeensä anaaliseksin jälkeen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole mullakaan aikaa eikä kiinnostusta värilajitella pyykkejä. En myöskään silitä vaatteita juuri koskaan. Jos se tekee epäsiistiksi, niin sittenpähän tekee, ei mua kiinnosta.
Ihmiset käyttää liikaa aikaa tyhjänpäiväisiin juttuihin ja sit ihmettelee, kun elämä ahdistaa.
Miksi pitäisi kiinnostaa? Pesen itseni ja vaatteeni eli kukaan ei joudu mua paskanhajuisena haistelemaan, eikös se riitä?
Sä haiset pas kalle. Harmi, että et itse sitä enää haista. Nenä turtuu omaan hajuun.
Mistä se paskanhaju yks kaks nyt tarttuu, siitä mustasta paidasta värikkäiden seassa ?🤣
Pesen värikkäät ja mustat vaatteet omien värien kanssa ekassa pesussa. Sen jälkeen kaikki samaan syssyyn.
Olen mies ja hoitanut aikuisiälläni pyykinpesun omista , exäni ja lasteni vaatteista. Yhden kerran värjäytyi 20v sitten pyykit, kun punaista väriä lähti lasten vaatteesta. Muuten ei mitään ongelmaa. Kaikki sekaisin. Muuten osa pyykeistä seisoo likaisena kauan, että tulee koneellinen joko valkoista, mustaa tai kirjopyykkiä.
Eli ihan turhaa naukumista pyykinpesusta aloittamalla.
Vierailija kirjoitti:
Mulla tulee niin vähän pyykkiä, vaikka vaihdan vaatteet joka päivä (töissä työvaatteet, kotonakin omat rönttävaatteet), että pesen maks kerran viikossa, koska ihan sulaa hulluutta ja veden tuhlausta alkaa pyörittämään muutaman vaatekappaleen takia pyykkikonetta.
Sinulla on vissiin joku aatamin ajalta oleva kone? Nykykoneet on vedenkulutukseltaan optimoitu, ja käyttävät pyykin painoon suhteutettuna vettä ja pesuaineita.
Vierailija kirjoitti:
Pitää, tai sitten peset itse.
meillä tehdään niin, että mies pesee omat kuteensa miten pesee, ja minä hoidan
-Lakanat, pyyhkeet
-Omat tietenkin
-Hellävaraiset
-Sisustustekstiilit
Mies on pariin kertaan tehnyt villaneuleistani nuken vaatteita, joten kielsin koskemasta omiin vaatteisiini.
Älä selitä lihonut olet ja et anna ukkos nähdä "mummo" kalsareitas !
Nyt on jollain kyllä hiekkaa pimperossa ja pahasti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mistä se paskanhaju yks kaks nyt tarttuu, siitä mustasta paidasta värikkäiden seassa ?🤣
Hän varmaan itse kakkaa sinne pesukoneeseen aina ja on siksi niin hirveen tarkka että pesee paskanruskeat silkit erikseen.
Vierailija kirjoitti:
En pidä silittämisestä, mutta monen vaatteen silittämisen voi välttää suoristamalla sen hyvin ripustaessa, ihan vain ravistamalla. Ryppyherkkiä vaatteita ei myöskään kannata laittaa liian täyteen koneeseen. Joskus maksaa vaivan pestä vaikkapa viskoosipusero käsin ja ripustaa tippuvan märkänä kylppäriin vaatepuulle kuivumaan. Kauluspaitoja olen pessyt muutaman kappaleen kerrallaan koneessa ja heti ohjelman loputtua suoristanut huolella vaatepuulle kuivumaan. Silittämättä riittävän siisti.
Mulla ei taida samasta syystä vaaleita vaatteita laisinkaan. Joskus oli valkoisia t-paitoja ja löin ne samalla kertaa pyyhkeiden kanssa. Sitten tuli oranssej yms. t-paitoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En pidä silittämisestä, mutta monen vaatteen silittämisen voi välttää suoristamalla sen hyvin ripustaessa, ihan vain ravistamalla. Ryppyherkkiä vaatteita ei myöskään kannata laittaa liian täyteen koneeseen. Joskus maksaa vaivan pestä vaikkapa viskoosipusero käsin ja ripustaa tippuvan märkänä kylppäriin vaatepuulle kuivumaan. Kauluspaitoja olen pessyt muutaman kappaleen kerrallaan koneessa ja heti ohjelman loputtua suoristanut huolella vaatepuulle kuivumaan. Silittämättä riittävän siisti.
Tuo käsinpesu ja märkänä roikkumaan on hyvä! Ja sit jos on herkästi rypistyvä niin myös säilyttää vaatekaapissqa roikkuvana niin ei mene ryttyyn.
Olen alkanut erottelemaan vain et sukat ja alkkarit omassa pesussa 60 asteessa,kaikki muu vaate erikseen 30-40 pesussa. Liinavaatteet,pyyhkeet 60. Sit mulla on siivoukseen liki 100 mikrokuitupyyhettä. Kun niitä on koneellinen,ne koneeseen 95 ja konekkin puhdistuu kuumassa pesussa. Hyvässä kunnossa kone,vaikka yli 10 vuotta vanha. Ei haise.
Vierailija kirjoitti:
Peseekö kuitenkin vehkeensä anaaliseksin jälkeen?
EN, on niin mukava haistella näppejä kusella käyntien jälkeen. Ei se haju meitä ruskean reiän ritareita haittaa vaan KIIHOTTAA enemmän.
Pekka H
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole sun miesystävä enkä edes mies, mutta ei muakaan jaksa kiinnostaa eri väristen arkivaatteiden pesu erikseen. Kaikki samaan samaan koneeseen ja pesu sitten kun kone täysi.
Ja sen näkee sinun vaatteista ja yleisolemuksesta. Näytät nukkavierulta.
Ootko joku Wahlroos kun tuollein toisia arvostelet näkemättä?
Olen. Minulle opetti jo isoäiti aikoinaan, että pyykit lajitellaan.
Hyvä , mutta unohti käytöstavat opettaa.
Rauhoitu jo. Mee vaikka pesemään koneellinen pyykkiä.