Kuinka monta askelta teillä kertyy keskimäärin päivässä?
Suositus 10000 per pv on aika vaikea saavuttaa päivittöin istumatyössä...
Kommentit (34)
En tiedä eikä kiinnosta. Harrastan liikuntaa joka päivä.
Vierailija kirjoitti:
Moni älykello mittaa askelia silloinkin, kun esim. heilutat käsiäsi. En ihan hirveästi luottaisi noihin.
Itselläni tulee n.reilu 3500 päivittäin, istumatyö, kuljen autolla asiointimatkat. Joka päivä käyn kävelyllä.
Toimistotöissä tai kotona tulee keskimäärin 100 askelta tunnissa, eli 1600 askelta päivässä. Loppu onkin muuta kävelyä.
On älykelloa, puhelinta, ravinto neuvontaa jne. ja silti porukka lihoo entisestään.
6700 on keskiarvo. Käyn joka päivä 30 min kävelyllä. Tuossa määrässä ei ole mukana salilla käyntejä tai joogaa.
Vierailija kirjoitti:
On älykelloa, puhelinta, ravinto neuvontaa jne. ja silti porukka lihoo entisestään.
Se lihova kansanosa ei ole asiasta kiinnostuneita.
15 000 - 20 000 joka päivä, vaikka olen istumatyössä, enkä lenkkeile kuin max. 2 krt viikossa. Kävelen työmatkat aina (useampi kilometri) ja ulkoilen lasten kanssa päivittäin. Töissäkin pyrin jaloittelemaan lounastauolla ulkona.
Keskimäärin 8000-10000. Helposti kertyy kun olen autoton ja tapanani on tehdä myös kävelylenkki illalla. Säässä kuin säässä liikun.
Varmaan noin 8000. Minulla ei ihan täydellisesti synkkaa kännykkä ja älyranneke. En ole ihan terve, liikkuisin enemmän mutta tulee ns nollapäiviä
Varmaan 20 000 askelta tulee töissä. Siivoustyö.
Vierailija kirjoitti:
Meillä on lasten päiväkoti 500m päässä. 2k täynnä kun vien. 5k täynnä hakiessa, jos en mitään muuta liikuntaa harrasta. Kotona haahuillessa tulee 8k ihan päivittäin täyteen. Yleensä tulee kuitenkin edes käytyä kaupassa tai lenkillä. Harrastan juoksua n. 100km yhteensä viikossa. Eli n. 20k tulee keskiarvoksi.
Pointtini oli että yllättävän vähällä vaivalla noita askelia kuitenkin kertyy vaikka ei harrastaisi mitään liikuntaa.
Saman huomannut, jos minnekään menee kävellen ja on edes vähän aktiivinen kotona tai töissä, niin helposti tulee tuo 10k täyteen. Mulla tulee 10k täyteen ihan kotipäivänäkin poistumatta kotoa, jos siivoilen tai touhuan jotain.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä on lasten päiväkoti 500m päässä. 2k täynnä kun vien. 5k täynnä hakiessa, jos en mitään muuta liikuntaa harrasta. Kotona haahuillessa tulee 8k ihan päivittäin täyteen. Yleensä tulee kuitenkin edes käytyä kaupassa tai lenkillä. Harrastan juoksua n. 100km yhteensä viikossa. Eli n. 20k tulee keskiarvoksi.
Pointtini oli että yllättävän vähällä vaivalla noita askelia kuitenkin kertyy vaikka ei harrastaisi mitään liikuntaa.
Saman huomannut, jos minnekään menee kävellen ja on edes vähän aktiivinen kotona tai töissä, niin helposti tulee tuo 10k täyteen. Mulla tulee 10k täyteen ihan kotipäivänäkin poistumatta kotoa, jos siivoilen tai touhuan jotain.
Kokeileppa muutamalla eri mittarilla ja eri paikasta. Vaikea uskoa että saat 10 tuhatta poistumatta kotoa ollenkaan.
Keskimäärin 5149 askelta vuorokaudessa edellisen 12 kuukauden aikana. Vaihtelee suuresti. On päiviä jolloin tulee 1000 askelta ja päiviä jolloin tulee 19000 askelta.
Kaikki eivät tule puhelimeen kun en kanna sitä aina mukana.
Moni älykello mittaa askelia silloinkin, kun esim. heilutat käsiäsi. En ihan hirveästi luottaisi noihin.
Itselläni tulee n.reilu 3500 päivittäin, istumatyö, kuljen autolla asiointimatkat. Joka päivä käyn kävelyllä.