Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ensimmäiset chilit alkaa olla kypsiä, kaipailenkin chilireseptejä

Vierailija
20.07.2024 |

Tänään käytin ensimmäisen kypsän chilin, kun tein jauhelihatortilloja. Vielä olisi lähemmäs 50 hedelmää upotettavana herkkuihin. Paljasta paras reseptisi mihin käytät chilejä.

Ja muut chilin kasvattajat, alkaako olla sato jo kypsää (tää mun lajike taitaa olla niitä nopeasti kypsyviä)? Ja missä kasvatat? Mulla on ollut ihan kaakkoon avautuvalla lasitetulla parvekkeella ämpäreissä.

Kommentit (31)

Vierailija
21/31 |
21.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos haluat ärsyttää miestäsi ala lausumaan kili, ei tsili.

Vierailija
22/31 |
21.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ootko kokenut käyttää chiliä jälkkäreissä? Sopii hyvin yhteen esim. suklaan kanssa.

https://www.yummly.co.uk/recipes/dessert-chili

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/31 |
21.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maito happanee keitettäessä chilin kaa, usein kokkeloituu ihan muutenkin. Kirkasliemiseen vois toimiakin. Mutta tästä nyt ei kannsta alkaa väittelemään.

Kuivattu chili toimii ihan hyvin. Ei täällä kukaan väittele.

Vierailija
24/31 |
21.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tein osasta satoa hilloketta. Yksi osa suippopaprikaa pilkottuna, yksi osa chilisilppua ja yksi osa sokeria. Netissä on monta vastaavaa ohjetta, joissa on myös etikkaa ja mausteita, mut jätin ne pois, kun en halunnut sekoitaa makuja. Maistoinkin jo ja oli ihan hyvää, mutta hieman mieto chililajike ilmeisesti, kun ei juurikaan ollut potkua. ap

Vierailija
25/31 |
21.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Maito happanee keitettäessä chilin kaa, usein kokkeloituu ihan muutenkin. Kirkasliemiseen vois toimiakin. Mutta tästä nyt ei kannsta alkaa väittelemään.

No väittelyä on sekin, että vähättelee toisen sanomaa ja haukku tätä.

Vierailija
26/31 |
21.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Taidat nyt erehtyä henkilöstä.

Vierailija
27/31 |
21.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tein osasta satoa hilloketta. Yksi osa suippopaprikaa pilkottuna, yksi osa chilisilppua ja yksi osa sokeria. Netissä on monta vastaavaa ohjetta, joissa on myös etikkaa ja mausteita, mut jätin ne pois, kun en halunnut sekoitaa makuja. Maistoinkin jo ja oli ihan hyvää, mutta hieman mieto chililajike ilmeisesti, kun ei juurikaan ollut potkua. ap

Jalapenon kaltainen näyttää netin perusteella olevan. En ole itse kasvattanut, mutta jalapenosta saa hyvää cowboy candya eli siis toiminee tuollekin. Netissä reseptejä.

Vierailija
28/31 |
21.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Taidat nyt erehtyä henkilöstä.

Tässä ei ole koko ketju johon olen vastannut, Nää lainaukset menee miten sattuu.

Vierailija
29/31 |
21.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jalapenon kaltainen näyttää netin perusteella olevan. En ole itse kasvattanut, mutta jalapenosta saa hyvää cowboy candya eli siis toiminee tuollekin. Netissä reseptejä.

Tää vois olla mun juttu. Jäi vielä sen verran satoa et vois kokeilla. Kiitti. ap.

(linkki jonka löysin https://piapas.com/2022/12/18/kandeeratut-jalapenorenkaat/)

Vierailija
30/31 |
21.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tää vois olla mun juttu. Jäi vielä sen verran satoa et vois kokeilla. Kiitti. ap.

(linkki jonka löysin https://piapas.com/2022/12/18/kandeeratut-jalapenorenkaat/)

Ja kun on syönyt loppuun, niin sitä lientä ei kannata heittää pois, on aivan törkeän hyvää. Olen kipannut sitä pihvien päälle ja vaikka minne.

Vierailija
31/31 |
11.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja kun on syönyt loppuun, niin sitä lientä ei kannata heittää pois, on aivan törkeän hyvää. Olen kipannut sitä pihvien päälle ja vaikka minne.

Vierähtänyt hieman toi aika, avasin juuri ekan purkin (ilmatiivis kun purkki oikein napsahti) ja maistoin ihan pelkiltään, juuri sopivan tulinen mun makuun. Siiderietikan maku tuli myös läpi. Liemi oli makeaa ja hiukan tulista. Kohta laitan tortilloihin ja tarjoilen perheellekin.

Tossa ketju noiden chilien kasvattamisesta jos jotakuta kiinnostaa. Ihan mukava kesäprojekti ja ei vaatinut paljon vaivaa. Se toisen chilin lehdet jonka siis sain lahjaksi joutui jonkun otökän ruoaksi mutta satoa siitäkin tuli ihan kivasti.

https://www.vauva.fi/keskustelu/5486482/kotipiha-ja-parvekepuutarhurit-…

ap.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme kolme