Ravitsemusterapeuttien pulleus
Mistä johtuu että ravitsemusterapeutit ovat useimmiten enemmän tai vähemmän ylipainoisia? Ei kauheesti nappaa ottaa vinkkejä ja ohjeita ihmiseltä joka ei näytä terveeltä itsekään.
Kommentit (23)
Näin kävi itsellenikin kun painoa alkoi kertymään, menin terveskeskukseen ravintoneuvontaan. Sanoin suoraan tälle madamelle, että poistun saman tien kun tämä pullea täti ei ole edes ammattinsa tähden hoitamaan terveyttään. Katson juuri telkkarista jotain laulukilpailua, niin kyllä mielestäni esiintyvän taiteilijankin pitäisi näyttä joltain muulta kuin karjatilan emännältä.
Ravitsemusterapeuteiksi hakeutuu ihmisiä, joilla itsellään on ongelmia ruokasuhteen kanssa. Muita ala ei juuri kiinnosta.
eipä ole kokemusta ravitsemusterapeuteista, muista kun näistä julkisuudessa olleista. Niin kieltämättä tämä fetasalaatti-addikti on hieman omanlainen. Toisaalta luulisi että täysijärkinen ihminen osaa myös itse ottaa riittävän hyvin selvää ravitsemusasioista ja löytää itselleen sopivan ruokavalion kokeilemalla. En kannusta seuraamaan mitään influenssereiden ihmedieettejä.
Näitä joiden tiedän ravintoterapeuteille käyneen on sellaista pizza-mäkkärikansaa eikä se meno ole niiden käyntien jälkeen muuttunut.
Työterveyshoitajat myös usein tukevia.
Siinä sitten tiirailevat muiden painoja, ja kehottavat laihduttelemaan. 🤪
Vierailija kirjoitti:
Samoin sairaanhoitajat. He hakeutuvat alalle koska varma työllisyys, kuvittelevat että 4v höpönlöpökoulutus tekee heistä terveyden ammattilaisia
Jos oot noin kateellinen niin mikään ei estä suakin opiskelemasta neljän vuoden helppoa tutkintoa ja saamasta varmaa työpaikkaa.
Tästähän näkee koulutuksen tason. Suomessa.
Hassua, etten itse tiedä kuin kaksi lievästi ylipainoista. Ja tiedän heitä paljon. ;)
Mutta ehkä haluaisit haukkua Pohjoismaiden ja skandinaavien ruokasuosituksia? Oliko se pointtisi?
Kun ravitsemusterapeutitkin on niin lihavia...
Ei sen naama turvoksissa ja punaisena pöhöttävän, reilusti ylipainoisen työterkan papatuskaan oikein mene maaliin. Hoitaisi itsensä kuntoon ennen kuin nillittää mistään muille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Samoin sairaanhoitajat. He hakeutuvat alalle koska varma työllisyys, kuvittelevat että 4v höpönlöpökoulutus tekee heistä terveyden ammattilaisia
Jos oot noin kateellinen niin mikään ei estä suakin opiskelemasta neljän vuoden helppoa tutkintoa ja saamasta varmaa työpaikkaa.
Sh 3.5.v koulutus ei siis ole neljää vuotta. Ravitsemusterapeutin on 5.v.
Hanna Partanen ei ole paksu, mutta milloin mistäkin on aina ojentamassa suomalaisia kollektiivina ja ohjeensa ovat jotenkin huonoja.
Eikä ole. En tiedä, mistä päin kirjoittelet, mutta teillä päin on erikoisia ravitsemusterapeutteja.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä musta on kiva, että 3 ja puolen vuoden opiskelun jälkeen mun ei käytännössä tarvitse pelätä työttömyyttä, työpaikan saa valita itse ja niihin raskaimpiin ei ole pakko mennä ja palkka on sellainen, jolla pärjää ja saan ostettua hyvän asunnon ennen kuin täytän 30. Vaikka en olisikaan minkään alan ammattilainen. Miksi se ärsyttää joitakin niin kamalasti? :D
Vierailija kirjoitti:
Hassua, etten itse tiedä kuin kaksi lievästi ylipainoista. Ja tiedän heitä paljon. ;)
Mutta ehkä haluaisit haukkua Pohjoismaiden ja skandinaavien ruokasuosituksia? Oliko se pointtisi?
Kun ravitsemusterapeutitkin on niin lihavia...
Onko niissä Suomalaisissa suosituksissa jotain hyvääkin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei muuta kuin opiskelemaan sitten vaan.
Vierailija kirjoitti:
Puppa on paras, ou jee 🥳🥳🥳
Kasa höyryävää paskaa 💩💩💩
Niinpä. Sama kuin palsta inkkeli menis parisuhdeterapeutiksi. Tai seksuaalineuvojaksi. 🤣🤭
Vierailija kirjoitti:
Eikä kuvittele. Sillä höpönlöpökoulutuksella saa varman työpaikan ja 4000 euroa kuukaudessa ja työ on vielä luonteeltaan sellaista, että sitä tehdään se 8h päivässä ja seuraava jatkaa. Ei siinä mikään ammattilainen tarvitse olla.
Vierailija kirjoitti:
Niin hakeuduin ja sen myös sain. Ootko kateellinen vai miksi oot niin vihainen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei muuta kuin opiskelemaan sitten vaan.
Olen jo käynyt molemmat koulut. Tosin olen kätilö/sh, joka oli 4.5v.