Saastoa vai pihistelya? Kuinka loppuun kaytatte tavaroita? Niin kauan kuin voi korjata edes jotenkin vai heitatteko roskiin heti kun tulee pienikin rikkoutuminen?
Säästääkö sillä todellakin paljon rahaa, että parsii sukanpohjat ja pitää niitä vain kotona (samoin kuin muitakin vaatteita)? Vanha kansahan pitää kotona tai puutarhahommissa vaatteet loppuun. Nykyisin kuulemma monelle sukkahousut on kertakäyttökamaa. Kauheeta tuhlausta!
Kommentit (4)
eli remppaan, pihahommiin ja parempia huonompia vaatteita pidän kotipäivinä. Uusia vaatteita säästelen aina parempaan käyttöön. Korjaan aina jos osaan, mutta jos alkaa olla paikkaa paikan päällä, niin sitten alkaa mennä lumppukeräykseen. Kulutusta säännöstelen jo aika paljon ostovaiheessa, eli mietin tosi paljon ostanko ollenkaan ja vertailen ja valitsen pitkään.
ja olen tarkka. Kotona opittua ja sinällään arvo, jonka haluan välittää myös omille lapsilleni.
Mutta vanhat vaattet päätyvät puutarha- ja remonttivaatteiksi. Viime inventaariossa totesin, että remonttivaatteita on seuraavan parin vuosikymmenen varalle ;)
Ensin kaatusin ja paikkasin rikkoontunen polven paikalla. Sitten lähti nappi, ompelin uuden kiinni, sitten lahos vetskari, silloin laitoin housut roskiin.
Mun vanhimmat vaatteet on yläasteajaltani. Ostan mieluusti käytettyä.
Meillä on liimapyssy just siks, että kaikkea voi yrittää aina korjata ennen roskiin heittoa. Huonekalut, astiat jne ostettu käytettyinä. Ainuat uudet jutut talossa alusvaatteet, sukat ja elektroniikka.
Jos jotain ei itse käytetä, laitetaan kiertoon.