Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voisitko ryhtyä suhteeseen aromanttisen kumppanin kanssa?

Vierailija
20.07.2024 |

Olen aromanttinen, eli en koe tarvetta sellaisiin romanttisiin tunteisiin, joita useimmat ihmiset suhteissaan haluavat. Tämä ei ole koskaan estänyt minua solmimasta tyydyttäviä ja antoisia suhteita, joissa on kiintymystä, ystävyyttä ja/tai seksuaalista intohimoa, mutta en myöskään ole koskaan deittaillut yhteenmuuttamis- ja lastenhankintamielessä.

Olisko sinulle ok, jos kumppanisi ei rakastaisi sinua juuri sillä tavalla kuin sinä rakastat häntä? Vai haluatko että sinuun ollaan lääpällään kuten itsekin olet toiseen?

Kommentit (58)

Vierailija
1/58 |
20.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En voisi. Ei olisi ok. Kyllä haluan. 

Vierailija
2/58 |
20.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten tuo eroaa miehen kanssa seurustelusta?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/58 |
20.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei olisi ok. Pitää vastata samalla tavalla.

Mutta sen tiedän että kaikki naisetkaan ei ole romanttisia. Kaikki ei tykkää tunnelmoida eikä laittautua nätiksi jne. Niitä pidetään turhana. Romantiikannälkään riittää tyyliin yhteinen ateria :)

Vierailija
4/58 |
20.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei olisi ok. Pitää vastata samalla tavalla.

Mutta sen tiedän että kaikki naisetkaan ei ole romanttisia. Kaikki ei tykkää tunnelmoida eikä laittautua nätiksi jne. Niitä pidetään turhana. Romantiikannälkään riittää tyyliin yhteinen ateria :)

Se ei tee ihmistä epäromanttiseksi, ettei välitä esim. laittautua perinteiseen naiselliseen tyyliin. Minusta esimerkiksi ruoan laittaminen yhdessä ja aterian jakaminen voi olla romanttista. Aromanttinen henkilö ei koe romanttisia tunteita ollenkaan.

Vierailija
5/58 |
20.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan niitä miehiä vaikka kuinka paljon jotka tuommoista haluaisi mutta ei enempää. Itse en kyllä voisi koska haluan lapsia ja asuminen erillään ei olisi myöskään juttuni. Ehkä naisissa vähemmän mitkä tämmöistä haluaisi.

Vierailija
6/58 |
20.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisin alkaa mutta minäpä olenkin mies enkä pidä naisten lässytyksistä.

Vierailija
7/58 |
20.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt kaikki selitykset on kuultu jä nähty. I ncel on in cel, vaikka voissa paistais.

Vierailija
8/58 |
20.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu aromista. Mummiäs haisee pierulle.

Vierailija
9/58 |
20.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En voisi. Sehän olisi silloin omasta näkökulmastani yksipuolista.  Fiksuinta, että kumppania etsitään samankaltaisista.

Vierailija
10/58 |
20.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kiihotu mistään seksiasuista, hepeneistä tai seksileluista. Olenko tylsimys? Entä sinä?

En ole koskaan hakenut partneria mistään 'paikasta' päässä joku panosuhde tai muukaan. Mielessäni on tietysti takaraivossa ollut kuitenkin koko ajan että haluaisin rakastua ja kunnon suhteen. Miehet joita olen tavannut eivät ole juuri harrastaneet jotain esileikkejä tai suutelua eikä kotona tanssimista. Se mies joka suutelee voi yht'äkkiä haluta tanssia kotona oikein hitaan kun radiosta sattuu tulemaan hyvä biisi ja laiteaan just vaikka sapuskaa. 

En pysty kiihottumaan mistään hepenistä ja seksiasuista ja -leluista. Minun maailmassani ne tuntuvat vain hirveän naurettavilta. Joku tosi nätti yöpuku on kyllä paikallaan... Sattumalta minulla on jäljellä kaksi tyttömäistä yöpaitaa ajalta jolloin päädyin 'ensimmäiseen sutheeseeni' ja olin 22-vuotias. Ihan nättejä - toinen sininen ja toinen gammalrosa ja vielä käyttämätönkin. Kyllä voisin nytkin ottaa ne käyttöön. En oikein edes ymmärrä näitä hepeneitä. En ole vanhempienikään kodissa mitään semmosia koskaan nähnyt lukuunottamatta joitankin 'kivoja alushousuja'.

En voi kuvitella enää minkäänlaista suhdetta jos ei ole tiedossa että rakkaus on molemminpuolista. Mielestäni ei ole mahdollista verrata toisiinsa ovatko osapuolet parisuhteessa yhtä lääpällään toisiinsa. Jos minä olin ehkä erääseen exääni enemmän lääpällään niin nyt tilanne voisi olla toisinpäin tai olemme 'yhtä' paljon. Kuinka saada selville se kuinka paljon toinen on sinuun lääpällään - onko ihan mahdotanta vai miten saatte selville? Mielestäni erittäin tärkeä olisi kosinta, mutta sekin on pantu paskaksi ja mennään aviolittoon muista syistä kuin kunnollisesta rakkaudesta. Lapset sitten syntyvät rakkaudettomasta suhteesta. Monelle se on aivan OK - mutta ei todellakaan olisi minulle. 

Vierailija
11/58 |
20.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. Joku pystyy varmasti. Koen että romantiikka, lämpö ja kiva tunnelma saisi olla. Joskin tiedostan ettei kaikilla ole romantiikkaa. Arki lässäyttää tms.

Vierailija
12/58 |
20.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en tunne juurikaan romanttisia tunteita, mutta kaikki kumppanini ovat niitä kyllä selvästi tunteneet. Nuorena se tuntui vähän oudolta, mutta nykyisin se ei aiheuta mitään sen kummempaa. Olisi kyllä tavattoman pieni valikoima kumppaneita, jos toisenkin pitäisi olla samanlainen.

Vierailija
13/58 |
20.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onhan niitä miehiä vaikka kuinka paljon jotka tuommoista haluaisi mutta ei enempää. Itse en kyllä voisi koska haluan lapsia ja asuminen erillään ei olisi myöskään juttuni. Ehkä naisissa vähemmän mitkä tämmöistä haluaisi.

Ei aromanttisuus liity mitenkään siihen, asutaanko yhdessä vai ei :D

Vierailija
14/58 |
20.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kulttuurimme on mustahuumorin sävyttämää eikä niinkään espanjalaisittain romantillis henkistä. Toki voi löytää itsestään myös uusia puolia ja tulla tutuiksi ja sinuiksi niiden kanssa jos kohdalle sattuu ja kokee ne omikseen. Me olemme käyttäneet mustaahuumoria aikanaa selviytyäksemme haastavien olosuhteiden keskellä sitä viljelemällä kun katovuodet veivät satomme. Silloin romantiikalle ollut sijaa vaan piti ikäänkuin keventää tunnelmaa mutta nykyisellään naiset kaipaavat romanttisia hetkiä jolloin sun tulee kyetä heittäytymään tunnelmaan eikä juosta pakoon. Ole mies äläkä mikkihiiri joka ei kykene naisen tarpeita tyydyttämään. Ehkä sinun kannattaa jättäytyä suhteiden ulkopuolelle suosiolla toisten mieltä loukkaamasta ja pysytellä visusti keskenäsi omissa oloissasi. Katsos kyllä niitä romantiikan tajuisia miehiä löytyy sitten muualta jotka ovat kykeneviä rakastamaan ja romanttiseen tunnelmaan latautumaan.

Vierailija
15/58 |
20.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En. Joku pystyy varmasti. Koen että romantiikka, lämpö ja kiva tunnelma saisi olla. Joskin tiedostan ettei kaikilla ole romantiikkaa. Arki lässäyttää tms.

Loppujen lopuksi et voi tietää, mitä tunteita toinen oman päänsä sisällä kokee. Tämä koskee niin itsensä aromanttiseksi määritteleviä kuin kaikkia muitakin. Voit nauttia kivasta tunnelmasta ja kynttiläillallisista, mutta toisen ajatuksiin ja tunteisiin et pääse kurkistamaan.

Vierailija
16/58 |
20.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös suurin osa suomalaisista ole jo muutenkin kykenemättömiä rakkauteen ja osoittamaan rakkautta. Tulee jo äidinmaidossa persuomalainen kylmyys ja kömpelyys

Vierailija
17/58 |
20.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En voisi. Sehän olisi silloin omasta näkökulmastani yksipuolista.  Fiksuinta, että kumppania etsitään samankaltaisista.

On mahdotonta, että kaikki aromanttiset voisivat seurustella toisten aromanttisten kanssa. Etenkin, koska suurin osa aromantikoista on myös aseksuaaleja, mitä aloittaja ei ole.

Monet eivät tietenkään edes kaipaa suhdetta, mutta kun kaipaa, suurimmassa osassa aromantikkojen parisuhteita toinen osapuoli ei ole aromanttinen.

Vierailija
18/58 |
20.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokisin itseni yhdessä yksinäiseksi. 

Vierailija
19/58 |
20.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmiset etsivät parisuhteilta eri asioita. Esimerkiksi minun kumppanilleni turvallisuuden ja huolenpidon kokemukset ovat tärkeitä. Hän kaipaa suhteelta sitä, että voi saada emotionaalista tukea ja vakautta. Minä en välttämättä kaipaa parisuhteelta näitä asioita, mutta voin kuitenkin niitä tarjota, niin kuin hänkin voi tarjota minulle sen, mitä tarvitsen.

Varmasti romanttisten kokemusten kanssa on sama juttu.

Vierailija
20/58 |
20.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö se olisi sitten perus ystävä/kaverihomma?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme kolme