Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Haluaisin mennä mustikkaan, mutta pelkään karhuja ja susia

Vierailija
20.07.2024 |

Ne tulee ja syö minut. =(

Kommentit (168)

Vierailija
141/168 |
22.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaarallisimmat eläimet Suomessa, eli tappaneet eniten ihmisiä:

1 koira

2 ampiainen

3 hevonen

4 nauta( lehmä, sonni)

5 kissa

Jos karhuja olisi yhtä paljon kuin koiria, susia yhtä paljon kuin ampiaisia, ilveksiä yhtä paljon kuin hevosia,.... 

Vierailija
142/168 |
22.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pari vuotta meni,ettei tehnyt mieli mennä lähimetsään,kun ällötti villisiat mun kantarellimetsässä. Sellaista kaivettua sammalta ja jätöksiä aina siellä missä paljon sieniä. Kun tulin kotiin,tutkin asiaa. Nehän kantaa vaikka mitä tauteja kun syövät raatoja. Ja ne on vaarallisia ihmiselle,purevat reisivaltimon poikki ja kuolet verenhukkaan. Ruotsissa kuollut näin jo monta,koska siellä on päässyt villisikakanta lisääntymään räjähdysmäisesti. Heitin sienisaaliini roskiin,oksetti ne kakkakasat. Tänä vuonna ei kaivettuja sammalia näkynyt. En nähnyt karhua,vaan miehen metsässä :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/168 |
24.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vihervassarit ja muut kerrostaloissa asuvat luonnonsuojelijat vastustavat karhujen ja susien metsästämistä. Mieli muuttuisi jos muuttaisivat tänne landelle. 

Vierailija
144/168 |
24.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vihervassarit ja muut kerrostaloissa asuvat luonnonsuojelijat vastustavat karhujen ja susien metsästämistä. Mieli muuttuisi jos muuttaisivat tänne landelle. 

Tämä. Heidän mielestä karhut ja sudet ei oo immeiselle vaarallisia, ja niitä on oltava paljom. Mutta sitte kun nää kaupunkilaiset tuloo maalle käymään niin pelätään ja inhotaan hyttysii, paarmoi, punkkei, käärmeit, jyrsijöi, kettui ja vaikka sun mitä. Voi kamala kun maalla on vaikeeta olla. 

Vierailija
145/168 |
25.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olimme stadilaisen serkkuni kanssa vuokramökillä ja viduiksihan se meni kun oli hyttysiä, kärpäsiä, hämähäkkejä ja kaiken pahin eli sisilisko. Serkku istui koko viikonlopun mökissä kärpäslätkä kädessä ja minä nautin ulkoelämästä. 

Vierailija
146/168 |
25.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisin ennemmin peloissani vaarattomia öttiäisiä pelkäävistä ihmisistä.

Vierailija
147/168 |
25.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinne vaan rohkeasti! Mäkin olin viikonloppuna korvessa, jossa tehdään harva se päivä karhu- ja susihavaintoja. Ilman koiraa, koska se saa hepulin hyttysistä. 

Vierailija
148/168 |
25.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enemmän pelkään lentäviä hyönteisiä jotka jatkuvasti syövät minua.

Vierailija
149/168 |
25.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itsenäisyyden aikana Suomessa on yksi ihminen kuollut karhun hyökkäyksen seurauksena.

Sama juttu susien osalta. Erittäin erittäin harvinaista. Mene vain marjastamaan

No muutama vuosi sitten raateli marjastajan takamuksen. Enpä enää kyllä lähde vaikka lapsena ja nuorempana kävin joka kesä.

Vierailija
150/168 |
25.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota raakoja verisiä pihvejä voi paperiin tms reppuun ja jos tulee vastaan niin voit antaa nälkäisille metsän asukeille herkullista raaka ravintoa, luontaisesta saalis eläimestä esm lehemän pihvejä. Sudelle yksi ja toinen karhulle. Kolmannen voit kypsentää leiri tulella ja hyttyset pysyvät poissa. Metsäpalo varoituksen aikaan kannattaa ottaa mukaan pieni vesi plo jolla suurikin palo talttuu.

Vierailija
151/168 |
25.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistat vain pitää riittävän usein jotain meteliä, niin metsän elukat 99,9% todennäköisyydellä karttaa sua. Hiljaa ollessa saattaa yllättää etenkin karhun, ja se ei ole hyvä juttu.

Vierailija
152/168 |
25.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Painit metsässä karhun kanssa ja sitten ystävystytte. Näin kävi yhdessä Justimuksen filmissä. Oliko joku metsä reissu tjn hyvä oli ainakin.

Vierailija
153/168 |
25.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Karhut ja sudet pelkäävät ihmisiä

Eivät enää, sehän se ongelma monilla paikkakunnilla nykyään on. Tulevat pihoihin, tappavat lampaita ja kotieläimiä, tonkivat roskiksia. Näitä tapauksia on koko ajan enemmän. Osittain taustalla voi olla kuvauskoju turismi, kun petoeläimiä on lähdetty houkuttelemaan ruokkimalla niitä ihmisten pällisteltäviksi. 

Jossain ulkomailla varmaan näin.

Vierailija
154/168 |
25.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palo säikähtää vesi pulloa ja sammuttaa itsensä

Vierailija
155/168 |
25.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten ihmeessä uskaltaudut liikenteeseen? Siellä kuolee joku joka päivä. Karhun tappaa ihmisen kerran sadassa vuodessa. Jos menet metsään itsemurhatarkoituksessa odottamaan karhun hyökkäystä, niin voipi köydä aika pitkäksi. Olishan se toisaalta komia tapa lähteä. 

Mä pyörin paljon mettissä ja olen omaksunut juuri tuon ajatuksen. Että jos karhu tai muu elukka minut tappaa, niin onpahan komia tapa lähteä. Paljon parempi, kuin riutua jossain sairaalassa viikkotolkulla. Ja parastahan se on kuolla lempiharrastuksensa parissa. Luonto antaa, luonto ottaa.

Vierailija
156/168 |
25.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten ihmeessä uskaltaudut liikenteeseen? Siellä kuolee joku joka päivä. Karhun tappaa ihmisen kerran sadassa vuodessa. Jos menet metsään itsemurhatarkoituksessa odottamaan karhun hyökkäystä, niin voipi köydä aika pitkäksi. Olishan se toisaalta komia tapa lähteä. 

Mä pyörin paljon mettissä ja olen omaksunut juuri tuon ajatuksen. Että jos karhu tai muu elukka minut tappaa, niin onpahan komia tapa lähteä. Paljon parempi, kuin riutua jossain sairaalassa viikkotolkulla. Ja parastahan se on kuolla lempiharrastuksensa parissa. Luonto antaa, luonto ottaa.

Eikö yhtään pelota se kipu mitä koet kun peto raatelee sinua. Henki ei todellakaan ole hetkessä pois välttämättä.

Vierailija
157/168 |
25.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tapputtele käsi yhteen tasaisin väliajoin ja/tai laula itse suosin maijal oli karitsaa ja oo susannaa, kyllä on eläimet poissa linnutkin..

Vierailija
158/168 |
25.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tapputtele käsi yhteen tasaisin väliajoin ja/tai laula itse suosin maijal oli karitsaa ja oo susannaa, kyllä on eläimet poissa linnutkin..

Laula  vaikka hoosiannaa, mutta ei se auta jos tupsahdat emon ja pennun luo, haaskalla olevan karhun tai sairaan/loukkaantuneen pedon läheisyyteen. Noissa tapauksissa eläin helposti hyökkää kimppuun. Toinen juttu on sitten nämä yksilöt joiden ihmusarkuus on kadonnut tai sitä ei ole ollutkaan. Tälläiset "pihakarhut ja -sudet" ovat vaarallisia nekin. 

Vierailija
159/168 |
25.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisin ennemmin peloissani vaarattomia öttiäisiä pelkäävistä ihmisistä.

Totta, mutta oma serkkuni on yhtä vaarallinen kuin villasukka. Ihmettelen kun hän on hurahtanut villiyrtteihin ja käynyt kuulemma kurssinkin, sillä kyllähän heinäpuskatkin on täynnä öttiäisiä ja suurempiakin otuksia, vaikka ehkä ei Töölössä. Stadin nurtsit on vaarattomia? Hän suunnitteli joogaavansa kalliolla, meditoivansa laiturilla, halailevansa puita ja keräävänsä parantavia kasveja, mutta toisin kävi. Kamala luonto 😂

Vierailija
160/168 |
25.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelkään käärmeitä ja hirveitä allergiaoireita

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä neljä