Haluaisin mennä mustikkaan, mutta pelkään karhuja ja susia
Kommentit (168)
Minä pelkään itikoita, mäkäräisiä ja hirvikärpäsiä. Tästä syystä marjastaminen on jossain määrin persiistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikös täälläkin vähän aikaa sitte keskusteltu, että suomalainen nainen mielummin törmää metsässä karhuun kuin suomalaiseen mieheen
Ap onkin persu.
Se selittää asiaa. Persuhan lähtökohtaisesti pelkää kaikkea mikä liikkuu
Sosiaalisen median mukaan sinun tulisi pelätä enemmän miehiä.
Mene vaan ei ne sinua syö,ne voi katsella mutta ei ne hyökkää kimpuusi joten rohkeasti vaan metsään.Aion itsekkin lähteä marjoja poimimaan ihan lähiaikoina.
Vierailija kirjoitti:
Ne pelkää sinua enempi
Just. Kerran oon karhun nähny, kevättalvella. Oli kai just talviunilta heränny... karkuunhan tuo lähti, em minä.
En siis pelkää mustikassa, ällöjä on paarmat ja hirvikärpäset🤭😠
Tätini joutui aikoinaan hirven hyökkäyksen kohteeksi marjassa. Tarina on hyvin värikäs ja varmasti valetta 99%, mutta hauska juttu.
Karhu haistaa sinut kilometrien päähän ja pysyy ihmisesta kaukana.
Kun asuin lapsena maaseudulla, ei koskaan näkynyt karhuja tai susia, mutta hirviä kyllä oli senkin edestä.
Yksi meinasi kerran mylvien tulla päälle. Onneks niillä on näkö huono ja olin piiloutunut kallion taakse.
Enää en haluaisi törmätä hirviin.
Käärmeitäkin oli paljon talon lähellä. Oikea käärmeitten pesä, jossa kävin kepillä aina härräämässä niitä. Ikinä ei yksikään ole purrut.
Ei tarvitse ap pelätä. Otat vain mukaan jonkun, joka on hitaampi juoksemaankuin sinä.
Aion hakea Prismasta Karhua ja sushia. Ei pelota yhtään.
Jotkut vaan ei tiedä eläimistä mitään,sanokaapa koska se karhu on hyökkäävin ja miksi,susista ei kannata puhua ne ei käy iholle.
Vierailija kirjoitti:
Enempi siellä tosiaan ärsyttää kaikenlaiset öttiäiset: paarmat, punkit, maa-ampiaiset, hyttyset ja kohta myös hirvikärpäset jne. Susilta ja karhuilta saa olla rauhassa kyllä
Riippuu missä liikkuu.
Jos villejä eläimiä pelkäät niin pidä meteliä. Laulaa hyrrittele vaikka virsiä tyyliin " mä vaivainen oon, mato matkamies maan".
Asun Ilomantsissa ja ns. petoeläimet ovat täällä arkipäivää. En pelkää niitä ja kunnioitamme toisiamme.
Vaarallisinta metsässä on matka sinne metsään.
Vierailija kirjoitti:
Minä pelkään enemmän maa-ampiaisia. Juuri oli Hämeenlinnassa joutunut koiranulkoiluttaja sairaalaan, kun oli lenkkireitin varrella mustikoita poimiessaan osunut vahingossa maa-ampiaispesään.
Toi oli oikeasti paha. Taisi saada itse soitettua hätäkeskukseen(?) onneksi, jotain aika pahoja oireitahan tuosta tuli kun pistoja oli paljon.
Punkit, itikat ja hirvikärpäset siellä on kiusana. Muista eläimistä ei ole ollut ongelmia.
Ota mukaan kahluaa ja sushia, niin ei pelota enää.
Se oli 1879-1882 kun 1-2 sutta tappoi täysin poikkeuksellisesti yhteensä 22 pikkulasta Lounais-Suomessa. Sen jälkeen ei kuolemia ole tullutkaan.
Karhu jos hyökkää kohti niin aika saatanan huono tuuri on kyseessä :D
Ap onkin persu.