Vaihdevuodet ja laihtuminen?
Kommentit (26)
Helposti. Herkut pois ja lisää liikuntaa. Huhtikuussa 58kg. ja nyt 54kg.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kohonneen kolesterolin takia jätin pois kokonaan juuston, margariinin ja suklaan, leivän päälle laitan nykyään hummusta. Muutoin olen syönyt entiseen tapaan monipuolisesti, myös paljon kasviksia. Käyn kuntosalilla, kuten ennenkin pari kertaa viikossa. Paino on pudonnut kahdessa kuukaudessa 4 kg. Minulla siis auttoi eläinrasvan vaihtaminen oliiviöljyyn.
Ei eläinrasva ole kolesterolli haitallista, päinvastoin. Herää nyt todellisuuteen.
Herännäiset tietää paremmin kuin lääkärit. Näin se on aina mennyt.
Uskonnollinen herääminen on vain vaihtunut tällaiseen kaupalliseen heräämiseen. Palvotaan mainoksia. Syö enemmän, osta enemmän!
20 vuotta sitten herännäiset sanoi, että margariini on epäterveellistä ja yliprosessoitua. Lääkärit käski laittaa margarinia leivän päälle koska kolesteroli. Nyt lääkärit sanoo, että margariini on epätervelliistä ja yliprosessoitua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Typerintä, mitä tuossa iässä voi tehdä, on laihduttaa lihaksensa pois. Niitä ei nimittäin enää sitten vaihdevuosien jälkeen helposti takaisin saa. Eli pitää syödä runsaasti proteiinia ja käydä salilla. Muuten ei kannata ruveta, ellei sitten ole joku megaläski.
Näin on. Voimaharjoittelu ihan ehdoton pakko jos keski-iässä laihduttaa ja protskulisä kera päivittäisen kreatiinin. Itse olen huomannut että kreatiini kerää nestettä kroppaan ja tissitkin sai uutta ryhtiä.
Keräähän se. Myös naamaan, mikä ei minusta ole imarteleva look.
Voi ollakin jos on kovasti luinen ja ryppyinen naama. Minua kaunistaa jo pelkkä alkoholiturvotus ja nuorentaa kasvoja.
Vierailija kirjoitti:
Ozempicilla vuoden aikana lähtenyt 30 % painosta!
Minulla lähti 3 kuukaudessa 15 %.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole mulle helppoa. Vaikeaa on pitää paino edes nykyisissä lukemissa, ettei se nouse ylipainon puolelle. Saan syödä alle 1500 kcal vuorokaudessa.
Ei voi pitää paikkaansa. Joko lasket kalorit hyvin väärin tai keho on laihduttamisen seurauksena mennyt hyvin pahasti säästöliekille. Ei ole terveellistä tuollainen.
Itse pidin Finelin ruokapäiväkirjaa työterveyden ravintoterapeutille. Sain hädin tuskin 1200 kcal päivässä vaikka merkkasin joka ksylitoli purkkatyynynkin (5 kcal muistaakseni) mikä nauratti terapeuttia. Painoa oli silloin n. 100 kiloa, että mahdollista on. Kaikki ylipainoiset ei syö hamppareita ja juo limuja.
-eri
Keräähän se. Myös naamaan, mikä ei minusta ole imarteleva look.