Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Usassa matkustaneet! Mikä oli parasta teistä siellä?

Vierailija
20.07.2024 |

Ketään?

Kommentit (44)

Vierailija
41/44 |
21.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen käynyt New Yorkissa ja Hawajilla enkä usko kummankaan paikan edustavan Amerikan Yhdysvaltoja kovin hyvin. New York on upea kaupunki, siellä on kaikkea ja enemmän. Hawaji taas on huikea lomaparatiisi ja sen luonto on uskomaton. Molempiin menisin takaisin koska vaan! Joku keskilänsi ei taas innosta yhtään. Se punaniskameininki ei oo mua varten.

Juuri sinunlaisesi turistin pitaisi kayda tutustumassa siihen ita- ja lansirannikon valiin jaavaan Amerikkaan. Monelta New Yorkilaiselta on leuka loksahtanut esim. Chicagossa. Tuppaa vaan olemaan "fly over country" useimmille joille turistirysat jaavat sitten vaikutelmaksi USAsta. Harmi.

Vierailija
42/44 |
21.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleinen pöhinä. Kaikilla on joku viritys menossa.  Suomi on kuin vanhainkoti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/44 |
21.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen käynyt vain Teksasissa ja Floridassa. Floridasta tykkäsin tosi paljon ja voisin mennä toisenkin kerran.

Teksas on juuri sellainen cowboy- paikka kuin länkkärileffoissa ja Dallas- tv sarjassa. Kaupungilla miehet kulkee stetsonit päässä, buutsit jalassa ja lava-auton takalasin telineessä on haulikot rivissä. Ja ne haulikot saa olla ladattuna. Ei yhtään kiva juttu. Muutenkin yleisilme tosi nuhjuinen vaikka kyllähän sielläkin on rikkaiden alueita. Kodittomia asui jokaisen sillan alla ja sai tosiaan miettiä missä uskaltaa kävellä.

Vierailija
44/44 |
21.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

USAn Länsirannikon maisemat on jotain ihan uskomatonta. Maisemat vaihtuu aavikosta rannikkoon ja vuoristoon muutaman tuhannen kilometrin säteellä.

Hotellihuoneet on isoja (jos nyt ei puhuta mistään NYC hotelleista), mutta keskimäärin ne on kaksi/kolme kertaa sen kokoisia kuin Euroopassa. Joka paikkaan pääsee autolla, jopa kansallispuistoon.

Jos siis tykkää ajella ja katsella upeita maisemia niin USA on hyvä kohde. Jos haluaa kulttuuria niin NYC hyvä, mutta noin muuten USA on uudella mantereella ja siellä ei ole sellaista vanhaa kulttuuriperintöä kuin Euroopassa. Varmaan urheilumahdollisuuksia löytyy myös, mutta itse nautin ajelusta ja maisemista ja siitä vapauden tunteesta, kun on tien päällä. Amerikkalaiset ihmiset on tosi ystävällisiä ja huumorintajuisia. Heittävät heti läppää ihan tuntemattomienkin kanssa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi kuusi