Usassa matkustaneet! Mikä oli parasta teistä siellä?
Kommentit (44)
Luonto on hieno. Muuten en ole suurikaan fani. Inhoan tippikulttuuria, kodittomuus on valtava ongelma, luokkaerot suuret ja joka paikkaan pitää mennä autolla. Eurooppa on pullollaan paljon upeampia kohteita esim Itävallassa, Sveitsissä, Saksassa, Ranskassa..
Lentokenttä,niin kuin monessa muussakin maassa.
Vierailija kirjoitti:
Kodittomien yli harppominen Manhattanilla kävellessä. "Sivistysvaltiossa" asuu köyhiä keskellä katua, eipä näkynyt samaa Pietarissa.
Miliisit pamputtaa kerjäläiset pois Pietarin turisti alueilta, USA:ssa tai Suomessa ei.
Nykissä mahtavat rotta laumat, saattaapi Kiinalais ravintolat tehdä hulppeaa tiliä ruuillaan. Ensimmäinen ja viimeinen kerta koko maassa, PASKA MAA KOKO USA.
Parasta oli ihmiset ja luonto. Ja kokoajan oli fiilis kuin eläisi elokuvassa.
Hienot maisemat. Kuukausi oltiin tien päällä Denveristä San Franciscoon.
USA on maanosa ja kaikkialla on erilaista. Itse olen pitänyt niistä kohteista, joissa olen käynyt eli NYC, länsirannikko. Enemmän irti saa reissusta hyvällä suunnittelulla ja jos mukana on joku, joka on paikassa jo käynyt.
USAssa toimii monet asiat: hotellihuoneet, erilaisia ruokapaikkoja paljon, hyvät moottoritiet, shoppailu, turistipaikat on suunniteltu isoille ihmismassoille...
Vuokra-auto tarvitaan miltei muualla kuin selkeässä kaupunkohteessa.
Orlando, Florida on haaveissa joku päivä.
Vierailija kirjoitti:
Ihmiset ovat ystävällisiä ja kohteliaita.
Hyvä ruoka, pikaruokapaikat kalliita.
Vierailija kirjoitti:
USA on maanosa ja kaikkialla on erilaista. Itse olen pitänyt niistä kohteista, joissa olen käynyt eli NYC, länsirannikko. Enemmän irti saa reissusta hyvällä suunnittelulla ja jos mukana on joku, joka on paikassa jo käynyt.
USAssa toimii monet asiat: hotellihuoneet, erilaisia ruokapaikkoja paljon, hyvät moottoritiet, shoppailu, turistipaikat on suunniteltu isoille ihmismassoille...
Vuokra-auto tarvitaan miltei muualla kuin selkeässä kaupunkohteessa.
Orlando, Florida on haaveissa joku päivä.
Korjaus NYC (Manhattan) ja länsirannikko. Ja sana siis puuttui.
Vierailija kirjoitti:
Miamista tykkäsin, koska trooppinen ilmasto, meri, art deco ja latinomeininki.
No oli sekin ihan kiva, mutta Key West oli parempi!
Vierailija kirjoitti:
Siellä oli paljon näkemistä ja aika erilaista vielä 1989 kun Euroopssa. Ihmiset oli outoja ja tosi kieroja. Savolaiset jää toiseksi.
money talks, bullshit walks.
Vierailija kirjoitti:
Nykissä mahtavat rotta laumat, saattaapi Kiinalais ravintolat tehdä hulppeaa tiliä ruuillaan. Ensimmäinen ja viimeinen kerta koko maassa, PASKA MAA KOKO USA.
Rottia olen nähnyt vain euroopan suurkaupungeissa. Seinessä ui iso kissan kokoinen ja luulin ensin majavaksi kun työnsi isoa roskapalaa.
Vierailija kirjoitti:
USAssa parasta on Trump. Mitään muuta hyvää sieltä ei tulekaan.
Hei Jussi!
Vierailija kirjoitti:
USAssa parasta on Trump. Mitään muuta hyvää sieltä ei tulekaan.
Hyviä sarjoja!
Pari kertaa käynyt, mutta jälkimmäisestäkin jo aikaa 30 vuotta. Olen kierrellyt eteläisiä osavaltioita ja pyörinyt New Yorkissa. Suurin anti oli ymmärrys, jonka myötä amerikkalainen kirjallisuus, elokuvat ja musiikki ovat avautuneet uudella tavalla. Enää en lennä ilmastosyistä, mutta toki suon sen nuoremmille, koska olen itsekin niin aikoinaan tehnyt.
Olen käynyt New Yorkissa ja Hawajilla enkä usko kummankaan paikan edustavan Amerikan Yhdysvaltoja kovin hyvin. New York on upea kaupunki, siellä on kaikkea ja enemmän. Hawaji taas on huikea lomaparatiisi ja sen luonto on uskomaton. Molempiin menisin takaisin koska vaan! Joku keskilänsi ei taas innosta yhtään. Se punaniskameininki ei oo mua varten.
Naiset on kauniita, sellaisia jennifer connelyjä.
Mä oon asunut nyt 10 vuotta Kaliforniassa. USA on valtava ja parasta on, että USAsta löytyy tosi paljon erilaisia paikkoja, joten jokaiselle varmasti löytyy jotain mielenkiintoista. On tosi hienoja kansallispuistoja, hienoja rantakohteita ja kiinnostavia kaupunkeja. Jos suunnittelisin matkaa Suomesta Yhdysvaltoihin niin lähtisin liikkeelle siitä, mitä mua kiinnostaisi nähdä ja kuinka paljon aikaa matkaan on. Sen jälkeen kannattaa katsoa kuinka kaukana kiinnostavat kohteet on toisistaan ja miettiä mahtuvatko ne samaan reissuun. Monella suomalaisella ei ole realistista kuvaa siitä, kuinka iso maa USA on ja oon tavannut ihmisiä, jotka ihan tosissaan kysyy että voisiko täältä San Franciscon seudulta käydä päiväseltään Las Vegasissa. No voi toki, jos ottaa aikaisen aamulennon Vegasiin ja myöhäisen iltalennon takaisin, mutta autolla se on 9-10 tuntia suuntaansa.
Ei ole turistikokemusta kuin suurkaupungeista (New York, Miami, San Francisco ja Los Angeles) ja San Luis Obisbosta, jonka sanotaan olevan esimerkki Kalifornialaisesta unelmasta.
Tykkäsin San Franciscosta. Siinä kaupungissa on tietynlainen tunnelma ja elämänkirjo, Alcatrazin aavemainen tunnelma, Haight-Ashburyn menneen ajan hippikulttuuri, merenranta ja mäkinen maisema, kauniit talot, vanhat ratikat, suuret punapuut.
Mä kävin nycissä talviaikaan, silloin en nähnyt yhtäkään koditonta, en edes metrossa