Milloin sinut on viimeksi puhallutettu liikenteessä?
Kommentit (45)
Liikenteen vaarantaminen vuonna 2000 on ainoa kerta. Rengas puhkesi ja ulosajo.
Noin 15v sitten. On kyllä erittäin harvinaista nykyään.
Muutama vuosi sitten ratsiassa, poliisi pysäytti Tapiolan / Otaniemen risteyksessä kaikki kehä ykköselle kääntyvät. Olisko ollut joku lauantainen aamu.
Noin kolme vuotta sitten, kun ajelin skootterilla. Melko turhan homman tekivät. Olen kuusikymppinen absolutisti.
Mä olen päässyt vain melkein puhaltamaan. Eikä tästä ole kuin pari kuukautta. Mut eikös edessä oleva kuski kärynnyt ja poliisit vaan viittoilivat mua jatkamaan matkaa.
Vierailija kirjoitti:
Puhallutuksesta voi nykyään kieltäytyä....
Onkohan kovin järkevää.
En muista. Polkupyöräilijöitä harvemmin puhallutetaan.
Muistaakseni viimeisin puhallusratsia tossa lähistöllä oli joskus syksyllä 2019, siinä kohdassa oli useasti varsinkin viikonloppuiltaisin puhallusratsia. Kun korona alkoi niin loppui ratsiat siinä eivätkä ole tulleet takaisin.
Mut on tänä vuonna puhallutettu kolme kertaa peruspuhallutusratsiassa. Viimeksi tässä kuussa.
Muutama vuosi sitten 3 kertaa puolen tunnin sisään. Viimeisellä kertaa kysyin että ettekö jo usko että nolla on.
Ei ikinä. Ajokortti minulla on ollut 37 vuotta, ja viimeisen 5v aikana olen ajanut n. 100 000 km.
Joskus on kuski puhallutettu, kun olen ollut auton kyydissä, viimeksi pitkälti yli 10 vuotta sitten.
Vierailija kirjoitti:
Noin kolme vuotta sitten, kun ajelin skootterilla. Melko turhan homman tekivät. Olen kuusikymppinen absolutisti.
Eihän se poliisi voi tietää, kuka skootterikuski on absolutisti ja kuka viinaan menevä.
Minunkin absolutistipuolisollani on joskus ihan komea pillikokoelma tuulilasilla, kun poliisit innostuvat häntä puhalluttamaan. Eikä yhtään kitistä turhuudesta. Työtään he vain tekevät.
Viime lauantaina, puhallusratsia.
En uskalla edes veikata tarkemmin, mutta vuosien 2004-2007 välillä se oli kun viimeisimmän kerran puhallusratsia kohdalle osui. Tuo oli siis kaikkinensakin peräti toinen kerta ja ekan ajankohdan muistan sattuneesta syystä paremmin, koska se oli melkein heti kun olin saanut kortin eli syksyllä -93 ja tarkkaan tsekkasivat senkin että varmasti on 80-lätkä takaikkunassa.
Ei siis turhan tiheässä noita puhallusratsioita ole kun ajokilometrejä on kuitenkin ollut vähimmilläänkin se reilu 10 000 vuodessa. Liikennevalvontaa pitäisi saada ehdottomasti lisää resursseja (ei vain kameroita) ja liikkuvan poliisin lakkauttaminen oli iso virhe.
40 v ollut ajokortti, eikä minua ole ikinä pysäytetty. Ajan paljon.
Joskus vuoden 2005 paikkeilla, kun kaikki autolautalta maihin ajaneet puhallutettiin.
Sitä ennen joskus 1990-luvulla, kun keskustassa oli meneillään Taiteiden yö. Ajelin Oulunkylän liepeillä ja etsiskelin pankkiautomaattia. Sellaisen löydyttyä piti hakea laillinen parkkipaikka sivukadulta. Poliisi kääntyi perään ja puhallutti nollat. Totesin, että tällaisena yönä on pakko olla itse ajokunnossa, kun joukkoliikennevälineet ovat tupaten täynnä.
Tänä vuonna juhannuspäivän aamuna.