Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi silmät suljettuna välillä näkyy valoja ja värejä?

Vierailija
19.07.2024 |

Miksi aina ei ole mustaa, kun sulkee silmät?

Usein valot ja värit haittaavat nukahtamista. Eniten näen liilaa, vaaleansinistä, keltaista, oranssin punaista ja vaalean vihreää. Värit muistuttavat revontulia. Tai palloa tai rengasta, joka tulee kohti tai poispäin  Näkeekö muut silmät suljettuna värejä? 

Kommentit (28)

Vierailija
1/28 |
19.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näköaistimus syntyy aivoissa, ei silmässä

Vierailija
2/28 |
19.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

eniten ärsyttää ne madot.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/28 |
19.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu. Joskus ärsyttää illalla, kun ei saa verhoja kiinni. Diskopallot pyörii.

Vierailija
4/28 |
19.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hypnagogia. Kun katsoo tarpeeksi pitkään mustaa suljettujen silmäluomien takana, alkaa tapahtua.

Vierailija
5/28 |
19.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näet chakrojen värejä, kannattaa lukea Chakroista.

Vierailija
6/28 |
19.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen nähnyt aina. Luulin ennen, että kaikki näkee. Samoin luulin, että kaikki näkee jatkuvasti "lumisadetta", mutta se onkin vain joidenkin omininaisuus. Koko ajan siis vilisee silmissä tuollaisia pieniä valkomustia palloja ja välillä sellaista aaltoilevaa sateenkaaren väriä. Hankala varsinkin valkoisilla laajoilla pinnoilla, tuntuu kuin seinät ikään kuin eläisivät eikä aina näe missä kohtaa se seinä oikeasti on. Hankala selittää, ehkä joku jolla on sama ominaisuus tajuaa.

Vierailija
7/28 |
19.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näkeekö sokeatkin samalla tavalla.

Vierailija
8/28 |
19.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

LSD?

Vierailija
9/28 |
19.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eri värit voivat liittyä eri chakroihin (kehosi energiakeskuksiin) niiden energian ja symboliikan perusteella. Tässä on yleinen yhteys väreille ja chakroille:

Punainen:

Chakra: Juuri (Muladhara)

Merkitys: Punainen väri liitetään perustaan, elinvoimaan ja turvallisuuteen. Juuri-chakra sijaitsee peräsuolen alueella ja liittyy fyysiseen eloon, vakauteen ja perhesiteisiin.

Oranssi:

Chakra: Sakraali (Svadhisthana)

Merkitys: Oranssi väri symboloi luovuutta, seksuaalisuutta ja tunteiden ilmaisua. Sakraali-chakra sijaitsee alavatsassa ja hallitsee tunteiden, seksuaalisuuden ja luovuuden alueita.

Keltainen:

Chakra: Solar plexus (Manipura)

Merkitys: Keltainen väri liittyy henkilökohtaiseen voimaan, itsevarmuuteen ja energiseen elämänvoimaan. Solar plexus -chakra sijaitsee ylävatsassa ja hallitsee itseluottamusta, henkilökohtaista voimaa ja tahtoa.

Vihreä:

Chakra: Sydän (Anahata)

Merkitys: Vihreä väri edustaa rakkautta, myötätuntoa ja tasapainoa. Sydänchakra sijaitsee rintakehän keskellä ja hallitsee rakkautta, suhteita ja emotionaalista tasapainoa.

Sininen:

Chakra: Kurkku (Vishuddha)

Merkitys: Sininen väri symboloi viestintää, totuutta ja itseilmaisua. Kurkkuchakra sijaitsee kurkussa ja liittyy kommunikaatioon, itseilmaisuun ja rehellisyyteen.

Indigo:

Chakra: Kolmas silmä (Ajna)

Merkitys: Indigo väri liitetään intuitioon, henkiseen näkemiseen ja ymmärrykseen. Kolmas silmä -chakra sijaitsee otsassa kulmakarvojen yläpuolella ja hallitsee intuitiivista ajattelua ja sisäistä näkemystä.

Violetti:

Chakra: Kruunu (Sahasrara)

Merkitys: Violetti väri symboloi henkistä heräämistä, yhteyttä universumiin ja korkean tietoisuuden tilaa. Kruunuchakra sijaitsee päälaella ja liitetään hengellisyyteen ja henkiseen yhteyteen.

Kun näet näitä värejä silmät suljettuna, ne voivat heijastaa chakrojen energian tilaa tai tasapainoa. Esimerkiksi, jos näet erityisesti vihreää, se voi viitata sydänchakran aktivoitumiseen tai tarvittavan tasapainon etsimiseen rakkauden ja emotionaalisten asioiden suhteen.

Vierailija
10/28 |
19.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikreeni, syöt ehkä liikaa vitamiinejä, ....

Vierailija
11/28 |
19.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, silloin kun on migreeniaura menossa tai tulossa. Joskus auran jälkeen ne valot ja värit ei lopu, kun särky alkaa. Ne on semmosia aaltoilevia värejä, vähän niinku revontulet.

Vierailija
12/28 |
19.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aurinko voi aiheuttaa tota..

Vierailija
13/28 |
19.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen luullut, että kaikki näkevät värejä/kuvioita, kun sulkevat silmänsä. En ole tullut ajatelleeksi, että pitäisi näkyä vain mustaa.

Näen joskus selkeitä kuvioita, esim. jos olen poiminut marjoja päivällä, näen niitä marjoja vielä illalla, kun suljen silmäni.

Vierailija
14/28 |
19.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen luullut, että kaikki näkevät värejä/kuvioita, kun sulkevat silmänsä. En ole tullut ajatelleeksi, että pitäisi näkyä vain mustaa.

Näen joskus selkeitä kuvioita, esim. jos olen poiminut marjoja päivällä, näen niitä marjoja vielä illalla, kun suljen silmäni.

Lapsena näin aaltoja jos olin uinut useita tunteja. Myöhemmin mansikoita kun olin töissä mansikkapellolla. Sen jälkeen en ole tehnyt tuollaista, missä olisin tuijottanut tunteja samaa näkyä, joten ei ole enää näkynyt. Muuten kyllä avaruutta ja ikään kuin imeydyn sellaiseen madonreikään välillä ja tähdet ja galaksit vain vilisevät. On ollut lapsesta saakka tuota. Olen tuo sama, joka näkee lumisadetta.

Vierailija
15/28 |
20.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos! Tämä oli mielenkiintoinen vastaus. Ap

Vierailija
16/28 |
20.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Häh, eikös kaikki näe noita? Mä olen nähnyt noita lapsesta asti.

Yritän olla välittämättä, mutta joskus intoudun niitä katselemaan, siis silmät kiinni.

Eikä tämä liity millään tavoin migreeniin. Mulla on ihan erikseen auralliset migreenit, joissa se aura kestää noin 20 minsaa ja ne kuviot näkyy silmät auki myös ja ovat ihan erilaiset kuin tämä ap:n kuvailema juttu. Aura migreenikohtauksessa on silmät auki sellaista särisevää, valkoista.

Tätä näen siis pimeässä silmät kii:

"Eniten näen liilaa, vaaleansinistä, keltaista, oranssin punaista ja vaalean vihreää. Värit muistuttavat revontulia. Tai palloa tai rengasta, joka tulee kohti tai poispäin."

Mulla myös kieppuu ne värit silleen jännästi, isonee, pienenee, katoaa ja sitten uusia tulee ja menee. Monesti seuraan, että ahaa, nyt tuo väri kieppuu noin, pienenee, isonee, liikkuu, katoaa. Yleensä näen  kyllä eniten punaisen ja oranssin eri värejä. 

Ja huom! Kaikki nimenomaan silmät kiinni, kun avaan silmät, en näe mitään.

Vierailija
17/28 |
20.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä myös. Luulen, että se on vain joku ominaisuus joka on osalla ihmisistä. 

Vierailija
18/28 |
20.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon luullut, että kaikki näkee noita värejä pimeässä silmät kiinni. Olen luullut, että ne liittyy silmäluomissa oleviin verisuoniin, koska eniten nään oranssia, keltaista ja punaista, ne kieppuu, liikkuu, isonee, pienenee, vähän niinkuin tulen liekki. Hankala kuvailla. Sitten ne myös pienenee, katoaa ja heti tulee uusia.

Niitä tavallaan pitää osata katsoa. Pystyn tavallaan myös kääntämään sen moodin pois päältä, kun ne häiritsevät nukahtamista. Eli tavallaan sanon itselleni, että älä nyt katso tuota värishowta, vaan nyt suljet ne pois. Siis silmät kiinni.

Vierailija
19/28 |
20.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aurinko voi aiheuttaa tota..

Ei tässä siitä ilmiöstä ole kyse, että olet katsonut johonkin tosi kirkkaaseen valopisteeseen hetken ja sit se valo seuraa sun silmissä pari minsaa, kunnes katoaa.

Tämä ilmiö tapahtuu siis ihan vaikkapa sysipimeän koti-illan jälkeen, kun menet makkariin, kaikki valot pois, pilkkopimeää ja sitten näet noita värejä silmät kiinni.

Vierailija
20/28 |
20.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näkeekö sokeatkin samalla tavalla.

En minä ainakaan. Olen syntymäsokko, eikä aivoillani ole käsitystä siitä, mitä näkeminen on, miten näköaisti toimii. Näköhermoni on surkastunut tai jotain siihen suuntaan. Tutkimukset tehtiin niin kauan sitten, etten muista eikä asialla ole väliä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi kahdeksan