Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi silmät suljettuna välillä näkyy valoja ja värejä?

Vierailija
19.07.2024 |

Miksi aina ei ole mustaa, kun sulkee silmät?

Usein valot ja värit haittaavat nukahtamista. Eniten näen liilaa, vaaleansinistä, keltaista, oranssin punaista ja vaalean vihreää. Värit muistuttavat revontulia. Tai palloa tai rengasta, joka tulee kohti tai poispäin  Näkeekö muut silmät suljettuna värejä? 

Kommentit (28)

Vierailija
21/28 |
20.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse näen aina värejä myös kun laitan silmät kiinni. Mitään migreeniä ei ole koskaan ollut.

Vierailija
22/28 |
20.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen tylsä ja ehdotan ihan vaan migreenitaipumusta, oleskelua kirkkaassa auringonvalossa ilman kunnon aurinkolaseja tai liian innokasta ruudun tuijottamista.

Itsellä on just tuota ja olen huomannut yhteyden sen välillä onko netti/some ollut kiinni koko päivän vai olenko tuijottanut ruutua koko päivän.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/28 |
20.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopeta huimausaineiden käyttö sanna, niin nuo värinäytkin loppuu. Etköhän sä ole jo kolannut eli nokittanut kolaa ihan tarpeeksi??!

Vierailija
24/28 |
20.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sokeista kysyneelle: Mielenkiintoista on, että syntymästään saakka sokeatkin "näkevät" kuolemanrajakokemuksissaan ja pystyvät jälkikäteen kuvailemaan näkyjään.

Vierailija
25/28 |
20.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla tuo liittyy migreeniin. Saatan nähdä esimerkiksi pelkkää punaista väriä, joka muuttuu koko ajan kirkkaammaksi, niin että lopulta se on aivan sietämättömän kirkas ja on pakko avata silmät. Jos näkyy useampia värejä kerralla, kuvio voi olla liikkuva ja muuttuva, kuten video, tai paikallaan pysyvä, kuten valokuva.

Voin kyllä nähdä värejä silmien kiinni ollessa ilman migreeniäkin, mutta silloin värit ja kuviot eivät ole lainkaan niin selkeitä.

Vierailija
26/28 |
20.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

upupup

Vierailija
27/28 |
20.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minnä käytän ulkona aina aurinkolaseja, valojen vilkkumen/ näkeminen ei liity minun kohdallani migreeniin.

Tuo chakranäkökulma oli jännä. Miksi ihmeessä ihminen näkisi chakrojen värejä? Onko siitä jotain hyötyä? Ap

Vierailija
28/28 |
20.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan normaalia nähdä niitä silmät kiinni. Silmät auki nähdessä voi olla jotain neurologista (esim. migreeni, epilepsia). Voi liittyä myös psykoosiin tai olla psykoosin ennakko-oire.