Miksi silmät suljettuna välillä näkyy valoja ja värejä?
Miksi aina ei ole mustaa, kun sulkee silmät?
Usein valot ja värit haittaavat nukahtamista. Eniten näen liilaa, vaaleansinistä, keltaista, oranssin punaista ja vaalean vihreää. Värit muistuttavat revontulia. Tai palloa tai rengasta, joka tulee kohti tai poispäin Näkeekö muut silmät suljettuna värejä?
Kommentit (28)
Mä olen tylsä ja ehdotan ihan vaan migreenitaipumusta, oleskelua kirkkaassa auringonvalossa ilman kunnon aurinkolaseja tai liian innokasta ruudun tuijottamista.
Itsellä on just tuota ja olen huomannut yhteyden sen välillä onko netti/some ollut kiinni koko päivän vai olenko tuijottanut ruutua koko päivän.
Lopeta huimausaineiden käyttö sanna, niin nuo värinäytkin loppuu. Etköhän sä ole jo kolannut eli nokittanut kolaa ihan tarpeeksi??!
Sokeista kysyneelle: Mielenkiintoista on, että syntymästään saakka sokeatkin "näkevät" kuolemanrajakokemuksissaan ja pystyvät jälkikäteen kuvailemaan näkyjään.
Minulla tuo liittyy migreeniin. Saatan nähdä esimerkiksi pelkkää punaista väriä, joka muuttuu koko ajan kirkkaammaksi, niin että lopulta se on aivan sietämättömän kirkas ja on pakko avata silmät. Jos näkyy useampia värejä kerralla, kuvio voi olla liikkuva ja muuttuva, kuten video, tai paikallaan pysyvä, kuten valokuva.
Voin kyllä nähdä värejä silmien kiinni ollessa ilman migreeniäkin, mutta silloin värit ja kuviot eivät ole lainkaan niin selkeitä.
Minnä käytän ulkona aina aurinkolaseja, valojen vilkkumen/ näkeminen ei liity minun kohdallani migreeniin.
Tuo chakranäkökulma oli jännä. Miksi ihmeessä ihminen näkisi chakrojen värejä? Onko siitä jotain hyötyä? Ap
Ihan normaalia nähdä niitä silmät kiinni. Silmät auki nähdessä voi olla jotain neurologista (esim. migreeni, epilepsia). Voi liittyä myös psykoosiin tai olla psykoosin ennakko-oire.
Itse näen aina värejä myös kun laitan silmät kiinni. Mitään migreeniä ei ole koskaan ollut.