ei se aina ole nainen joka on suhteessa haluton...
Kaikkialla puhutaan vaan siitä kuinka nainen voi raskaana pahoin eikä siksi halua seksiä ja voi voi miehen pitää ymmärtää. Missään ei puhuta siitä että nainen kokee itsensä elinvoimaiseksi ja saattaa olla erittäinkin halukas, mutta mies on sitten se jolla päätä särkee jatkuvasti.
Tuntuu että täällä kuoli kyllä kaikki raskauden myötä. Nyt alkaa 6.kuukausi ja vasta on tullut tuo maha enemmän esille, pitkään sain näyttää ihan omalta itseltäni. Joten en tiedä mikä olisi ollut syy miehen oudolle haluttomuudelle silloin kun mitään ei edes näkynyt vielä.
Mun on ihan turha yrittää lähestyä sitä, käyttää mielikuvitusta, pukeutua, riisua, roikkua jaloista katossa, tai mitään muutakaan. Jos jotain on, se on yleensä "pikaiset" ja täysin silloin kun sille sopii. Viimeaikoina tuntuu että se vähäinenkin "seksi" on yritetty jo minimoida pelkkään toisen runkkaamiseen/yhdessä runkkaamiseen tai vastaavaan. Oon yrittänyt itse olla viileä/tyly/etäinen, mutta sekään ei tuo mitään haluja hänelle. On tosi mukavaa kun tuntuu että toinen on jatkuvasti "ei nyt", "anna olla", "eiks sulla oo sun lelulaatikko?"..
Aluksi yritin olla ottamatta sitä henkilökohtaisesti ja ajattelin että jos sillä on väsymystä tai stressiä tai jotain. Mutta nyt alkaa jo tuntua todella henkilökohtaiselta. Musta tuntuu että se "nainen" mussa on sitten ilmeisesti täysin mennyttä, mies sitä ainakaan ei löydä.
Tuning lehden oltua iloisena yllätyksenä postilaatikossa tällä viikolla, sain yllättäen hirveet kilarit jonka lopputuloksena revin koko lehden pitkin pihaa. Alkoi vaan niin vituttaa että niitä lehtiä lojuu sitten ympäri kämppää mutta mikään muu herraa ei kiinnostakaan. Todella lapsellinen tempaus oli, mutta jotenkin hermot meni niin täysin. Alan olla ihan turhautunut tähän seksittömään parisuhteeseen ja todellakin siihen että mä en ilmeisesti herätä siinä enää mitään seksuaalisia tunteita.
Tyhmää sekin että kyllä se mua halaa/pussaa/ottaa syliin mutta siihen päähän taputteluun se sitten jääkin.
Tuntuu sekin niin kummalliselta että yleensä ihmisten parisuhteissa nää roolit tässä asiassa on aika toisinpäin, jos mies on noin haluton niin vaikea siinä on naisena ajatella etteikö itsessä olis jotain vikaa ja pahasti.
Kommentit (27)
...jatkanpa vielä minäkin.
Mistäs muusta, kuin kasvatuksesta/ympäristöstä/vallitsevasta arvomaailmasta se sitten johtuu, että seksuaalisesti aktiiviseen naiseen suhtaudutaan erilailla, kuin mieheen?
Ja ainakin mun lähipiirissä seksiä kovasti kaipaavat naiset ovat enemmistö, ei vähemmistö. Ymmärrän "paineen pussseissa", mutta eipä se jatkuva tyydyttämätön halu naisenkaan jalkovälissä kivalta tunnu. Edellisessä viestissäni yritin ajaa takaa sitä, että miesten fyysiset tarpeet nähdään jotenkin niin tärkeinä, että niihin vedoten selitellään pettämistä ja alistamista (siis esimerkiksi halvoissa virolaisissa huorataloissa käymistä, vaikka jokaisen järki sanoo, ettei niissä naiset täysin omasta valinnastaan töitä tee). Mutta mitä pitäisi tehdä parisuhteessaan puutteessa olevan naisen? En mäkään usko, että naisen moraali synnynnäisesti on mitenkään miehen moraalia korkeampi, mutta seksin saralla siitä saalistaja ja objekti -asetelmasta ei olla vieläkään päästy. Eikä tollaset "miehiä vaan panettaa enemmän" -kommentit sympatioista huolimatta paljoa lohduta, päin vastoin, juuri tuon asenteen vuoksi tästä asiasta ona vaikea puhua (kun jo valmiiksi itsetunto on nollissa ja mietin, että mikä MUSSA on vikana, kun tilanne suhteessa on mikä on).
PS:Luin juuri tutkimuksen, jonka mukaan lesboparit harrastaa seksiä heteroita ja homoja enemmän, mites sen selität, kun halukkaat naiset kumminkin ovat mielestäsi vähemmistö?
...toki arvomaailmasta ja ympäristöstä johtuu se, että seksuaalisesti aktiiviseen naiseen suhtaudutaan eri lailla. Kasvatus kai sitten kuitenkin on eri juttu, vai mitä tarkoitat miesten erilaisella kasvatuksella, siis nimenomaan seksiin liittyen? "Seksikasvatusta" kun tunnetusti on perin vähän kouluissa/kodeissa.
Uskon kyllä kun sanot, että sinun lähipiirissäsi naiset ovat seksin suhteen sitä enemmän kaipaava sukupuoli. Silti väitän, että se on keskimäärin poikkeavaa. Samalla korostan, ettei aktiivisen, seksiä haluavan naisen puutteessa eläminen ole yhtään miehen vastaavaa helpompaa. Se vain on harvinaisempaa. Ja juuri sen takia sinullakin on erityisen kurjaa, kuten monin tavoin kuvailet. Se, että miehiä panettaa keskimäärin enemmän ei sinua tietenkään lohduta, tasan päin vastoin. Puutteessa oleva nainen kun harvinaisempi, vastaava mies taas on "tavallinen".
En ole ihan samaa mieltä kanssasi tuosta miesten fyysisistä tarpeista ja niillä "selittelyllä". Osa miehistä (ja naisista) pettää, vaikka saisi kotonakin tarpeeksi seksiä. En minä ainakaan omassa kaveripiirissäni ole kuullut kenenkään huoria harrastavan perustelevan tekojaan pelkillä fyysisillä tarpeilla. Enemmän kyse on itsekkyydestä, piittaamattomuudesta parisuhteessa, kokeiluhalusta jne.
En osaa sanoa lesboparien halukkuudesta paljoakaan kun en ole aiheeseen tutustunut. Toki lesboja on naisista onneksi aikamoisen pieni joukko, sen verran tiedän...
Puutteessa olevalla naisella on aika lailla sama keinoarsenaali käytössään kuin miehelläkin. Naisen on huomattavasti helpompi löytää maksutonta seuraa, kun taas miehen on helpompi löytää maksullista seuraa. Tämäkin vain vahvistaa sitä teoriaa, että miehiä keskimäärin panettaa enemmän, kun mies seksistä niin usein joutuu ja on valmis maksamaan.
Mä en usko, että parisuhteessa puutteessa elävät naiset on harvinaisempi ilmiö, kuin miehet. Miehet puhuu puutteestaan avoimemmin tyyliin "kun ei se Irma taas anna", koska kokevat, että omien tarpeiden korostaminen lisää maskuliinisuutta muiden silmissa. Naiset taas vaikenevat (tai korkeintaan tilittävät Vauva-lehden keskustelupalstalla) aiheesta, koska kokevat ongelman myöntämisen olevan ulkomaailmalle merkki siitä, että naisessa on jotain vikaa, kun mies ei halua. Vastaavasti miehen varmaan on naista vaikeampi puhua omasta haluttomuudesta. Miehelle seksuaalinen halukkuus on kunnia, naiselle ei.
Muisto kuudennelta luokalta (1990-luvun alku):
Terveystiedontunti, sukupuolivalistusta (jota on laika vähän, kuten kirjoititkin). Meille tytöille kerrottiin, että on tärkeää muistaa hygienia kuukautisten aikana, ja kannattaa tarkkaan miettiä kenen sänkyyn menee ettei tule paha mieli ja "sellainen" maine. Pojille oli puhutti halujen luonnollisuudesta ja masturboinnista.
Pojille siis seksistä siis kerrottin mukavana, tulevaisuteen kuuluvana osana, tyttöjä varoiteltiin. (hellyydestä ja tunteista ei puhuttu kummillekaan).
Eiköhän kasvatus vaikuta arvomaailmaan ja päinvastoin.
Vähän ristiriitaista, että ensin kirjoitat, ettei kukaan perustele huorissa käymistä pelkästään fyysisillä haluilla, ja lopuksi kirjoitat, että miehet joutuu/on valmiita maksamaan seksistä ja maksullista seksiä on tarjolla, koska miehiä keskimäärin panettaa enemmän...
Eli kiteytettynä: enpä usko, että sukupuolten välisessä "luontaisessa" halukkuudessa on kauheasti eroa". me kaikki ollan yksilöitä, ja seksi kiinostaa samaakin ihmistä elämän eri vaiheissa vaihtelevan paljon/vähän.
...joten jatketaan vielä.
Toivon, että olisit oikeassa, että puutteessa olevat naiset eivät olisi miehiä harvinaisempi ilmiö, mutta valitettavasti en juurikaan löydä asiaa puoltavia seikkoja.
Olen muuten miehenä aika lailla vakuuttunut siitä, etteivät miehet puhu puutteestaan PARISUHTEESSA yhtään naisia avoimemmin. Tässä avainsana on nimenomaan tuo parisuhde. Moni nimittäin kokee, että myös miehessä on vikaa, jos ei saa omaa naistaan haluamaan. Tämä on oikeastaan täysin sama asia kuin tunteista puhuminen; se on miehelle usein aika vaikeaa, jopa ystävien kesken. Tuo avoimesti puutteesta puhuminen on eri asia sitten sinkkuna, jolloin "totta kai" jokainen mies on puutteessa. Ainakin oma empiirinen tutkimuksena tukee täysin tätä. Otoksena muutamia kymmeniä miehiä. Ja on varmasti täysin totta, että miehen on sitten vieläkin vaikeampi puhua omasta haluttomuudestaan. Itse en ole koskaan kuullut yhdenkään ystäväni/kaverini edes viittaavan tuohon suuntaan, päin vastoin.
Kasvatuksesta:
No, toivottavasti tuo kuvaamasi kouluesimerkki ei ole enää nykyaikaa. 80-luvun osalta voin kertoa, ettei kummallekaan sukupuolelle puhuttu juurikaan seksistä koulussa, joten se jäi täysin kodin vastuulle. Osassa sitten puhuttiin ja suurimmassa osassa sitten ei. Joten nykypäivän kolmekymppisten osalta en usko kasvatuksella olevan asiassa juurikaan merkitystä.
Niin, huorissa käymistä en ole kenenkään kuullut perustelevan pelkästään fyysisillä tarpeilla, siis pelkästään. Totta kai fyysiset tarpeet vaikuttavat paljon, mutta mukana on paljon muutakin, kuten kirjoitin. Ja eikös se mitä kirjoitin kysynnän ja tarjonnan laista tue suoraan sitä, että keskimäärin miehiä panettaa enemmän? Vai miten muuten selität sen, että naishuoria on maailma pullollaan ja mieshuoria sitten kymmeniä, satoja kertoja vähemmän? Toisen sukupuolen huorille on kysyntää ja toiselle ei niinkään.
täälläkin on yksi puutteessa oleva nainen, joka elää parisuhteessa jossa ei ole seksiä.
sitten mies vielä katselee naiskauneutta internetin sivustoilla.
Siis kyllä on ärsyttävä tilanne!!!!!!!
Miten mies itse voi olla suhteessa tyytyväinen kun kerran kättä tykkää käyttää niin autuaasti. Olen sanonut miehelle että jos en kelpaa niin erotaan!! Mutta mies vaikuttaa olevan tyytyväinen.. MINÄ EN! Olen myös sanonut että mulle ei kelpaa mies joka kattelee netistä muita naisia ja jättää meidän suhteen aivan kylmäksi.
Mies on kiistänyt asian, mutta sama meno jatkuu!!(näen sen osoite palkista kun alan kirjoittamaan uuttaos. ) ja tässä sitä ollaan katkerana kirjoittamassa kun alkaa oljen korret olla vähissä.
Suhde on "kunnossa" miehelleni, mutta mulle ei. Toden näköisesti mieheni tulee tekemään sitä aina. (siis niitä kuvia kattelee...) on mua 8v. vanhempi, eikä silloin nuoruudessaan seurustellut, joten kuvia on VARMASTI tullut KATSOTTUA useaan otteeseen kylminä ja pimeinä iltoina. Tarkoitan sitä että on tottunut saamaan tyydytyksen sillä tavalla.
En jaksaisi erota, mutta en jaksa tätäkään..
Ehkä pitänee odottaa että lapset kasvaa, eli 18 v.=> tätä touhua ja erota sitten kurttuisena kun kolokin on jo muurautunut umpeen....eikä kelpaa edes maksulliselle miehelle.
Meillä mies on myös haluton, en minä. Kaikkea on kokeiltu, mikään ei auta. Seksiä on n. kerran kahdessa kuussa, minun aloitteesta useimmiten. Aion nyt tässä seurailla tilannetta ja jos tulee hyvä tilaisuus saada kunnon seksiä jostain muualta niin otan tarjouksen vastaan. Muutenkin jos paremman oloinen mies jostain tähän törmäis niin vaihtoon lähtis tää nykyinen. Mutta en halua yksin olla joten pidetään tätä tässä kunnes joku parempi ilmestyy. Ehkä seuraavassa elämään sitten saa normaalin seksuaalisesti himokkaan miehen jos ei nyt.
....ymmärrän, että olet tuota mieltä, kun olet nainen ja puutteessa.
Ja ei, en todellakaan usko (miksi ihmeessä uskoisin!!), että naisen moraali on jotenkin parempi kuin miehen. Tuo on kyllä täysin totta mitä sanot naisesta, joka on seksin suhteen aktiivinen - suhtautuminen on usein erilaista verrattuna vastaavaan mieheen.
Biologisesti miehen on takuula vaikeampi olla ilman seksiä kuin naisen. Ja tämä johtuu Lähes jokainen mies tietää minkälainen olo on pusseissa, jos on ollut vaikkapa X viikkoa ilman. Toki esim. sairaudet sitten tekevät poikkeuksen ja "paine" hellittää, mutta muuten normaalille miehelle tuo halu syntyy. Naiselle ei samanlaista varmasti pakottavaa tarvetta purkautumiseen synny. Siis totta kai sille vähemmistölle naisista, joka seksiä kovasti kaipaa, niin tietynlainen tarve syntyy, sitä en väheksy tai kiellä.
En usko, että miehiä mitenkään eri lailla on kasvatettu. Miehiä vain panettaa keskimäärin enemmän kuin naisia, ja avioliitossa tämä on hankala juttu. Ihan niin kuin sinäkin valitettavasti tiedät omalta kohdaltasi naisena. Sympatiat sinulle ja todella toivon, että löydät asiaanne ratkaisun.