Onko bruksismin ainoa hoitokeino purentakiskot?
Kommentit (11)
Eikö tuosta voi vaan opetella pois?
Vierailija kirjoitti:
Eikö tuosta voi vaan opetella pois?
Tätä mietin.
Ap
Ei oo helppoo opetella pois. Tai mulla ainakin kroonistunut. Hoitona botox, purentakisko ja säännöllinen Voice massage -hoito.
Vierailija kirjoitti:
Ei oo helppoo opetella pois. Tai mulla ainakin kroonistunut. Hoitona botox, purentakisko ja säännöllinen Voice massage -hoito.
Ei kuulosta kovin tehokkailta hoidoilta, jos edelleen bruksaat.
Mulla on purentakiskot mutta en voi pitää niitäkää enää kun purin niitäki yöllä niin että pää tuntu aamulla aina halkeavan. Parempi ilman ollut mut nyt kun taas tosi stressaava elämänvaihe menossa niin purentalihakset koko päästä niin kipeät ettei tosikaan. Helpommin sanottu ku tehty et oo stressaamatta..
Riippuu pohjasyystä. Jos johtuu liiasta stressistä niin se vähemmälle.
On siihen ainakin lämpö-kylmähoitoa, liikeharjoituksia ja venytyksiä. Saat tarkemmat ohjeet hammashoitolasta. Särkylääkkeitäkin voi käyttää. Purentakisko toimii yöpurijoille. Jotkut puree tai jännittää leukojen lihaksia päivän aikana.
Kävely, ulkoilu ja meditaatio auttavat
Miten harjottelet pois kun sitä tekee unissaan 🤣 en mä ainakaa herää ja oo sillee "aa totta eipäs purra nyt hanpait yhteen, jatkan unia että oon rentona!"
Vierailija kirjoitti:
Miten harjottelet pois kun sitä tekee unissaan 🤣 en mä ainakaa herää ja oo sillee "aa totta eipäs purra nyt hanpait yhteen, jatkan unia että oon rentona!"
Elää päivät niin rennosti että yölläkin on
On ja on mutta säännöllisestä suihinotosta voi saada myös apua.