Kertokaapa Espoon Vallikalliosta. Sopiiko lapsiperheelle?
Kommentit (17)
ja tykattiin kovasti. rauhallista ja kaunista, siistia myos nelja vuotta sitten. naapurit oli kivoja. lasten kannalta oli hyva paikka, kun oli iso piha eika leikkipuistokaan ollut kaukana. Palvelut tosi lahella ja hyvat liikenneyhteydet.
lisää Vallikalliota tuntevia. Ja itähelsinkiläiselle: Tiedän, että olet ihan oikeassa. Jotenkin vain, kun ei koskaan ole ollut mitään kontakteja ollut Itä-Helsinkiin, se tuntuu vieraalta, vaikka tiedän, että siellä on paljon tosi kivoja paikkoja Toisekseen en pitä metrolla liikkumisesta lastenvaunujen kanssa (lähinnä hissit).
Ap
ja ei se oo alueena kummoisempi kuin nyt keskimäärin pk-seudulla. Asuin ite siinä kehän toisella puolella ns. Puustellinmäessä, ja viihdyin hyvin. Kaupungin vuokra-asunnot oli sillä puolella rauhallisia. Onhan siellä Leppävaarassa niitä narkkareitakin ja alkkiksia, jos silmät auki kulkee. Mutta joka paikassa alkaa olemaan, missä on jotain ostarin tapaista. Ulkomaalaisia ei ollu musta mitenkään keskimääräistä enempää Vallikalliossa. Palvelut ja yhteydet on hyvät. Tietty jos vois valita, niin Lintuvaara ois kivempi, siis jos ois molemmilla omat autot perheessä. Osoitteet, joita ehkä välttäisin, on Harakan-alkuiset ja Tikankolo...
yhtikäs mitään. Kaikki tiedonmuruset otetaan ilomielin vastaan.
Mitä kauempana Kehästä asut, sen parempi. Busseja menee jonkun verran, mutta pääasiassa sun oletetaan kävelevän Leppävaaraan junalle. Saman matkan takana on myös Sello, jossa kaikkea, mitä rahalla saa.
Vallikalliossa on jonkun verran kaupunkin vuokrakämppiä. Niissä asuu myös somaleita yms, joita siis on tuolla seudulla enemmän kuin Espoossa keskimäärin.
Uimahalli on kivalla etäisyydellä, se tosin on melko vanha ja sitä aletaan korjata ehkä jo vuoden sisällä.
lähellä hyvät ulkoilumaastot, kirjasto ym. palvelut mm. Sello. Hyvät yhteydet Keskustaan (n. junalla n. 15 min.). Lähellä Lintuvaaran pientaloalue.
Asuin pari vuotta ja tykkäsin. Melko rauhallinen alue pääkaupunkiseuduksi. Sopii lapsille ja aikuisille :)
Suosittelen.
maine (itse en ole kuullut alueesta koskaan mitään)? Onko ns. " huonoa aluetta" . Hintataso ainakin matalahko, mikä tietysti kertoo paljon. Eihän kuitenkaan tarvitse pelätä iltaisin tms...?
Sanotaanko näin, että kyllä minä siellä mielummin asuisin kuin Meri-Rastilassa, mutta en koskaan ostaisi sieltä omaa asuntoa. Iltaisin liikkuessa olisin myös melko varovainen.
minusta alueen yleisilme oli siisti. Se on niin lähellä Leppävaaraa, että ihmiset ei yleensä miellä omaksi alueekseen. Ei minusta tarvitse pelätä sen enempää kuin muuallakaan. Kyllä siellä Lepuskissa niitä puliveivareitakin pyörii, mutta missäpä täällä ei. Espoo on kuitenkin Espoo, ja asukkaat keskimäärin varakkaampia kuin Helsingissä tai Vantaalla.
Itse voisin hyvin ostaa sieltä kämpän, mutta oon vaan niin stadilainen, että haluan asua Helsingin puolella (ja säästää seutumatkakustannukset).
Toisekseen en haluaisi lasteni käyvän koulua siellä, alueella on luokkia, joista suomalaissyntyisiä on vajaa kolmannes. Se vaikuttaa väistämättä huonontavasti opetuksen tasoon ja takaa sen, että lapsiini kiinnitettäisiin kielitaitoisina vähemmän huomiota kuin homogeenisessä luokassa.
Minä en ole ylipäätään mikään monikulttuurisuuden ystävä. Joidenkin mielestä se on rikkaus mutta minusta se on lähinnä riesa.
Huoh, niin mekin haluaisimme, mutta kun ei ole varaa. Mieluummin Espooseen kuin Itä-Helsinkiin. Kaupungin talot eivät pelota, eikä varsinkaan ulkomaalaiset. Asutaan nytkin stadin kämpässä erittäin maahanmuuttajarikkaalla alueella, eikä todellakaan mitään ongelmaa asiasta. Mutta jotenkin se on niin eri asia kun on ostamassa, niin pitäisi olla varma, ettei alueen arvo jotenkin laske tai jotain...Enkä haluaisi, että jotuu pelkäämään illalla liikkumista esim. narkkareiden takia. Esim. jostain Suvelasta kuuluu niin hirveitä juttuja, vaikka Espoota onkin.
Vierailija:
Itse voisin hyvin ostaa sieltä kämpän, mutta oon vaan niin stadilainen, että haluan asua Helsingin puolella (ja säästää seutumatkakustannukset).
asumaan tänne, missä nyt, en laittaisi lapsiani alueen kouluun. Ekalle luokalle mentäessä kukaan ei esim. välttämättä osaa lukea. Täällä on kuitenkin ns. " hyviä" alueita vieressä, joten asia ei täällä
olisi ongelma.
ja tuohon bussiasiaan, niin menee siitä kyllä 6 eri bissilinjaa leppävaaraan, kaksi niistä kiertää vallikallion kautta ja muut menevät siitä lintuvaarantietä pitkin leppävaaraan. on ihan kivaa aluetta, jos kerrostalossa haluaa asua.
eikä ne spurgut sieltä leppävaarasta asti jaksa vallikallioon kiivetä, on ylämäki edessä ;)
en ole koskaan nähnyt spurguja siellä.
ja kehä 1 ei mene siitä heti talojen vierestä, useimmat talot ihan rauhallisella paikalla. rauhallisempi alue kuin kyykhysmäki.
miten ne maahanmuuttajien suomessa syntyneet lapset muka eivät osaa suomea? mitä olen sekavärisiä lapsilaumoja leppävaarassa nähnyt ja kuullut, ihan supisuomea ja tavallista sellaista kuuluvat puhuvan väristä riippumatta.
t: parikymmentä vuotta lintuvaarassa asunut ja siellä viihtynyt.
kämpissä? Onks siellä Leppävaarassa joku spurguasuntola, kun siellä on niitä niin paljon?
(jonkin verran myös pienteollisuutta) ja Vallikallio on näiden välissä, vähän sellaista rajaseutua...
ei tietääkseni ole mitään asutolaa, olen lukenut että matkaavaat lepuskiin hengaamaan ympäri pääkaupunkiseutua kun junalla pääsee niin helposti ;)
mutta nehän on ihan harmittomia sinänsä, ei ne tule edes aukomaan päätään tai mitään. huumehörhöjä en ole pahemmin (varmaan koskaan, vaikka siellä teininäkin roikuuin yökaudet) nähnyt, ne on vaan niitä vanhoja alkoholisteja...
Mut eihän ne spuget asu niissä Vallikallion vuokra-
kämpissä? Onks siellä Leppävaarassa joku spurguasuntola, kun siellä on niitä niin paljon?
kommentit täällä...
Mulla on kokemusta Vallikalliosta, useampikin kaveri asuu siellä. Silti ostin juuri omistusasunnon Vuosaaresta. Katselin Espootakin, mutta mun mielestä täällä idässä on paljon viihtyisämpää, siistimpää, uudempaa, hienompi luonto ja Helsingin kaupunki on oikeasti panostanut kaupunkirakentamiseen. Ja mun taloyhtiössä on vain omistusasuntoja ja oikein mukavia naapureita. Ihan tavallisia ihmisiä täälläkin asuu...