Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jokaisella aikuisella pitäisi olla aina vähintään 5000 euroa käteistä varalta

Vierailija
19.07.2024 |

Jos tietojärjestelmät kaatuvat. Viidellä tonnilla selviää jo muutaman viikon. Mikä on tekosyysi ettei sinulla ole vähintään 5000 e käteistä kotonasi juuri nyt?

Kommentit (100)

Vierailija
81/100 |
19.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mihin tarvitsisin tuota? Kun jos järjestelmä kaatuu en voi maksaa käteisellä lainanlyhennystä, en sähkölaskua, jne. 

Vierailija
82/100 |
19.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun 5kk budjetti.joopa joo.

Ööö... Mulla on jemmassa paljon enemmän kuin oma 5kk budjetti. Eihän sitä päivissä säästetä vaan vuosissa. Pienistä puroista jne.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/100 |
19.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tyhmäähän nyt käteistä on kerätä, inflaatio vaan syö arvon. 5000 ei toki kovin paljoa ole, mutta turhan paljon siihen että turhaan arvoa haaskaa pölyttymällä. Kulta on fiksumpaa.

Meinaat siis mennä kauppaan sen sun 10 gramman kultalaatan kanssa ja oletat että voit ostaa sillä jotain perunoita 

Juu. Paremmin se toimii kuin käteinen, jotai ei voi käyttää kun kassat ei toimi. Sitä paitsi et ihan ymmärtänyt pointtia. Kultaa pystyy aina vaihtaan käteiseen, siinä missä käteistä perunoihin. Ero on siinä, että käteisen arvo laskee vaikka et sitä käytä, kullan ei.

Edelleen kulta on win win.

Miten vaihdat kultaa käteiseen jos asut jossain perähikiällä? 

Vierailija
84/100 |
19.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on vain noin 45000 euroa käteistä kotona. En tiedä miten pärjään. Olen säästänyt vuosia käteistä. Miten toimeentulotuen saajat voisi muka säästää kun kela rokottaa jos on yli 50 euroa säästöjä.

Vierailija
85/100 |
19.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on 2e. 

Tällä hetkellä ei tililläkään ole 2x5000e.

Ensiviikolla tulee miehen liksa 3900e mutta se menee laskuihin ja ruokaan.

Vierailija
86/100 |
19.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on 2e. 

Tällä hetkellä ei tililläkään ole 2x5000e.

Ensiviikolla tulee miehen liksa 3900e mutta se menee laskuihin ja ruokaan.

2 euroa on viidentuhannen alku kuten sanonta menee. Nyt vaan pyydät universumilta lisää rahaa. 

Vierailija
87/100 |
19.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mites Ap säilyttää rahojaan? Yksikään kotivakuutus ei korvaa tuollaista käteismäärää varastettuna eikä karrelle palaneena. Typeryyttä on säilyttää tuollaista jossain patjan välissä.

Vierailija
88/100 |
19.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mites Ap säilyttää rahojaan? Yksikään kotivakuutus ei korvaa tuollaista käteismäärää varastettuna eikä karrelle palaneena. Typeryyttä on säilyttää tuollaista jossain patjan välissä.

Enpä kerro sulle nännännää

Vierailija
89/100 |
19.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun 5kk budjetti.joopa joo.

Ööö... Mulla on jemmassa paljon enemmän kuin oma 5kk budjetti. Eihän sitä päivissä säästetä vaan vuosissa. Pienistä puroista jne.

siis 5000 e on mun viiden kuukauden budjetti.

Vierailija
90/100 |
19.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Musta on aina ihan parasta kun ihmiset vArAuTuU luksus esineillä joiden arvo on sidottu meidän uskoon siihen samaan järjestelmään joka ois siinä itse tilanteessa kaatunut.

Kulta on kallis paperipaino.

Raha on niin arvokasta kun joku muu on sulle valmis tarjoaan siitä.

Vierailija
91/100 |
19.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tyhmäähän nyt käteistä on kerätä, inflaatio vaan syö arvon. 5000 ei toki kovin paljoa ole, mutta turhan paljon siihen että turhaan arvoa haaskaa pölyttymällä. Kulta on fiksumpaa.

Meinaat siis mennä kauppaan sen sun 10 gramman kultalaatan kanssa ja oletat että voit ostaa sillä jotain perunoita 

Juu. Paremmin se toimii kuin käteinen, jotai ei voi käyttää kun kassat ei toimi. Sitä paitsi et ihan ymmärtänyt pointtia. Kultaa pystyy aina vaihtaan käteiseen, siinä missä käteistä perunoihin. Ero on siinä, että käteisen arvo laskee vaikka et sitä käytä, kullan ei.

Edelleen kulta on win win.

Kulta ei aina ole win win. Voi myös olla lose lose. Vuonna 1981 kultaa ostaneet joutuivat odottelemaan vuoteen 2007 saadakseen r

Kullan arvo on noussut kerran pitkän aikavälin tarkkailussa. Silloin kun hopeakaivokset löydettiin Egyptissä muinoin. Sitä ennen hopea oli arvokkaampaa.

Vierailija
92/100 |
19.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on sen verran ylimääräistä ja enemmänkin, mutta ei käteisenä

Vierailija
93/100 |
19.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osa on muussa valuutassa. 

Vierailija
94/100 |
20.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yks nolla lisää perään ni rupee riittään

Vierailija
95/100 |
20.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mihin tarvitsisin tuota? Kun jos järjestelmä kaatuu en voi maksaa käteisellä lainanlyhennystä, en sähkölaskua, jne. 

eikös ne mene tililtä automaattisesti sitten taas kun kaikki toimii...ei noista kannata huolestua

Vierailija
96/100 |
20.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti: Aloittaja on aivan oikeassa, tuolla summalla selviää useimmasta yllättävästä menosta, myös poikkeustilanteissa.

Mitä sitten kun se 5 tonnia on kulutettu? Pitääkö heti seuraavana päivänä olla taas 5 tonnia tilillä vai sallitaanko se, että köyhällä voi kestää vuosikausia ennen kuin uusi vararahasto on kasassa? 

Tästä ei kukaan koskaan puhu. 

Vierailija
97/100 |
20.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toimiiko kaupan kassakoneet, ottaisivatko edes käteistä vastaan. Ryöstöt lisääntyisivät !

Vierailija
98/100 |
20.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP:lla on 5000 euron arvosta seteleitä.

Minulla on 1000 euron arvosta polttopuita ja 1000 euron arvosta ruokaa.

Kun/jos systeemi romahtaa, kummalle mahtaa tulla nopeammin nälkä? Entä kylmä?

Vierailija
99/100 |
20.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mites ne kaupat käteistäkään ottaa, kun niiden systeemit kaatuu?

Vierailija
100/100 |
20.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on 9000 lompakossa hätävarana. No ainakin 8500 on nyt 

Missäpäin liikut? (Ihan noin mielenkiinnosta.) 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan kuusi