Jokaisella aikuisella pitäisi olla aina vähintään 5000 euroa käteistä varalta
Jos tietojärjestelmät kaatuvat. Viidellä tonnilla selviää jo muutaman viikon. Mikä on tekosyysi ettei sinulla ole vähintään 5000 e käteistä kotonasi juuri nyt?
Kommentit (100)
On vähän enemmänkin paloturvakaapissa. Tileillä sitten tuohon muutama nolla perään...
Vierailija kirjoitti:
Mulla on käteistä tilillä
Tiedätkö mitä on käteinen urpo?
Mä kerään kultakoruja. Ne saa helposti realisoitua.
Tähän asti summa on ollut 300€. Koska viranomaiset ovat nostaneet tuota suositusta? Saisinko linkin?
Minusta 1000€ riittää/ hlö. Käteistä täytyy toki olla, sen sanoo jo järkikin.
Onneksi on vielä automaatteja, joista saa polttoainetta käteisellä.
5000 Euroa on vielä pikkuraha...tuo määrä pitäisi olla kotona piirongin laatikossa..
Tuolla summalla kustantaa vain auton yllättävän rikkoutumisen vaihderomontin tai pieni putkiremppa
Kuinka köyhä AP oikein on jos viisitonnia riittää vain pariksi viikoksi? Ei hitto millainen torakka, MENISIT TÖIHIN!
Lopetetaan kaikki EU:lle ja maailman rikkaalle rahastavalle eliitille maksaminen ja peritään takautuvasti kaikki rahat takaisin niin jokaisella on 50000 sen jälkeen heti tilillä, otetaan kansanäänestys asiasta vaikka heti...
Vierailija kirjoitti:
Jos (kun) systeemikriisi alkaa, niin pääasiassa käteinen ja vaihtokauppa toimii. Kultakin menettää huomattavasti arvoa ja varsinkin kriisin alussa sitä ei juurikaan osteta.
Viina on käteistäkin parempi maksuväline.
Mulla on 9000 lompakossa hätävarana. No ainakin 8500 on nyt
Aloittaja on aivan oikeassa, tuolla summalla selviää useimmasta yllättävästä menosta, myös poikkeustilanteissa.
Ehkä kolmisen tonnia löytyy, kätköissä eri paikoissa.
Vierailija kirjoitti:
En tiedä miksi viestisi alapeukutettiin. Kulta nousee hinnassa keskimäärin nopeammin kuin inflaatio ja se on niin helposti muutettavissa käteiseksi matalahkolla marginaalilla, että sen voi periaatteessa laskea käteiseksi. Kaipa se tietyille tyypeille kelpaisi jopa maksuvälineenä vaikka autosta, asunnosta jne. jos ovat sijoituslaatua kuten kultaisia golden eagleja tai sveitsiläisiä leimattuja harkkoja jotka helppo todentaa minuutissa kultasepällä.
Vierailija kirjoitti:
Lopetetaan kaikki EU:lle ja maailman rikkaalle rahastavalle eliitille maksaminen ja peritään takautuvasti kaikki rahat takaisin niin jokaisella on 50000 sen jälkeen heti tilillä, otetaan kansanäänestys asiasta vaikka heti...
Kerrotko konkreettisesti miten olet henkilökohtaisesti menettänyt "rikkaalle ja rahastavalle eliitille" 50 000?
Odotamme täällä laskelmaa. Koko toimiston väki on uteliaana kuinka se tapahtui kohdallasi.
Vierailija kirjoitti:
Niin, saahan siitä 30€/gramma käteisenä.
Miten ihmeessä säästäisin tonnin tuloilla 5000e?
Mulla on käteistä tilillä