Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi hoitohenkilökuntaa syytetään siitä jos hoitoa ei saa?

Vierailija
19.07.2024 |

Esim. terveyskeskuksessa puhelimeen vastaava hoitaja ei voi yhtään mitään sille jos ei ole antaa aikoja eikä psykiatrian hoitohenkilöstö voi mitään sille ettei osastopaikkoja ole riittävästi. Monesti puhutaan ihan kuin se henkilökunta huvikseen jättäisi auttamatta, vaikka kyse on siitä, että henkilökunnan on pakko toimia niiden resurssien puitteissa mitä on. Henkilökunnan toimintaa myös määrittävät ylhäältä päin tulevat linjaukset. Silti terveydenhuollon tilasta puhuttaessa asiat henkilöidään niihin ammattilaisiin, ihan kuin olisi heidän vastuullaan jos apua ei saa. Kun ei niitä vapaita aikoja tai osastopaikkoja pysty tyhjästä taikomaan jos niitä ei kertakaikkiaan ole.

Kommentit (332)

Vierailija
81/332 |
19.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Todellakin, minua kiinnostaa myös miten pitäisi toimia tilanteessa jossa resurssien puutteesta johtuen lääkärille ei ole aikoja moneen viikkoon ja ohjeistukseksi on annettu, että kehotetaan soittamaan seuraavalla viikolla uudestaan. Mitä minun hoitajana pitäisi tehdä kun siellä puhelimessa vaaditaan aikaa seuraavalle päivälle? En minä voi repäistä sieltä lisää aikoja tarvitseville vaikka kuinka haluaisin. Silti saan syytökset hoidon eväämisestä vaikka en voi tilanteelle yhtään mitään.

Minua todellakin kiinnostaa myös, miksi hoitaja voi tehdä hoidon tarpeen arvioinnin puhelimessa ilman lääkärin koulutusta, ja evätä pääsyn terveyskeskukseen? Vaikka oireet seikkaperäisesti kerrotaan (päivystys). T. Se, joka melkein kuoli anafylaksiaan selkeine oireine ja niiden etenemisineen, jolta kiellettiin omaan tk:een tuleminen, ja ohjattiin naapurikaupungin päivystykseen. Jossa saatu

Varmaan sun tkssa ei ollut vapaita aikoja samalle päivälle ja hoitaja arvioi, että tarvitset heti hoitoa joten ohjasi siksi päivystykseen.

Vierailija
82/332 |
19.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koska se henkilö siellä puhelimen toisessa päässä on sen asiakkaan ainoa kontakti koko laitokseen, silloin asia henkilöityy juuri tähän yhteen henkilöön. 

Ihan yleisessä keskustelussakin puhutaan ikään kuin hoidon saamisen vaikeus johtuisi hoitohenkilöstöstä.

En ole kyllä törmännyt tällaiseen. Resurssien riittämättömyydestähän sitä yleensä puhutaan. 

Johan tässäkin keskustelussa pyörii myytti, että hoitajat mielivaltaisesti ja kouluttamattomuuttaan estää ihmisiltä hoitoon pääsyn.

Paitsi, että se ei ole myytti. 

Jep. Asiakkaana ja potilaana vituttaa että julkisen puolen työntekijöillä ei ole mitään tulosvastuuta eikä vastuuta tarjota hyvää palvelua. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/332 |
19.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä osa voi olla kauhuissaan, peloissaan ja todella huolissaan. Ja ei tietoa kuka auttaa tai vastaa kysymyksiin, jos ei ole ketään sukulaistakaan auttamassa enää yksityiselle tai rahaa sinne. Ehkä paikka on ainoa joka voisi tuoda hoidon, ellei se ole rajattu noin tai säästetty. Mitoitettu suurempaan.

Vierailija
84/332 |
19.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoitaja on hyvä ja etsii sen henkilön numeron valmiiksi, kenelle asiasta voi ja kuuluu valittaa. Muuten hoitaja saa vastaanottaa valitukset.

Vierailija
85/332 |
19.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se hoitajan palkka maksetaan meidän verorahoilla.

Vierailija
86/332 |
19.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No tietenkin arvauskeskuksen paskasta palvelusta syytetään arvauskeskuksen henkilöstöä. Ketä siitä muka sitten pitäisi syyttää, veikkauksen myyjiä tai lentäjiä?

Olisikohan vaikka päättäjiä tai johtoporrasta jotka luovat ohjeistukset ja karsivat resursseista? Ei se henkilöstö siellä arvauskeskuksessa ole vastuussa näistä linjauksista, heidän tehtävänsä on toimia niiden linjausten puitteissa.

pitäisiköhän linjata, että hoitajien EI tarvitse saikuttaa aina masennuksesta, kun hiukan vituttaa

Haluatko todella että työkyvytön hoitaa sinua tai läheistäsi?

miksi sinne veronmaksajien rahoilla palkataan tuollaisia kyvyttömiä elämäntapasaikuttajia ja mt-ongelmaisia?

Vierailija
87/332 |
19.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska se henkilö siellä puhelimen toisessa päässä on sen asiakkaan ainoa kontakti koko laitokseen, silloin asia henkilöityy juuri tähän yhteen henkilöön. 

Siksi kannattaa huutaa sille ihmiselle, että rasittuisi ja vaihtaisi alaa, tai vähintään jäisi saikulle. Näin saadaan lisää vaihtuvuutta pätevän työvoiman puutteesta kärsivälle alalle. Suomi nousuun!

Olisiko oikeampi kritisoitava joku hiukan ylempänä istuva ja korkeampaa palkkaa nostava?

Vierailija
88/332 |
19.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poliitikot siihen syyllisiä ovat tietenkin. Tämänhetkinen hallitus,  joka ei ole yhtään järkevää päätöstä tehnyt.

Talous sakkaa, mutta nämä tanssii persujen kanssa  natsihumppaa.

Vierailija
89/332 |
19.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No tietenkin arvauskeskuksen paskasta palvelusta syytetään arvauskeskuksen henkilöstöä. Ketä siitä muka sitten pitäisi syyttää, veikkauksen myyjiä tai lentäjiä?

Olisikohan vaikka päättäjiä tai johtoporrasta jotka luovat ohjeistukset ja karsivat resursseista? Ei se henkilöstö siellä arvauskeskuksessa ole vastuussa näistä linjauksista, heidän tehtävänsä on toimia niiden linjausten puitteissa.

pitäisiköhän linjata, että hoitajien EI tarvitse saikuttaa aina masennuksesta, kun hiukan vituttaa

miksi sinne veronmaksajien rahoilla palkataan tuollaisia kyvyttömiä elämäntapasaikuttajia ja mt

Koska ei sinne muut halua,sylkykupiksi toisten pahalle ololle?Kuka haluasi päivästä toiseen kuunnella jonkun raivoamista?Sinäkö?

Vierailija
90/332 |
19.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hoitaja on hyvä ja etsii sen henkilön numeron valmiiksi, kenelle asiasta voi ja kuuluu valittaa. Muuten hoitaja saa vastaanottaa valitukset.

hoitajat ovat vähän tyhmiä uhriutujia, kun eivät tajua, että heidät on palkattu ottamaan se paska vastaan. ei se miljoonan vuodessa tienaava johtaja niitä valituksia viitsi itse kuunnella. sitä varten on palkattu hoitajat. näin toimitaan kaikilla aloilla. rikkailla on kivempaa ja paska valuu alas.

Vierailija
91/332 |
19.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Jep. Asiakkaana ja potilaana vituttaa että julkisen puolen työntekijöillä ei ole mitään tulosvastuuta eikä vastuuta tarjota hyvää palvelua. "

Ymmärrätkö, että sen julkisen puolen työntekijän mahdollisuudet tarjota hoitoa ovat riippuvaisia resursoinnista sekä ylempää tulevista ohjeistuksista? Se hoitaja siellä tk:n puhelimessa ei voi tehdä mitään muuta kuin sanoa eioota tai ohjata toiseen palveluun jos siellä tk:ssa ei ole aikoja.

Vierailija
92/332 |
19.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Todellakin, minua kiinnostaa myös miten pitäisi toimia tilanteessa jossa resurssien puutteesta johtuen lääkärille ei ole aikoja moneen viikkoon ja ohjeistukseksi on annettu, että kehotetaan soittamaan seuraavalla viikolla uudestaan. Mitä minun hoitajana pitäisi tehdä kun siellä puhelimessa vaaditaan aikaa seuraavalle päivälle? En minä voi repäistä sieltä lisää aikoja tarvitseville vaikka kuinka haluaisin. Silti saan syytökset hoidon eväämisestä vaikka en voi tilanteelle yhtään mitään.

Minua todellakin kiinnostaa myös, miksi hoitaja voi tehdä hoidon tarpeen arvioinnin puhelimessa ilman lääkärin koulutusta, ja evätä pääsyn terveyskeskukseen? Vaikka oireet seikkaperäisesti kerrotaan (päivystys). T. Se, joka melkein kuoli anafylaksiaan selkeine oireine ja niiden etenemisineen, jolta kiellettiin omaan tk:een tuleminen, ja ohjattiin naapurikaupungin päivystykseen. Jossa saatu

Sinulla oli oire, joka vaati päivystystasoista hoitoa, joten sinut ohjattiin päivystykseen. Hoitoketju toimi. Missä ongelma?

Vierailija
93/332 |
19.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minua todellakin kiinnostaa myös, miksi hoitaja voi tehdä hoidon tarpeen arvioinnin puhelimessa ilman lääkärin koulutusta, ja evätä pääsyn terveyskeskukseen? Vaikka oireet seikkaperäisesti kerrotaan (päivystys). T. Se, joka melkein kuoli anafylaksiaan selkeine oireine ja niiden etenemisineen, jolta kiellettiin omaan tk:een tuleminen, ja oh

Omassakin lähiterkkarissa olisi ollut nopeammin se adrenaliini- ja kortisonipiikki annettavissa, ja ambulanssi soitettavissa. Nyt nämä tehtiin naapurikaupungin terkkarissa. Onneksi oli puoliso sinä päivänä kotona etätöissä. Joka minut sinne vei, ja joka puhui puolestani, kun en enää itse pystynyt. Ja onneksi naapurikaupunkiin vain 20min ajomatka. En olisi muuten tässä enää kirjoittelemassa. Jonkun puhelinhoitajan takia henki ei saa olla onnesta kiinni ja monesta onnekkaasta yhteensattumasta.

Vierailija
94/332 |
19.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palstan hoitajavihahullu on ollut taas aktiivinen.

Vierailija
95/332 |
19.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minua todellakin kiinnostaa myös, miksi hoitaja voi tehdä hoidon tarpeen arvioinnin puhelimessa ilman lääkärin koulutusta, ja evätä pääsyn terveyskeskukseen? Vaikka oireet seikkaperäisesti kerrotaan (päivystys). T. Se, joka melkein kuoli anafylaksiaan selkeine oireine ja niiden etenemisin

Henkeä uhkaavassa tilanteessa tietenkin soitetaan 112.

Vierailija
96/332 |
19.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se hoitajan palkka maksetaan meidän verorahoilla.

Niin? Edelleen, se hoitaja tekee työtään niiden resurssien puitteissa mitä on. Monen ammattietiikka on kovilla ja siksi alalla ei haluta olla, koska työn tekeminen riittävän hyvin tehdään mahdottomaksi.

Vierailija
97/332 |
19.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

miksi sinne veronmaksajien rahoilla palkataan tuollaisia kyvyttömiä elämäntapasaikuttajia ja mt

Siihen parhaiten yleisellä tasolla osaa vastata työnantaja esim. hva:n johtaja. Epäilen kyllä vahvasti että heitä av:llä  keskusteluihin osallistuisi.

Vierailija
98/332 |
19.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kuulu hoitajan toimenkuvaan. Soita osastonhoitajalle tai hänen esimiehelle. Organisaatiokaavio ja yhteistiedot kyllä löytyy aina esim. netistä.

Vierailija
99/332 |
19.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Omassakin lähiterkkarissa olisi ollut nopeammin se adrenaliini- ja kortisonipiikki annettavissa, ja ambulanssi soitettavissa. Nyt nämä tehtiin naapurikaupungin terkkarissa. Onneksi oli puoliso sinä päivänä kotona etätöissä. Joka minut sinne vei, ja joka puhui puolestani, kun en enää itse pystynyt. Ja onneksi naapurikaupunkiin vain 20min ajomatka. En olisi muuten tässä enää kirjoittelemassa. Jonkun puhelinhoitajan takia henki ei saa olla onnesta kiinni ja monesta onnekkaasta yhteensattumasta."

Lähtökohtaisesti tuossa tilanteessa kuuluisi soittaa päivystykseen tai häkeen. Omassa terkkarissasi ei olisi ollut valmiuksia hoitaa sinua jos tilanne olisi pahentunut, siellä ei ehkä ollut lääkäriä edes paikalla.

Vierailija
100/332 |
19.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Onko hoitajille annettu siis täysi vastuuvapaus? Täysi syytesuoja siis?"

Kerrotko mitä sen hoitajan pitäisi tehdä jos aikoja ei vain ole antaa? Miten se on hänen vastuullaan?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi kuusi