Nainen! Uskallatko valita hostellissa petipaikan ryhmähuoneessa?
Puhe on siis uskaltamisesta eikä siitä, tahdotko mukavuudenhaluisena maksaa ylimääräistä oman huoneen rauhasta. Jos olet yksin liikkeellä, pelkäätkö hostellien ryhmähuoneissa jotain niin ettet uskalla/uskaltaisi nukkua sellaisessa muuten kuin pakon edessä? Onko sillä vaikutusta asiaan, onko huone tarkoitettu pelkästään naisille vai molemmille sukupuolille?
Kommentit (43)
Vierailija kirjoitti:
Olen pari-kolmekymppisenä majoittunut ventovieraiden kanssa ryhmähuoneisiin. Ei mitään ongelmia, ei lääpintää, ei varastelua. Nykyään dormi ei ole vaihtoehto, sillä matkustan lasten kanssa ja muutenkin tykkään omasta ilta-, yö- ja aamurauhasta. Luultavasti voisin kuitenkin joissain tilanteissa harkita budjettimajoitusta edelleenkin.
Jos teitä on vähintään neljä niin voittehan te varata neljän hengen hostellihuoneen, jossa on oma vessa ja suihku. Halvempi kuin hotelli varmasti.
Olen yöpynyt hostelleissa jo yli 15 vuoden ajan. Valitsen rauhallisen hostellin, jolla on hyvät arvostelut ja sopiva sijainti. Etenkin siisteys ja turvallisuus ovat tärkeitä. Huoneissa pitää olla lukittavat kaapit ja lukittavat ovet. Haluan aina naistenhuoneen, jossa on niin vähän paikkoja kuin mahdollista. Jos tarjolla on vain sekahuoneita, valitsen huoneen, jossa on niin paljon paikkoja kuin mahdollista. Tällä tavalla yritän siis välttää tilannetta, jossa olisin ainoa nainen huoneessa. Näitä omia ohjenuoria seuraten ei mitään koskaan ole tapahtunut. Minulta ei edes ole mitään varastettu. Nukun myös aika sikeästi, joten huonetoverien puuhat eivät paljonkaan häiritse. Vältän tosin biletyshostelleja.
Välttelen miehiä kaikin keinoin, joten ei missään nimessä tuollaista. Eräs vastenmielinen tapaus oli kymmenen vuotta sitten kun minut leikkauksen jälkeen sairaalassa tungettiin huoneeseen, jossa oli 3 miestä ja minä ainoana naisena. Olin ahdistuksessa koko ajan enkä pystynyt nukkumaan.
Ei ne minulle tietenkään mitään olisi tehneet, mutta kun kokemukset on väkivallan värittämiä olleet lapsesta saakka niin minkäs sitä reaktioilleen voi. Tuotahan ei olisi itseasiassa saanut edes tehdä, vaan sairaalan olisi pitänyt järjestää se paikka vaikka jostain muulta osastolta, jossa on vain naisia. Olisin itse jälkikäteen ajatellen ollut mieluummin vaikka käytävän päässä jonkun sermin takana kuin tuossa huoneessa.