Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nainen! Uskallatko valita hostellissa petipaikan ryhmähuoneessa?

Vierailija
19.07.2024 |

Puhe on siis uskaltamisesta eikä siitä, tahdotko mukavuudenhaluisena maksaa ylimääräistä oman huoneen rauhasta. Jos olet yksin liikkeellä, pelkäätkö hostellien ryhmähuoneissa jotain niin ettet uskalla/uskaltaisi nukkua sellaisessa muuten kuin pakon edessä? Onko sillä vaikutusta asiaan, onko huone tarkoitettu pelkästään naisille vai molemmille sukupuolille?

Kommentit (43)

Vierailija
21/43 |
19.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En nukkuisi sekuntiakaan, kun kaikki äänet häiritsee ja lisäksi pelkäisin.

Vierailija
22/43 |
19.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskaltaisin. Olen reissatessa nukkunut mitä  moninaisimmissa paikoissa, lentoasemat on suosikkini, mutta kukaan ei koskaan ole häiriköinyt. 

Kuitenkin itselleni rauhallinen yöuni reissussa on tärkeä,  väsyneenä kun pääsee majapaikkaan. Siksi olen aina valmis maksamaan omasta tilasta ja rauhasta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/43 |
19.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En käytä hostelleja. Jos käyttäisin niin en käyttäisi ryhmähuoneita.

Vierailija
24/43 |
19.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En uskalla

Vierailija
25/43 |
19.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joutuuko sekaparikin eri huoneisiin, jos ei ole niitä uni&sexhuoneita

Vierailija
26/43 |
19.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole tiennyt sellaisia olevan olemassakaan. Hätätilassa  kyllä voisin, vaikka matkoilla muuten valitsen laadukkaat hotellit.

Vierailija
27/43 |
19.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä pakotettu ryhmäseksi on poikaa: kehitysmaalaisyhteenliittymä kun painaa menemään ja läpsystä vaihto.

Vierailija
28/43 |
19.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen pari-kolmekymppisenä majoittunut ventovieraiden kanssa ryhmähuoneisiin. Ei mitään ongelmia, ei lääpintää, ei varastelua. Nykyään dormi ei ole vaihtoehto, sillä matkustan lasten kanssa ja muutenkin tykkään omasta ilta-, yö- ja aamurauhasta. Luultavasti voisin kuitenkin joissain tilanteissa harkita budjettimajoitusta edelleenkin. 

Vierailija
29/43 |
19.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelkään luteita. En menisi 

Vierailija
30/43 |
19.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En menisi. Paitsi jos olisin hesarin toimittaja. Silloin laittaisin päälle lyhyen punaisen silkkiyöpaidan ja vaatisin tasa-arvon nimissä päästä nukkumaan ryhmähuoneeseen, johon on majoittunut joku juopotteleva raksamiesporukka siirtotyöläisiä. Ja tekisin sitten jutun siitä miten kaikki miehet on sikoja.

Vierailija
31/43 |
19.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuorena interraililla ollessani majoituin pari kertaa yhteishuoneessa hostelleissa eri puolilla Eurooppaa. Pelkästään siis naisille tarkoitettuja huoneita. Unisex-huoneista  silloin ei kukaan ollut kuullutkaan.

Ei ollut mitään ongelmaa, paitsi kerran yksi italialainen mamma kuorsasi niin että kukaan ei saanut nukuttua.

Nykyään en enää viitsisi/uskaltaisi. Maailma on muuttunut huonompaan suuntaan.

Vierailija
32/43 |
19.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aasiassa vuoden reissatessa (Thaimaa, Malesia) majoituin dormeissa, joka maassa en uskaltanut (Vietnam, Laos). Isoksi osaa olin pienissä 3-4h naistenhuoneissa. Muutaman kerran myös pienissä sekahuoneissa, toi turvaa kun siellä oli muita naisia ja kulttuuri tuolla etenkin pienissä kaupungeissa on kunnioittava. Vain miesten kanssa en olisi tainnut mennä varmuuden vuoksi, vaikka eihän iso osa miehistä ole mitään sairaita ahdistelijoita ja raiskijoita.

Hyvä tapa matkustaa pitkään, todella edullista ja yksin reissatessa helppo keino saada seuraa matkan varrella. Tapasin monia kiinnostavia ihmisiä ympäri maailmaa ja osan kanssa reissattiin tovi yhdessä. Yksi reissuromanssikin syttyi 💕

Dormipaikoissa on usein hyvät yhteistilat käytössä, keittiöt, oleskelutilat, montakin suihku ja wc tilaa isommissa, pyykinpesupaikat ym. Siellä kelpaa huoltaa ja tutustua muihin. Eihän ne ainakaan Aasiassa kovin fiinejä ole mutta ajavat asiansa halvalla ja siistejä olivat missä itse yövyin, luin arvosteluja etukäteen jos mahdollista. Yksi paikka oli kamala! Luteita valtava määrä ja piti lähteä yön selkään kun myöhään saavuttua tutkin patjaa kauhu silmissä.

Vierailija
33/43 |
19.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En uskalla enkä halua. Jenkeissä takavuosina dormissa majaili muun muassa koditon huumeaddikti. Koko ajan huoli tavaroista vaikka oli oma munalukkokin mukana kassakaappia varten. Ramppasi öisin ties missä ja haistatteli muille asukkaille. Oma huone sen jälkeen aina!

Vierailija
34/43 |
19.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En voi sietää muita ihmisiä samassa huoneessa yöllä. Olen traumatisoitunut ja pahoinpidelty joo lapsena eri tavoin, ehkä se vaikuttaa. Siskot on ainoat, joiden kanssa olen nukkunut ja se onnistuu tarvittaessa jatkossakin. Edes vaeltaessa en haluaisi nukkua tuntemattomien kanssa saman katon alla, vaan varaisin oman mökin.

Vierailija
35/43 |
19.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lukuisia kertoja nukkunut. Ei ole ollut ongelmia, eikä koskaan edes käynyt mielessä että voisi pelottaa. Ihan normaalia yöpymistä eri maissa.

Kerran oli sekahuoneessa vain minä ja yksi englantilainen minua vanhempi mies. Reissasimme yhdessä muutamia päiviä ja yövyimme kahden hengen huoneissa ilman mitään sutinaa. Samahan se oli oliko kahdestaan seka- vai kahden hengen huoneessa erillisvuoteissa. 

Vierailija
36/43 |
19.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuorempana usein, ympäri Eurooppaa. Ei ollut kuin hyviä kokemuksia ja todella mukavia ihmisiä vuodesta toiseen, kunnes kerran dormiin jossa olin vain minä, oli buukattu tietämättäni iso känninen miesporukka, jotka saapuivat humalassa keskellä yötä ja alkoivat väittelemään keskenään siitä raiskatako minut vai ei kun huomasivat minut (luulivat minun nukkuvan). Valvoin koko yön teeskennellen nukkuvaa puhelin kädessä valmiina soittamaan hätäpuhelun. En olisi mitenkään päässyt huoneesta pakoon tai voinut kutsua apua, sänkykin oli kapselimallinen josta pääsi pois vain jalkopäästä, joten nukkuvan teeskenteleminen siinä toivossa, että he sammuvat ja unohtavat minut (ennen kuin näkevät, että kyseessä oli siihen aikaan nuori nätti nainen) oli ainut toivo. Siihen loppui minulta.

Vierailija
37/43 |
19.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naisten kesken ei mitään ongelmaa. Miesten kanssa en halua jakaa huonetta. 

Olen nukkunut monesti isossa sekasalissa. Nuoret miehet kohteliaita ja kaikki ottavat huomioon muut. Tuollainen on hostellimajoittujan perustyyppi. MUTTA miehissä on kuorsaajia enemmän. Eli jos varmemmat unet haluaa niin ottaa naisten punkan. 

Olen nytkin sellaisessa. Huoneessa on kolme tyttöä/,naista. Muuten täydellinen mutta kadulta tulee jäätävästi melua. Jos tänne tulen niin johonkin toiseen vuodenaikaan, sen verran toimiva paikka muuten.

Vierailija
38/43 |
19.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joutuuko sekaparikin eri huoneisiin, jos ei ole niitä uni&sexhuoneita

Unisex on normi. Monessa hostellissa ei ole muita ja nuo on tyypillisesti isoja saleja ja kerroksia voi olla kolme sängyssä. Monesti naisten dormit on täynnä ja silloin on mentävä sekadormiin, jotka myös vähän halvempia.

Vierailija
39/43 |
19.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nuorena interraililla ollessani majoituin pari kertaa yhteishuoneessa hostelleissa eri puolilla Eurooppaa. Pelkästään siis naisille tarkoitettuja huoneita. Unisex-huoneista  silloin ei kukaan ollut kuullutkaan.

Ei ollut mitään ongelmaa, paitsi kerran yksi italialainen mamma kuorsasi niin että kukaan ei saanut nukuttua.

Nykyään en enää viitsisi/uskaltaisi. Maailma on muuttunut huonompaan suuntaan.

Enpä sanoisi noin. Hostellissa on lukitut kaapit tavaroille ja yhteisissä tiloissa voi olla kamera joka hillitsee sikailua. Tottakai on ns bilettäjien hostelleja. Tosi moni keski ikäinen ja vanhempi yöpyy silti hostellissa, minäkin. Ihan budjettisyistä mutta myös tunnelmasyistä. Keittiössä laitat itse aamiaisen ja syöt mitä haluat, halutessasi löydät helposti juttuseuraa.

Keksin helposti paljon turvattomampia paikkoja kuin (laadukas) hostelli.

Vierailija
40/43 |
19.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nuorempana usein, ympäri Eurooppaa. Ei ollut kuin hyviä kokemuksia ja todella mukavia ihmisiä vuodesta toiseen, kunnes kerran dormiin jossa olin vain minä, oli buukattu tietämättäni iso känninen miesporukka, jotka saapuivat humalassa keskellä yötä ja alkoivat väittelemään keskenään siitä raiskatako minut vai ei kun huomasivat minut (luulivat minun nukkuvan). Valvoin koko yön teeskennellen nukkuvaa puhelin kädessä valmiina soittamaan hätäpuhelun. En olisi mitenkään päässyt huoneesta pakoon tai voinut kutsua apua, sänkykin oli kapselimallinen josta pääsi pois vain jalkopäästä, joten nukkuvan teeskenteleminen siinä toivossa, että he sammuvat ja unohtavat minut (ennen kuin näkevät, että kyseessä oli siihen aikaan nuori nätti nainen) oli ainut toivo. Siihen loppui minulta.

Olisit huutanut vaan keuhkojesi täydeltä niin se olisi ollut siinä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme yksi