Lihapullat ja muusi atria 300g? Tuleeko joku täyteen 4 lihapullasta ja pienestä läjästä muusia?
Kommentit (64)
Aliravitsemukseen tottuneelle naisoletetulle 45kg tapaukselle tuokin on ihan liian suuri annos.
Normaalille aikuiselle 300g on liian vähän edes lounaaksi.
Siihen on tarkoitus lisätä vihannekset. Eli lautasmallin mukaisesti toinen sama määrä lisää.
Kyllä nälkä lähtee, mutta palaa taas suhteellisen pian. Teen pitkiä työpäiviä ja pitkät työmatkat myös. Tuollaisessa ateriassa on tyhjiä kaloreita,huonoja rasvoja, suolaa ja sokeria. Lisäksi pitäisi olla vihanneksia ja hedelmää ja terveellistä täyttävää. Sen jälkeen ruoan hinta on jo enemmän kuin pelkkä halpis mikroateria. Sen takia teen joko itse hyvää monipuolista ruokaa tai käyn lounaalla silloin tällöin ja valitsen terveellisemmin.
Vierailija kirjoitti:
Siihen on tarkoitus lisätä vihannekset. Eli lautasmallin mukaisesti toinen sama määrä lisää.
Vaikka laittaisi tuplasti salaattia, ei siltikään riitä edes lounaaksi aikuiselle.
Vierailija kirjoitti:
Miksi pitää tulla täyteen? Siinä syy liikalihavuuteen.
Elääkö joku aina nälässä ollakseen hoikka? Ei ihme, etttä on olo kiukkuinen ja pitää kiukkuilla ylipainoisille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eihän se iso ole mutta jos laittaa vähän salaattia lisäksi, lasin maitoa ja pari ruisleipää niin pitäisi yleensä riittää ja eiköhän kaloreitakin tule ihan tarpeeksi.
Mitä helvetti salaatti siinä tekee ?
Yleensä olisi hyvä pyrkiä syömään edes vähän vihanneksia joka aterialla. Kasvisten osuus jää niin pieneksi muuten. Ei ole mistään kotoisin pelkkiä valmisruokia lämmitellä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vaikka laittaisi tuplasti salaattia, ei siltikään riitä edes lounaaksi aikuiselle.
Lisää siihen vielä purkki raejuustoa tai jokin rahka jälkiruoaksi.
Muusia 800g ja sitten muuta vielä, ehkä lihapullia, ehkä muuta, sillä täyttyy.
Mulle riittää 3 lihapullaa ja 2 rkl muussia. En pysty syömään isoja annoksia, tuokin salaatin kanssa riittäisi varmaa 2 ateriaksi.
Enkä ole sohvaperuna
161cm/72kg
Minulle riitää kahdeksi päiväksi.
Ne on laskeneet ne kalorit ja kolarit niin, että menes valittamaan niin ne lyövät eteesi sellaiset rätingit, ettei sulla voi olla nälkä!
Mulla ei ole vielä nälkä lähtenyt millään aterialla.
Minä oon ostanut nakkikastike ja muusi yhdistelmän, ja todellakin on aivan piian pieni, muusia on vain jotain pari ruokalusikallista, soosia enemmän, joten lopuksi kaapii vaan kastiketta. Annos saisi olla vaikka kolmekin kertaa isompi että tulis oikeasti täyteen.
N50
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei tarvitse ihmetellä miksi suomalaiset on ihan hel...... lihavia.
Olen pullukka ja tuosta syön 1,5 kertaa eli toisella kerralla lisään jotakin.
Vierailija kirjoitti:
Minulla oli aina mukana 2 kerrosruisleipää kun työpaikalle toin noita mikroaterioita. Sellaisenaan ei kyllä mitenkään riitä jos vähänkään fyysistä tekee. Ruisleivän kanssa ihan ok kuitenkin.
Minulle riittää hyvin, teen töitä raksalla. Syön muutenkin pieniä annoksia, kun olen tottunut. Tosin lihapulla-aterioista valitsenkin aina Kokkikartanon lihapullat ja muusin, on huomattavasti parempaa ja lisänä pakkauksessa puolukkahillo.
N35 168cm/65kg
Vierailija kirjoitti:
Minulle tuo olisi riittävä, mutta miehelleni ei. Ymmärrän siis molempia. Kaupoissa ei ole kovin paljon vaihtoehtoja enemmän syöville.
Ai ei vai? Niitä aterioita ei voi ostaa kahta, jos on kova syömään? Tai kylkeen ei saa ostaa muuta? Kovin on vaikeeta.
Tietysti täysin mahotonta on tehdä ateriaa itse, ja siitä sitten ihan itselleen sopivia annoksia?
Ihan pakko on vaan syödä 300g valmisaterioita? Kun ei ole muuta?
Ja onhan noita isompiakin valmisruokia tarjolla ihan runsaasti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lisää siihen vielä purkki raejuustoa tai jokin rahka jälkiruoaksi.
Kun lisäilet tuohon mikroateriaan vähän sitä ja tätä + juomat, niin äkkiä olisi ihan kunnon lounaan hinta kasassa.
Söisin tosta 2 tai 3 kertaa, jos pystyisin eineslihapullia syömään. Yleensä lounaani on ruokaisa salaatti. Ja päivällinen esim munakas. Syön pienesti 5 kertaa päivässä.
182cm 83kg eli en ole pienikokoinen tai aliravittu ;)
Söisin tuosta varmaan kolme kertaa. Annoskoot ovat nykyään suorastaan valtavia.