Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi on niin harvinaista että ihminen pariutuu eri yhteiskuntaluokkaan kuuluvan kanssa?

Vierailija
18.07.2024 |

Köyhä seurustelee köyhän kanssa,keskiluokka keskiluokan kanssa, ylempi keskiluokka ja rikkaat sitten seurustelee keskenään.

Mistä tämä johtuu? 

Kommentit (29)

Vierailija
21/29 |
18.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ei seurustele rikkaat ylemmän keskiluokan kanssa.

Eikö sairaanhoitaja 3000-4000 euron tuloilla seurustele jonkun dippainssin kanssa joka tienaa 5000e-6000e?

Yhteiskuntaluokka on paljon muutakin kuin kuukausitulot. Suomessa sairaanhoitajat ja diplomi-insinöörit ovat kyllä yleensä ihan samaa keskiluokkaa. Heillä on sama elämäntapa, harrastukset, mieltymykset ruuan ja estetiikan suhteen, tyypillisesti heillä on samantyyppinen tausta jne. 

Sairaanhoitaja vastaa AMK-koulutusta eri ovat alemassa luokassa DI:n kanssa. Lääkäri vastaa DI:tä.

Koulutustason osalta, mutta kuten sinulle juuri kerrottiin, yhteiskuntaluokkaan vaikuttavat myös muut tekijät.

Vierailija
22/29 |
18.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö sairaanhoitaja 3000-4000 euron tuloilla seurustele jonkun dippainssin kanssa joka tienaa 5000e-6000e?

Yhteiskuntaluokka on paljon muutakin kuin kuukausitulot. Suomessa sairaanhoitajat ja diplomi-insinöörit ovat kyllä yleensä ihan samaa keskiluokkaa. Heillä on sama elämäntapa, harrastukset, mieltymykset ruuan ja estetiikan suhteen, tyypillisesti heillä on samantyyppinen tausta jne. 

Dippainssit ovat yliopiston käyneitä, sairaanhoitajat eivät. Dippainssit pariutuvat keskenään ja mm. opettajien ja muiden akateemisten kanssa. Sairaanhoitajille yleisempi pari on poliisi tai hyväpalkkainen duunari kuten sähkäri tai putkari.

eri

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/29 |
18.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua matalammin koulutetut/tienaavat miehet ovat sanoneet minua mm. tylsäksi, rumaksi, lihavaksi, pienirintaiseksi, nörtiksi, jne. Korkeasti koulutetuille miehille olen hyvin kelvannut puolisoksi. En tiedä mistä johtuu. Ehkä älykkäät miehet painottaa muitakin asioita, kuin ulkonäköä.

Vierailija
24/29 |
18.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen käynyt yliopiston mutta koska olen duunaritaustasta tunnen itseni duunariksi ja osaan seurustella vain duunarimiesten kanssa. Tunteellinen ja huomioonottava duunarimies on ihana :)

Vierailija
25/29 |
18.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minua matalammin koulutetut/tienaavat miehet ovat sanoneet minua mm. tylsäksi, rumaksi, lihavaksi, pienirintaiseksi, nörtiksi, jne. Korkeasti koulutetuille miehille olen hyvin kelvannut puolisoksi. En tiedä mistä johtuu. Ehkä älykkäät miehet painottaa muitakin asioita, kuin ulkonäköä.

Mistä tiedät niiden miesten koulutustason ja palkkatason?

Vierailija
26/29 |
18.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sairaanhoitaja vastaa AMK-koulutusta eri ovat alemassa luokassa DI:n kanssa. Lääkäri vastaa DI:tä.

No kuule joku terveyskeskuslääkäri on myös ihan keskiluokkaa. 

Yläluokkaan kuuluvilla ihmisillä on perittyä omaisuutta 1800-luvulta saakka, suku täynnä taiteilijoita, poliitikkoja, tieteilijöitä ja suuryritysten omistajia. Heillä on kansainvälisiä suhteita. He purjehtivat, käyvät oopperassa, harrastavat kulttuuria. Heillä ei mene sormi suuhun missään tilaisuuksissa, koska he hallitsevat etiketin ja ovat syöneet viiriäisiä jo taaperosta.

Suurin osa lääkäreistä ja diplomi-insinööreistä on yhtä kaukana yläluokasta kuin kuu maasta. He sopivat erittäin hyvin yhteen perussairaanhoitajan kanssa. 

Vierailija
27/29 |
18.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kasvoin aika raffilla alueella, joten en oikein jaksa mitään nyhveröitä miehiä. Pitää olla tietynlaista katuviisautta, osata pitää puolensa kaikenlaisissa tilanteissa kuitenkaan eskaloimatta, eikä humblebragging itsensä ylentävä tyyli käy lainkaan, alkaa vtuttaa välittömästi kaikenlainen hienostelu. Olen kyllä seurustellut varmaan kaikista yhteiskuntaluokista tulevien miesten kanssa, mutta lopulta kotoinen olo tuli vain yhden kanssa, joka myös kasvanut ei-pumpulissa. 

On mulla ihan hyviäkin mieskavereita ylemmistä luokista opintojen kautta, mutta en heitä näkisi seurustelukumppaneina koskaan. Ovat mun silmissä kuin se Miles siinä Frasier -sarjassa.

Vierailija
28/29 |
18.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No kuule joku terveyskeskuslääkäri on myös ihan keskiluo

Ei meillä ole mitään luokkayhteiskuntaa, kaikki me ollaan samaa paskaa.

Vierailija
29/29 |
18.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mistä tiedät niiden miesten koulutustason ja palkkatason?

Ovat kertoneet.