Onko soutulaite hyvä tapa kohottaa kuntoa
Eikös siinä tule vähän kaikki lihakset treenatuksi kerralla? Aika iso laite on, siitä miinusta. Kokemuksia?
Kommentit (11)
Vierailija kirjoitti:
On. Tosi hyvän selkätreenin saa siinä ja kyllä oikeasti hiki lentää, jos tosissaan tekee. Bonuksena se, että riittää lyhyempikin aika. Ei tartte 30-60 minuuttia huhkia.
Kuinka lyhyt/pitkä aika riittää kerrallaan raskaalla vastuksella? Mulla on nyt juoksumatto ja kuntopyörä, mutta ne treenaa vain jalkoja, haluaisin monipuolisempaa treeniä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On. Tosi hyvän selkätreenin saa siinä ja kyllä oikeasti hiki lentää, jos tosissaan tekee. Bonuksena se, että riittää lyhyempikin aika. Ei tartte 30-60 minuuttia huhkia.
Kuinka lyhyt/pitkä aika riittää kerrallaan raskaalla vastuksella? Mulla on nyt juoksumatto ja kuntopyörä, mutta ne treenaa vain jalkoja, haluaisin monipuolisempaa treeniä.
Totuttele ensin laitteeseen lyhyemmillä ajoilla ja vastuksilla. Sitten kun se puoli tuntia menee valitulla vastuksella, voit nostella vastuksia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itsellä toimii 15min kovalla vastuksella (laitteen asteikko 1-10), sopivasti porrastaen.
Soudun päälle ratsastusta paksulla ja suonikkaalla niin kunto kohenee nopeasti.
Lopussa proteiinit suikkiin niin avot.
Sanon että on. Iän myötä selkäranka alkaa painumaan kasaan; sen parempi, mitä paremmassa kunnossa selkälihakset ovat. Hyvät lihakset vähentää sitä.
Ennenvanhaan soudettiin aina kylille, sen(kin) takia "selkävaivaisia" oli vähemmän.
....
Mulla selkävaiva. Kävin tp-lääkärissä, kysyi, et onko suvussa? Vastasin, et isä valittaa aina. Otatti geeni-testin (pelkkä verikoe), ei ole sukuvika. Isällä ns. työperäistä, minulla taas synnynnäinen (paljastui sitten myöhemmin).
Sähköavusteinen soutulaite on parempi. Jaksaa soutaa pitempään eikä tule edes hiki.
Onko jokin kunnollinen, painavankin ihmisen kestävä malli joka olisi kannattavaa ostaa kotiin? En usko että tulisi salille lähdettyä, kun en ole tähänkään mennessä lähtenyt...
Vierailija kirjoitti:
Onko jokin kunnollinen, painavankin ihmisen kestävä malli joka olisi kannattavaa ostaa kotiin? En usko että tulisi salille lähdettyä, kun en ole tähänkään mennessä lähtenyt...
Voit täyttää yhden huoneen puoliksi vedellä ja soudella siellä oikealla veneellä. Sarjojen välit voi huristella kätevästi sähkömoottorilla.
Vierailija kirjoitti:
Conceptin laitteita on hyvillä saleilla. Hinta tonnista ylöspäin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voit täyttää yhden huoneen puoliksi vedellä ja soudella siellä oikealla veneellä. Sarjojen välit voi huristella kätevästi sähkömoottorilla.
Käykö uima-allas? Aika pieni jolla pitäisi vaan olla...