Aloitin lenkkeilyn toukokuun lopulla. Syön samoja ruokia ja samankokoisia annoksia kuin ennenkin. Nyt vaatteet eivät mahdu enää päälle!
Onko kellään tarjota asiaan selitystä?
Ruokavalioni on terveyssyistä poikkeuksellisen säännöllinen annoskokoja myöten, joten voin ihan oikeasti tietää että siihen ei ole tullut muutoksia. En napostele enkä kaljoittele. Muutenkin elän samanlaista elämää kuin ennenkin. Ainoa ero on tämä lenkkeily pari kertaa viikossa. Aloittaessa kuntoni oli melko pohjilla ja on nyt kohonnut jonkin verran.
Kommentit (113)
Magnesium ei auta eikä estä kramppeja. Suola ja nesteet pitää korjata ekana.
Onkos tullut vedettyä kahvijuomia ja panttereita? Ne kyllä kumoavat lenkin vaikutukset.
Painojen nostelu laihduttaa paremmin kuin lenkkeily.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käy tutkituttamassa kilpirauhasarvot.
ja ferritiinit!
Ei kai sillä Ferraria ole
Vierailija kirjoitti:
Ehkä se ei ole lihomista vaan jotain väliaikaista turvotusta?
entä suolan määrät,suolakurkut lihajalosteet,sipsit,vishy,nesteturvotus
Voisiko olla joku satunnainen turvotus juuri nyt (menkat tulossa, tai vaikka kuuma ilma joitain turvottaa), juuri pestyt vaatteet (minullakin kiristi farkut hetkenjotka ei kiristäneet 5kg sitten ja se on jo paljon kiloja mun kokoselle) ja ehkä joku minimaalinen lihaskunnon kohentuminen?
Seuraile tilannetta muutama viikko.
Harrastat niin vähän liikuntaa, että se ei ainakaan suoraan vaikuta painoosi noin lyhyessä ajassa. Treeni voi kerätä hieman nestettä kehoon, mutta sekin poistuu muutamassa päivässä
Olen itse lisännyt kaksi juoksulenkkiä ja päivittäisen kävelylenkin viikko-ohjelmaan. Olen laihtunut 4kg/kahdessa kuukaudessa. Suurin syy laihtumiseen on kalorivaje, eli syön vähemmän kuin kulutan. Merkkaan kaikki kalorit ylös ja älykello laskee aktiivisuuden ja seuraan mittanauhalla ja vaaalla kehon mittoja. Tällä tavoin pääsen jäljille siitä, mikä määrä ruokaa+liikuntaa laihduttaa. Eli jos haluat tietää, mikä lihottaa, aloit kalori+aktiivisuusseuranta. Mutu-arvio on ihan liian epämääräistä.
Mun paino pudonnut 9 kg 2 kuukaudessa kun lopetin vaan kaljan juomisen ja jonkin verran liikkunut olen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ja ferritiinit!
Nämä minulta katsottiin juuri ja olivat matalan puoleiset (15). Aloin syömään rautalisää.
ap
Matalan puoleiset?? Niin siis rautavarastosihan ovat täysin tyhjät jos arvo on huimat 15. Jos tää nyt ei ole joku provo siis, mutta vastataan nyt..
Miten jaksat mitään noilla arvoilla? Ja anna kun arvaan, lääkäri ei varmaan taas ottanut siihen isommin mitään kantaa, sanoi vaan että ovat "vähän matalat" ja syö ehkä vähän rautaa?Koskahan ne alkais hoitamaan raudanpuutteisia, ei vissiin ikinä, ainakaan naisia 🙄 ja ottiko myös herkän crp:n tai edes crp:n samalla? Tulehdus kehossa kun nostaa ferritiiniä virheellisesti.
Raudanpuute laittaa myös kilpirauhasen sekaisin, ja moni syö sen takia virheellisesti myös tyroksiinia. Hakeudu nyt ensin osaavan lääkärin luo ja selvitä raudanpuutteen syy. Se kun tekee myös painonnousua. Tiedän mistä puhuin kun maksoin itseni kipeäksi yksityisestä lääkäristä josta sain vihdoin apua. Esa Sopin kirja raudanpuutteesta kannattaa myös lukea.
T. Raudanpuutteinen koko aikuisikänsä ollut 40v.
Ihan yksinkertaisesti voi olla vaan sitä, että liikunnan aloittaminen turvottaa kun lihaksiin kertyy nestettä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ja ferritiinit!
Nämä minulta katsottiin juuri ja olivat matalan puoleiset (15). Aloin syömään rautalisää.
ap
Matalan puoleiset?? Niin siis rautavarastosihan ovat täysin tyhjät jos arvo on huimat 15. Jos tää nyt ei ole joku provo siis, mutta vastataan nyt..
Miten jaksat mitään noilla arvoilla? Ja anna kun arvaan, lääkäri ei varmaan taas ottanut siihen isommin mitään kantaa, sanoi vaan että ovat "vähän matalat" ja syö ehkä vähän rautaa?Koskahan ne alkais hoitamaan raudanpuutteisia, ei vissiin ikinä, ainakaan naisia 🙄 ja ottiko myös herkän crp:n tai edes crp:n samalla? Tulehdus kehossa kun nostaa ferritiiniä virheellisesti.
Ra
Tämä on totta. 15 on aivan liian alhainen arvo naiselle, joka on vielä hedelmällinen. Arvon pitäisi olla lähemmäs sata!!!!
Mullakin oli joskus matala ferritiini enkä jaksanut tehdä mitään. Ihmettelen miten sä jaksat vielä lenkkeilläkin!
Ihmiskehot ovat erilaisia: toinen lihoaa ja toinen laihtuu samoilla metodeilla. Kaikkea ei vielä tiedetä.
Tästä syystä on turha tehdä sellaisia asioita, jotka eivät omalle keholle sovi.