Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Aloitin lenkkeilyn toukokuun lopulla. Syön samoja ruokia ja samankokoisia annoksia kuin ennenkin. Nyt vaatteet eivät mahdu enää päälle!

Vierailija
18.07.2024 |

Onko kellään tarjota asiaan selitystä?

Ruokavalioni on terveyssyistä poikkeuksellisen säännöllinen annoskokoja myöten, joten voin ihan oikeasti tietää että siihen ei ole tullut muutoksia. En napostele enkä kaljoittele. Muutenkin elän samanlaista elämää kuin ennenkin. Ainoa ero on tämä lenkkeily pari kertaa viikossa. Aloittaessa kuntoni oli melko pohjilla ja on nyt kohonnut jonkin verran.

Kommentit (113)

Vierailija
41/113 |
18.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Housutko ei mene kiinni ja paitakin puristaa?

Vierailija
42/113 |
18.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lihaksesi ovat kasvaneet siellä ja täällä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/113 |
18.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Syöt enemmän, et vain itse huomaa, tuo on se yleisin syy  aina. 

No just. Tosiaanko meinaat ettei sitä ollenkaan huomaa että syö päivässä jonkun 600kcal aiempaa enemmän? Sehän on yksi tosi reilunkokoinen annos ruokaa eikä sitä ihan vahingossa ja huomaamatta nielaise. Ja pitäisi kai se vielä huomaamattaan kokatakin..

Toki tuon määrän kaloreita saa parista suklaapatukasta tai vaikka jäätelöstä, mutta kun tuollaiset ei ruokavalioon kuulu muutenkaan niin ei sitä ihan huomaamatta ja vahingossa sellaistakaan syö.

/s

Vierailija
44/113 |
18.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopeta ap tekosyiden hakeminen. Kyllä syy on ihan siinä mitä syöt ja juot. Ja kieltämättä sulla on ruokavalio hakusessa, jos vedät kitusiisi maapähkinävoita, maustettua jogurttia ym. sontaruokaa.

Painonpudotuksessa ruokavalio on 80%. 

Vierailija
45/113 |
18.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pähkinöissä ja juguissa on yleensä paljon hiilareita. Syö jotain muuta.

Kummassakaan ei ole erityisemmin hiilihydraatteja. Maustamattomasta jogurtista oli puhe, mitäköhän paskaa tämä "jugu" on.

Vierailija
46/113 |
18.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Urheilujuomat, makukahvit, sokeri kahvissa tai teessä, leivänpäälliset

Pxska trollilankankahan tämä on, mutta jos puhutaan hetkia asiaa, niin sokerissa on aika vähän energiaa. Ellei sitten juo kymmentä kuppia joka päivä ja laita jokaiseen kupilliseen 15 palaa sokeria. Sillä olisi jo pieni merkitys.

Vierailija
47/113 |
18.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tulet saamaan Nobelin palkinnon: olet keksinyt miten energiaa luodaan tyhjästä. Onnea!

Kannattaa oikeasti tutustua hieman painonhallintajuttuihin, on meinaan mielenkiintoinen aihe. Katsoin jonkun dokkarin, jossa mm. mitattiin aineenvaihduntaa. Yksi tutkittu ryhmä oli metsästäjäkeräilijäelämää elävä heimo. He kävelevät valtavasti ja liikkuvat koko ajan. Yllättäen heidän energiankulutuksensa ei eronnut aivan kauheasti jostain toimistoduunia tekevästä länkkäristä.

Vierailija
48/113 |
18.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tee raskaustesti.

Hui apua!

Onneksi ei ole mahdollista että olisin raskaana. Viime seksikerrasta on jo aikaa (seksikumppani asuu Ruotsissa) ja kierukkakin on. :D

Mitä vxtun väliä sillä on missä se asuu? "Joo, se asuu tuossa Kalevankadulla ja minä Eerikinkadulla, niin en voi tulla raskaaksi!" Mene oikeasti johonkin älytestiin tutkimaan pääsi.

Vierailija
49/113 |
18.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Syöt enemmän, et vain itse huomaa, tuo on se yleisin syy  aina. 

Joo, liikunnalla voi pudottaa vain kilon, pari. Ruokavalio on tärkein. Ja ainakin ulkoillessa ruokahalu kasvaa hurjasti, olen huomannut.

Vierailija
50/113 |
18.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ferritiini

Kilpirauhasarvot

Vaihdevuodet

Unissakävelysyöminen

Vuorovedet

Planeettojen sijainti

Onhan näitä syitä...

Vierailija
51/113 |
18.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet ehkä turvonnut helteestä. Itseäni helle turvottaa 

Vierailija
52/113 |
18.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hengästyttävä liikunta nostaa stressihotmonia mikä voi lihottaa. Tee lenkit kävellen rauhallisesti tai vaihda lihaskuntotreeniin 

Mutta tällöinkin lihoakseen on syötävä enemmän kuin kuluttaa.

Eikä ole. Stressihormonit, light-limut ja muut huijaavat kroppaa lihoamaan. Nyt pois sieltä Pekka Puskan 70-luvun terveystiedon maailmasta.

Vierailija
53/113 |
18.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikä vaikuttaa. Oon itse 50+ ikäinen. Aina syön samat ruuat, eli tosi vähän, ja lenkkeilen saman kuin aina. Kun kuukautiset täysin loppui, vyötärölle tulee väkisin makkaraa vaikka mitenkään elintavat ei oo muuttunu. Hormonituotanto kun hiipuu tai täysun loppuu, ei enää samat elintavat pelasta. Eli en tiedä mitä sinä tai minä voisi tehdä toisin.

Vierailija
54/113 |
18.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lihaksesi ovat lisääntyneen liikunnan seurauksena keränneet nestettä ja turvonneet.

Vierailija
55/113 |
18.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tulet saamaan Nobelin palkinnon: olet keksinyt miten energiaa luodaan tyhjästä. Onnea!

Kannattaa oikeasti tutustua hieman painonhallintajuttuihin, on meinaan mielenkiintoinen aihe. Katsoin jonkun dokkarin, jossa mm. mitattiin aineenvaihduntaa. Yksi tutkittu ryhmä oli metsästäjäkeräilijäelämää elävä heimo. He kävelevät valtavasti ja liikkuvat koko ajan. Yllättäen heidän energiankulutuksensa ei eronnut aivan kauheasti jostain toimistoduunia tekevästä länkkäristä.

Miksi tämä herätti pahaa mieltä? Luuletteko, että elimistöt toimivat kaikki samalla tavalla? 

Vierailija
56/113 |
18.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä uskon, että ap syö kuten ennenkin ja paino vain nousee. Silloin kyseessä on jokin terveyshäikkä.

Raudanpuutteessa monilla kilpirauhanen menee vajaatoiminnalle ja korjaantuu, kun rauta-arvot saadaan korjattua.

Mä kyllä ihmettelen, mikäli ap:lla on normaalit kilpirauhasarvot. 

Kilpirauhasen vajaatoiminta, raudanpuute ja kohonnut verenpaine myös turvottavat kehoa. Ja lisäävät sitä painoa.

Tuntuuko, että olet turvonnut?

Vierailija
57/113 |
18.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maapallo kasvaa koko ajan, joten kyseessä on optinen harha: vaatteet näyttävät pienemmiltä.

Vierailija
58/113 |
18.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paino nousee vain, jos:

a) Kulutat saman kuin ennen mutta syöt enemmän.

b) Syöt saman kuin ennen mutta kulutat vähemmän.

Valitse noista.

Vierailija
59/113 |
18.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiristääkö vaatteet tasaisesti? Housut sekä lantiolta että vyötäröltä? Ja paidat myös, hihat ja vartalonympärys? 

Vai kiristääkö housut reisistä ja lantiolta, jolloin voisi olla sinne tullut vähän lihasta lisää, aloittelijalla kasvaa lihas nopeammin kuin säännöllisesti liikkuneella, ei kuitenkaan loputtomasti. Jotkut farkut on niin tiivistä kangasta, että huomaa pienenkin muutoksen.

Samoin liikunnan aloitus voi kerryttää nestettä muutamankin kilon, samoin kuin rajumpi liikuntasuoritus, mutta pitäisi tasaantua piakkoin.

Vierailija
60/113 |
18.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ikä vaikuttaa. Oon itse 50+ ikäinen. Aina syön samat ruuat, eli tosi vähän, ja lenkkeilen saman kuin aina. Kun kuukautiset täysin loppui, vyötärölle tulee väkisin makkaraa vaikka mitenkään elintavat ei oo muuttunu. Hormonituotanto kun hiipuu tai täysun loppuu, ei enää samat elintavat pelasta. Eli en tiedä mitä sinä tai minä voisi tehdä toisin.

Ottaa estrogeeniä purkista / voiteesta. Sen voisit tehdä.