Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Aina kun puhutaan huonosta ammatista, ihmisille tulee ensiksi mieleen siivooja

Vierailija
18.07.2024 |

Siivooja on se mikä ihmisille tulee päällimäisenä mieleen, että mikä on huono ammatti. Onko siivous tosiaan ihmisten mielestä niin kamalaa hommaa, vai onko siinä se kun joutuu siivoamaan toisten sotkuja? On muitakin matalapalkkaisia ammatteja, joten se ei voi olla ainoa syy miksi siivoojan ammattia pidetään niin huonona.

Kommentit (64)

Vierailija
41/64 |
18.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni siivoojien lisäksi huonoina pidetään ainakin kaupantyöntekijöitä, ravintolatyöntekijöitä ja lähihoitajia. Näitä yhdistää huono palkkaus ja naisvaltaisuus. Itse siis arvostan noita töitä tekeviä, mutta monet todellakaan eivät ja sen myös näyttävät.

Vierailija
42/64 |
18.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Valitettavasti tonnin vähemmän niin no deal (ansaitsisitte kyllä paljon enemmän, teette aivan uskomattoman upeaa työtä <3). Tuo on jännä että laitoshuoltajille ollaan niin kilttejä, meille vaan vittuillaan että väärää leipää toit ja tuoppa vettä ja annappa korvatulpat. Ei mitään kunnioitusta.

Selkeä syyhän se on, me ei vaadita mitään eikä haluta tehdä mitään ikävää. Mäkin jaksan pitää täydellistä aspahymyä sen 30 sekuntia minkä tarjoilu vaatii.

Entäs keikkailu hoitajana? Mä en enää lähtisi kokopäivätyöhön laikkarinakaan, omat lomat on jo huomattavasti pidempiä kuin työantajan tarjoamat (asuntolaina maksettu, lapsi maailmalla).

Oon miettinyt tuota keikkailua ihan vakavissaan, muutin nyt vastikään pk-seudulle ja täällä ois paljon tarjolla hyväpalkkaista keikkaa, jota ois helppo opiskelujen lomassa tehdä. Ois myös mielenterveydelle

Kokeile ihmeessä vaikka molempia, poishan pääsee aina, ellei tykkää. Mulla työkkärikin on sitä mieltä että jatka samaan malliin, hyvää kesää (meillä siis keikat hyytyvät kesiksi koska opiskelijat rynnivät kesätöihin). Mulle on ollut ensiarvoisen tärkeää saada tehdä töitä elämisen mukaan eikä elää työnteon mukaan, vaikutus elämänlaatuun on käänteentekevä. En enää aio palata ns riviin, tuplavuoroihin pakotus ja kaikki muut älyttömyyden ovat jo liikaa (niiden potilaiden lisäksi).

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/64 |
18.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Valitettavasti tonnin vähemmän niin no deal (ansaitsisitte kyllä paljon enemmän, teette aivan uskomattoman upeaa työtä <3). Tuo on jännä että laitoshuoltajille ollaan niin kilttejä, meille vaan vittuillaan että väärää leipää toit ja tuoppa vettä ja annappa korvatulpat. Ei mitään kunnioitusta.

Selkeä syyhän se on, me ei vaadita mitään eikä haluta tehdä mitään ikävää. Mäkin jaksan pitää täydellistä aspahymyä sen 30 sekuntia minkä tarjoilu vaatii.

Entäs keikkailu hoitajana? Mä en enää lähtisi kokopäivätyöhön laikkarinakaan, omat lomat on jo huomattavasti pidempiä kuin työantajan tarjoamat (asuntolaina maksettu, lapsi maailmalla).

Oon miettinyt tuota keikkailua ihan vakavissaan, muutin nyt vastikään pk-seudulle ja täällä ois paljon tarjolla hyväpalkkaista keikkaa, jota ois helppo opi

Jep niinpä, vakkariksi pääsee sitten aina takaisin jos haluaa. Tuo on ihan totta mitä sanoit, sekin alkaa kyrsiä että viikkoja taistelee saadakseen jonkun viikonlopun vapaaksi ja sitten loppumetreillä robotti päättää, että hähhää, et saakkaan. Meillä on onneksi molemmilla työntekijän markkinat nyt, kiitos muistutuksesta :)

Vierailija
44/64 |
18.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vanhusten perceiden pyyhkiminen yms. on huonoa työtä. Mieluummin hirt täi sin itseni. Siivooja on hyvä työ ja arvostan siivousalan ammattilaisia.

Vanhusten hoitaminen on myös arvokasta ja tärkeää työtä. Valitettavasti yhteiskuntamme kohtelee ikääntyneitä apua tarvitsevia vain taloudellisena rasitteena eikä enää ihmisinä.

Yhteiskunta määrittelee ihmisen arvon rahan mukaan. Ihmisarvon pitäisi kuulua kaikille, eikä olla ehdollista.

Vierailija
45/64 |
18.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos vaan kroppa kestää niin siivoaminenhan on monesti parempi duuni kuin esim. hoitajan, myyjän tai asiakaspalvelijan hommat. Kusipäiset ja vaikeat ihmiset ja kollegat ne yleensä kuormittavimmiksi koetaan. 

Nykyään on niin kiireistä, että harva sitä kovin kauaa taitaa kestää?

Vierailija
46/64 |
18.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oon miettinyt tuota keikkailua ihan vakavissaan, muutin nyt vastikään pk-seudulle ja täällä ois paljon tarjolla hyväpalkkaista keikkaa, jota ois helppo opi

Ja pakko vielä sanoa aiheeseen liittyen että joka ikinen laikkari jonka kanssa tein aiemmassa työpaikassa töitä oli aivan äärimmäisen osaava, auttavainen ja pelasti meidät pöllykät monesta pulasta, iso Kiitos teille <3

Vierailija
47/64 |
18.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siivoojan työ on erittäin tärkeää työtä. Yhteiskunta ei toimisi ilman siivoojia.

Mies on lakimies ja minä prisman kalatiskillä oleva.. Mies kerran sanoi, että jos siivoojat tajuis mennä lakkoon ja olis lakossa niin kauan, että yhteiskunta ymmärtäis heidän panostuksen, niin saisivat paremmat jutut itelleen. Koska kukaan ei kerää toisten paskoja huvikseen tai, että se on niin kivaa

Ei tuo toimi, niin kauan kun saadaan lakkoilijoiden tilalle työvoimaa.

Vierailija
48/64 |
18.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä puhelinmyyjä menee kärkeen. 

Vierailija
49/64 |
18.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tärkeä ja kunniallinen ammatti.

Mulle tulee ihan ekaks mieleen feissarit ja muut tyrkyttelijät, kun puhutaan hommasta, jota en ikimaailmassa itse tekisi. 

Sama. Lisäisin tuohon vileä puhelinmyynnin. Kaikki nuo voisi kieltää.

Vierailija
50/64 |
18.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle tulee ekana mieleen henkilökohtainen avustaja. Tosin sekin monesti on siivoushommaa enimmäkseen.

Vierailija
51/64 |
18.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei se miään huono työ ole, korkeintaan matalapalkkainen niin kuin monet muutkin työt, joita täällä määritellään ns. huonoiksi.

Matalapalkkainen = huono työ.

Vierailija
52/64 |
18.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siivoojan työ on erittäin tärkeää työtä. Yhteiskunta ei toimisi ilman siivoojia.

Kumma vaan, että noin merkittäväksi yleiseksi mielletystä työstä ei olla valmiita maksamaan käypää palkkaa. Mikä tämän selittää?

Se, että siivous ei tuota mitään. Ainakaan suoraan. Toki ihmiset menevät mieluummin siistiin kauppaan, ravintolaan tai hotelliin kuin likaiseen, joten välillisesti siivous hyödyttää kyllä taloudellisestikin. Sitä vaan ei tahdota myöntää, vaan siivous nähdään välttämättömänä pahana. 

Jos perusteena on, ettei työ tuota mitään, niin millä perusteella sitten jääkiekkoilijalle maksetaan miljoonia. Vai tuottaako se ala sinusta jotain?

Vierailija
53/64 |
18.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä on cool olla siivooja!

Vierailija
54/64 |
18.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä puhelinmyyjä menee kärkeen. 

Puhelinmyyjien pitäisi vaihtaa taktiikkaa. Sen järjettömän ylipirteyden ja tyrkyttämisen sijaan he voisivat olla mukavia ja kaverillisia. Sellaiselta minä ennemmin ostaisin.

Vierailija
55/64 |
18.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuolinsiivous vai elämänsiivous - mitä, miksi, kenelle?

Mitä kuolinsiivous tarkoittaa, miksi se kannattaa tehdä ja kenelle se sopii?

https://www.tavaravalmentaja.fi/blogi-ja-uutiskirje/kuolinsiivous-vai-e…

Vierailija
56/64 |
18.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siivous on rankkaa. Ja huono palkka. 

Vierailija
57/64 |
18.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vanhusten perceiden pyyhkiminen yms. on huonoa työtä. Mieluummin hirt täi sin itseni. Siivooja on hyvä työ ja arvostan siivousalan ammattilaisia.

Vanhusten hoitaminen on myös arvokasta ja tärkeää työtä. Valitettavasti yhteiskuntamme kohtelee ikääntyneitä apua tarvitsevia vain taloudellisena rasitteena eikä enää ihmisinä.

Yhteiskunta määrittelee ihmisen arvon rahan mukaan. Ihmisarvon pitäisi kuulua kaikille, eikä olla ehdollista.

Mikä vatun yhteiskunta!? Loppuviimeksi se on (myös) se joka peilistä katsoo. Joko arvostat ihmisyyttä tai et arvosta eli olet valmis osallistumaan ja auttamaan, siis viitsimään jopa! palkatta tarpeen tullen.

Ihmisarvo on jonkun mielestä nykyään oikeutta avustettuun itsemurhaan ja toisensa mielestä oman terveen kehonsa silvontaan/rampautukseen koska se on hänen mielestään se mikä hän OIKEASTI on, siis silvottu ja rampa, itsevalitusti.

Saataisko kohta joku tekoälyautomaatti suorittamaan näitä haluttuja toiveita, joita kukaan ulkopuolinen ei saa kyseisen taaplaajan "ihmisarvoa" uhkaamatta kyseenalaistaa? Eläisimme varmasti taas vähän lähempänä täydellistä yhteiskuntaa: täästä pääsisi vaivatta helvettiin, jonne niin moni tuntuu ikävöivän.

Vierailija
58/64 |
18.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nää "huonosta ammatista" puhuvat on työttömiä maistereita, joita ärsyttää kun pitäisi saada keimailla keskiluokkaisena mutta oikeasti elää sossun tuella ja samaan aikaan matalammin koulutettu tienaa enemmän.

Tässä on itseasiassa jotain perää. Tiedän entisen työni kautta pari maisteria joita ärsytti kun joutuivat huonommin palkattuun töihin ja oman alan korkeapalkkaista työtä ei löytänyt, samaan aikaan tienasivat paljon vähemmän kuin tuntemani siivousalan yrittäjä ja siivooja jotka ovat kerryttäneet aika paljon jo varallisuuttaan. Ilmeisesti heille oli tärkeämpää tienata vähemmän tai kuvitella olevansa arvokkaammissa töissä :D 

Vierailija
59/64 |
18.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viihdyn nykyisessä työssäni hyvin, joka ei tosiaan ole mitään huippua mutta ihan ok ja työkaverit on tosi kivoja. Jos joutuisin tästä pois, niin olen miettinyt että mielelläni olisin joku kotisiivooja ja apulainen vanhuksille jne, saisi tehdä fyysistä työtä niin tekis kropalle hyvää ja olisi kiva olla avuksi joissain asioissa mitä osaisi iäkkäille. Luulen että siitä työstä saisi itsellekin hyvää mieltä ja aktiivisuus olisi hyvä kropalle, sekä ei tarvitsisi ainakaan kuunnella valittavia asiakkaita esim. kaupoissa. 

Vierailija
60/64 |
18.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olisin epätoivoisessa tilanteessa ja joutuisin ottamaan minkä työn hyvänsä,minulle olisi hirvittämintä olla sellainen ihanminkävaantuotteentaipalvelun myyjä jonka olisi pakko tuputtaa ja jopa valehdella. Mieluummin alkaisin vaikka seksityöläiseksi. Siivoojan työ olisi varmaan mukavaa jos siitä saisi palkkaa jolla pärjää. Tehdastyö ja varastotyö olisivat varmaan myös minulle sopivia jos niistä saisi tarpeeksi liksaa.