Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kohta tarvitset roskien viemiseenkin älypuhelinsovelluksen

Vierailija
18.07.2024 |

https://yle.fi/a/74-20098891

Kohta jopa roskien viemiseen tarvitaan "vahva tunnistautuminen". Käytännössä tämä tarkoittanee sitä, että roskien viemiseen tarvitaan älypuhelinsovellus, joka on saatavilla vain Google Android- ja Apple iOS -alustoille. Mikäli ei omista oikeanlaista älypuhelinta tai pysty käyttämään sellaista, ainoa vaihtoehto on nakata roskat ojan pohjalle. Tämä ei kuitenkaan ole jäteyhtiöiden huoli, vaan meidän kaikkien veronmaksajien.

Ja tiedän, että kohta joku tulee väittämään, että vastustan tekniikan kehitystä. En vastusta. Vastustan turhanpäiväistä byrokratiaa, suljettuja alustoja, kartelleja, sekä mono- ja oligopoleja. Te itse vastustatte tekniikan kehitystä, koska historiallisesti tämänkaltainen yhteen alustaan sitoutuminen on ollut kehityksen jarru. Mietitään vaikka jotain Internet Explorer 6:tta, joka hidasti Webin kehittymistä varmaan kymmenellä vuodella. Mutta kaikki eivät historiaa opiksensa ota, vaikka esimerkkejä on riittämiin.

Kommentit (64)

Vierailija
61/64 |
18.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Uskottavaa kohta mitään ei voi tehdä ilman äppiä tai päppiä ja ilman tunnistautumista .Ihme touhua kaupassakin , puhelin kädessä mennään ja tukitaan kassat kun ei pelaa jne. Sen kun menet kauppaan , otat kärryt ja keräät tavarat ja maksat kassalta ilman turhia sovelluksia.

Minä menen sillä systeemillä kauppaan koska en jaksa räpeltää kaikkien kauppojen sovellusten kanssa, täysin turhia minun mielestäni. Sama hinta jokaiselle tuotteelle jokaiselle asiakkaalle eikä mitään erikoistarjouksia sovellusten ja korttien käyttäjille, se olis ainut oikeudenmukainen tapa.

Vierailija
62/64 |
18.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei tule mieleen tehdä television tai huonekalun kierrättämisestä helpompaa sen sijaan että aletaan kytätä ihmisiä?

Televisiot minä kierrätän koska elektroniikka otetaan ilmaiseski vastaan esim kaikissa elektroniikkaliikkeissä. Huonekalun pilkoin viimeksi taloyhtiön sekajätteeseen koska en ala maksamaan sellaisesta. Kierrättäisin jos vastaavasti huonekaluliikkeet velvoitettaisiin vastaanottamaan huonekaluja ilmaiseksi.

Itsekin kierrätin ihan vasta mikron, televisiota en saa vietyä mihinkään jos tarve tulee. Huonekaluja en edes voi kierrättää koska olen autoton, vaan minun on pakko odottaa että tarvitsen uuden ja samalla sitten viedään pois vanha. Olen kuitenkin siinä onnellisessa asemassa että minulla on varaa maksaa huonekalusta ja poisviennistä, kaikki ei ole, ja silloin nojatuoli päätyy sekajättees

Miksi se nojatuoli päätyy sekajätteeseen? Koska siitä halutaan eroon.

Miksi siitä halutaan eroon? Koska sille ei ole enää tilaa.

Miksi sille ei ole enää tilaa? Koska on hankittu jotain uutta.

Jos on varaa hankkia uutta, niin on varaa myös hankkiutua vanhasta eroon asianmukaisesti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/64 |
18.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No kannattaisiko näiden landelaisten katsoa vähän peiliin itseään kun vievät roskiaan minne sattuu? Ei niitä ilmaiseksi kukaan kuljeta minnekään. Myös isojen kauppaliikkeiden ilmaiset kierrätyspisteet samanlaisiksi, niiden tyhjentämisestä maksaa jokainen joka sitä kauppaa käyttää, enkä halua maksa senttiäkään landelaisten avuttomuudesta. 

Maalla myös laitetaan roskat ihan roskakoriin, josta ne viedään pois samoin kuin myös kaupungeissa. Se jätehuolto maksu on myös maaseudulla ja niitä ei nakata mihin sattuu. Ja jäteasema maksut ovat samanlaisia joka kaupungissa. Miksi et halua maksaa yhtään mitään jätemaksuja? Haluatko, että ne ihmiset, jotka hoitavat näitä asioita jätehuollossa, niin ilmaiseksi tekevät työnsä ihan sinun hyväksesi? Ja se avuttomuus on näiden lomailijoiden suhteen, jotka käyttävät ilmaiseksi niitä kierrätys roskapaikkoja, kun maalaiset ne maksavat. Vieköön roskansa ihan omaan roskakoriin tai sitten jät

Ja sitten nää landelaiset vie roskia levähdysalueille ja naamioi ne kaupunkilaisten jätteeksi jättämällä sinne jotain aikakauslehtiä, joissa on osoite Herttoniemeen tai Kontulaan.

Ne kauppojen ilmaiset jäteasemat ei ole mitään kauppojen ilmaisia jäteasemia, ne on aluekeräyspisteitä, jotka maksetaan jätemaksussa. Näin ainakin maalla. Ne on tarkoitettu niille, joilla ei ole erillistä muovin, energiajätteen, metallin, lasin jne. keräystä omalla tontilla, vaan kunta edellyttää, että jätteen "tuottaja" maksaa jätemaksun ja saa sitä maksua vastaan viedä metallin ja lasin tms. sinne aluekeräyspisteeseen.

Vain kaupunkilaisille se on ilmainen, he kun eivät tätä jätemaksua maksa. Ja kuten tuossa YLEn jutussa kerrotaan, niin paikalliset osaavat lajitella ja pitää ympäristön siistinä, ongelmana ovat mökkiläiset.

Vierailija
64/64 |
18.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi se nojatuoli päätyy sekajätteeseen? Koska siitä halutaan eroon.

Miksi siitä halutaan eroon? Koska sille ei ole enää tilaa.

Miksi sille ei ole enää tilaa? Koska on hankittu jotain uutta.

Miksi on hankittu uutta?

Koska vanha on mennyt rikki.

Miksi vanha on mennyt rikki?

Koska suunniteltu hajoaminen.

Miksi tavarat on suunniteltu hajoamaan?

Koska näin saadaan enemmän voittoa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi kuusi