Hammaskivenpoisto itselle 170 euroa, koiralle 230. Kumpaan laittaa rahat?
Kommentit (78)
Kyllä täällä koiran hampaiden puhdistuksen hintaan 160 e kuuluu myös huonojen hampaisen poisto. Koko setti 160 e. Nukutus tosin piikillä joten ei suositella jos sydän ongelmia.
Omat hampaat tietenkin ensisijaisesti. Jos sen jälkeen ei ole koiran hoitoon rahaa, niin koira uuteen kotiin tai piikki takalistoon.
Vierailija kirjoitti:
Uskomatonta,että tällaista tarvii muilta kysellä. Vielä uskomattomampia ovat ihmisten vastaukset. Alunperinkin ihmisen, jolla ei ole ylimääräistä rahaa tuhlattavanaan, ei kannattaisi hommata mitään eläintä, varsinkaan koiraa. Ja nyt kun tällainen tilanne kuitenkin on, niin ihminen on Tokikin hyvin paljon tärkeämpi kuin koira!!! Joku vastaaja on huolissaan, että jollei koiran suuta hoida, niin tilanne pahenee. No niinhän se on ihmiselläkin! Oikeasti, kuinka kieroutunutta on laittaa eläimen hyvinvointi ihmisen edelle! Sairas maailma. Eikä tämä tarkoita, että eläimiä tulisi kaltoinkohdella, kuinka todennäköisesti joku lukutaidoton haluaa tämän vääristellä. Ihminen vaan on tärkeämpi.
Tässä ei ole kyse siitä kumpi pn tärkeämpi, vaan siitä, että kun ihminen ottaa eläimen elämään kanssaan, niin hän samalla ottaa vaastuulleen siitä eläimestä huolenpitämisen. SIksi eläin pitää laittaa etusijalle. Ihmisen hammaskivet on paljon helpompi myös ennaltaehkäistä.
En voi sanoa olevani köyhä, mutta heti koiran hankkimisen jälkeen (ja itse asiassa jo ennen sitä), avasin koiralle oman säästötilin, johon menee kuukausittain pieni summa rahaa. Ajan kanssa sinne on kerääntynyt sellainen potti, että voi luottaa, että voi maksaa eläinlääkäri ja muut hoitokulut helposti. Vakuutustkin hällä on, utta se ei korvaa kaikkea. Ei jää koira sitten ainakaan hoitoa vaille.
Älä jaksa jauhaa jostain rakista ja sen hammaskivestä. Häpeä. Toi on noloo.
Eikä ketään kiinnosta!
Kun koiran ottaa, niin sen HYVÄSTÄ hoidosta on myös vastuussa. Se on se lähtökohta. Vasta sitten mietitään, mistä itselle. Kunnallisella hammashygienistillä se putsaus ei paljon edes maksa. Vaikka tölkkejä keräämällä saa sen rahan, jos ei marjametsään taivu.
Vierailija kirjoitti:
Ei ihme että tässä maassa menee huonosti, kun tyypit maksavat yli satasen toimenpiteestä. 7 € pöytään, ja jos ei hoidu, tehkää se itse. Vinkki: hammaslanka, veitsellä tökkäätte hammasvälejä, niin hammaskivi tulee pois. Tai sitten ostatte samat työvälineet kotiin mitä hammaslääkärit käyttävät, se yksi rapsutin riittää. Ja pyydätte jonkun muun rassaamaan omat hampaanne puhtaaksi, jos olette niin käsiä, ettei se onnistu peilin edessä.
Sen jälkeen huolehditte siitä että hammaskiveä ei enää muodostuu hampaisiin, esim. parempi hammastahna ja H2O2. Ymmärtäkää nyt se *tollot*, että maksatte kohta tonnin hammaskiven poistosta, jos ette rupea vastustamaan hinnankorotuksia.
Mahtaa sulla olla upeat hampaat. Paikkaatko ne myös itse? Vähän porailee, purskuttelee ja laittaa laastia reikään. Lopuksi hiomapaperilla tasoittelee. Yhtä hyvä neuvo.
Olimme opiskelijoita ja todellakin pienituloisia, kun otimme ensimmäisen koiramme. Heti päätettiin, että koira hoidetaan aina ensisijaisesti, vaikka rahaa lainaten jos ei mistään muuten rahaa saa. Itse voi tinkiä hyvin pitkälle kaikesta, mutta eläimen hoito ei ole tingittävä asia, kun sen on ottanut. Meillä on ollut nyt koiria yli 30 vuotta, ja se periaate on pitänyt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ihme että tässä maassa menee huonosti, kun tyypit maksavat yli satasen toimenpiteestä. 7 € pöytään, ja jos ei hoidu, tehkää se itse. Vinkki: hammaslanka, veitsellä tökkäätte hammasvälejä, niin hammaskivi tulee pois. Tai sitten ostatte samat työvälineet kotiin mitä hammaslääkärit käyttävät, se yksi rapsutin riittää. Ja pyydätte jonkun muun rassaamaan omat hampaanne puhtaaksi, jos olette niin käsiä, ettei se onnistu peilin edessä.
Sen jälkeen huolehditte siitä että hammaskiveä ei enää muodostuu hampaisiin, esim. parempi hammastahna ja H2O2. Ymmärtäkää nyt se *tollot*, että maksatte kohta tonnin hammaskiven poistosta, jos ette rupea vastustamaan hinnankorotuksia.
Mahtaa sulla olla upeat hampaat. Paikkaatko ne myös itse? Vähän porailee, purskuttelee ja laittaa laastia reikään. Lopuksi hiomapaperilla tasoittelee. Yhtä hyvä neuvo.&nbs
nykytiedon mukaan muuten pienet reitä voivat parantua itsestäänkin. Minulla toettiin jotain 4 vuotta sitten pieni reikä hampaassa ja hammaslääkäri sanoi ettei paikata. Olin ihan että, mitähäh. Selitti, että se ehkä paranee itsekseen, kuhan olet todella huolellinen nyt hoidon kanssa. Alussa sain määryksen puolen vuoden lääkehammastahnakuurille. En tiedä liittyikö se juuri tuohon reiän hoitoon vai mihin, mutta siis kuitenkin... ei niitä reikiä nykyisin noin vain paikkailla, mutta seurantaan ne toki joutuvat ja potilasta kannustetaan sitten olemaan todella huolellinen kammaspesujen kanssa ja hammasvälien puhdistuksen suhteen myös. .
Koiralle tietenkin, koska saat sakot ja tuomion, jos et hoidata koirasi hampaita.
Koiran hammaskivenpoisto vaikuttaa max 10 vuotta eteenpäin
Ihmisellä voi olla tarve vaikka 60 vuotta vielä pitää ne hampaat suussa
Koiraan, tietenkin. Harjaa sinä hampaasi, käytä hammastikkuja ja lankaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mahtaa sulla olla upeat hampaat. Paikkaatko ne myös itse? Vähän porailee, purskuttelee ja laittaa laastia reikään. Lopuksi hiomapaperilla tasoittelee. Yhtä hyvä neuvo.&nbs
minulle ainakin sanottiin julkisen hammashoidon ajanvarauksessa, että puoleen vuoteen ei ole aikoja. käski hakea apteekista hammaspaikan, jonka voi itse laittaa.
Vierailija kirjoitti:
Koiraan, tietenkin. Harjaa sinä hampaasi, käytä hammastikkuja ja lankaa.
Kumman hampaat pitää harjata siis omat vai koiran? Samalla tavalla koiran hammasterveys on kyse siitä että harjataanko vai ei
Ihmisten terveydenhuolto on alv vapaa, lemmikkieläinten ei. Lisäksi alan vähäinen kilpailu.
Kauhean kallista! Mitäs ne henkilöt tekevät, joilla on vaikka kolme koiraa ja kaikilta pitää hoidattaa hammaskivi?
No siis koiralla on ilmeisesti yli 40 hammasta ja ihmisellä vaan 32 joten totta kai koiran homma maksaa enemmän. Lisäksi koiralla on paljon vahvemmat leuat joten riskikin on isompi.