Sanon ei ja älä koske, mutta se ei mene perille Nuori naistoimittaja lähti punaisessa mekossa yksin Helsingin yöhön
Sekä minuun että valokuvaaja Valliin koskettiin vähän väliä, usein vielä kieltojen jälkeenkin, yhteensä ainakin parikymmentä kertaa. Ensimmäinen ei tai älä koske meni perille vain harvoin. Kun se lopulta meni, jotkut miehet suuttuivat.
Kommentit (2882)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksei naiset puolustaudu? Litsari naamalle tai polvella haarojen väliin?
Tai edes huutaisi niin maan perkeleesti päin näköä, että mitä hittoa käyt käsiksi ilman lupaa?
Naiset on miehiä fyysisesti heikompia ja eri tavalla hermottuneita, joten ei lähde samalla tavalla väkivalta luonnostaan kuin miehillä. Pelkäävät tappelua yleensä.
Siksi pitäis olla naisilla sähkölamauttimet, joilla vois saattaa kähmivät ukot turvallisesti ja laillisesti pois häiritsemästä.
Muistan nuorena, siis jo 70-luvulla, kävelin baarista yöllä kotiin pikkukaupungin keskustasta n. 2 km matkan sydän syrjällään ja usemmiten sopivan kokoinen kivi kädessä. Joskus laitoin avainnipun nyrkkiin niin, että joka sormien välistä sojotti
Kaksi kertaa raiskattu. Tuttuja vieläpä.
Vierailija kirjoitti:
Kuulostaa kyllä tosi tekaistulta tarinalta. Minun tai kavereiden tyttöystäviin ei olla koskettu kertaakaan yhtä lukuun ottamatta joka puristi kaverin tyttöystävän persettä ohi kävellessään alhaisen tason baarissa ja olen kummiskin jo yli 30. Ollaan oltu ties kuin monet kerrat liikenteessä yössä ja naisilla monesti kauniit puvut/mekot. Vaikuttaa vain että toimittaja on feministi ja yllyttää mies vihaa muille feministeille.
Oletko kysynyt tyttöystäviltänne, millaista kohtelua he saavat keskenään tai yksin ollessaan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse lopetin aikoinaan baareissa käymisen siksi, että huomasin niiden kähmiöiden ja lääppijöiden lähtevän baarista naisen kanssa pois. Itse kunnollisena miehenä, jos yritti naisen kanssa jutella jostain muusta kuin panemisesta, niin äkkiä huomasi naisen häipyvän muualle ja kiinnostuvan näistä kähmijöistä enemmän. Ikinä en lähtenyt nainen kainalossa baarista pois.
Baari nyt vaan on tuollainen maailma. Ei sovi mulle.
M48
Minä lähdin kerran ravintolasta miehen kanssa. Mies ei ollut koskenutkaan minuun koko illan aikana. Lähdimme ajelulle ja kävimme auki olevassa huoltsikassa kahvilla. Juttelimme paljon ja sitten hän ajoi minut nätisti kotiin. Seuraavana aamuna hän soitti. Täydellisen hyvää käytöstä. Monen miehen mielestä ehkä täysin turha ilta, kun seksiä ei tullut. Toisaalta noin saa itselleen pitkäaikaisen tyttöystävän, jos haluaa.
ja seuraavana päivänä tapasit kourivan miehen kenet nait ja nyt naimisissa ja kolme lasta
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yökerhot ovat sellaisia paikkoja, joihin tullaan etsimään enimmäkseen panoseuraa.
Kun siihen lisätään vielä alkoholin vaikutukset, niin meno on valitettavasti toimittajan kuvailemaa.
Vai meneekö joku yökerhoon koska on niin kiva tanssia tai siellä on mukavaa ohjelmaa?
Jos menee tuollaiseen paikkaan, niin on syytä tiedostaa mitä kamalaa siellä voi tapahtua ja yrittää olla järkyttymättä
itsestäänselvyydestä.
Naiset menee yökerhoihin tanssimaan. Tanssittavaa musiikkia ei soiteta muissa paikoissa. Sinun ratkaisusi varmasti on että naiset tanssii yksin kotona, mieluiten peittävissä vaatteissa.
Eli jos haluat olla yksin, puhumatta kenellekään ja tanssia, niin menet viikonloppuyönä yökerhoon tätä varten? Just joo. Et ole koskaan kuullut vaikka tanssitunne
Outo kommentti. Itse tykkään yökerhoista mm. juuri siksi, että musiikki eristää muista ihmisistä eikä tarvitse puhua kenellekään mutta saa silti olla ihmisten keskuudessa. Voikkeskittyä huomiseen ja DJ-setistä nauttimiseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuulostaa kyllä tosi tekaistulta tarinalta. Minun tai kavereiden tyttöystäviin ei olla koskettu kertaakaan yhtä lukuun ottamatta joka puristi kaverin tyttöystävän persettä ohi kävellessään alhaisen tason baarissa ja olen kummiskin jo yli 30. Ollaan oltu ties kuin monet kerrat liikenteessä yössä ja naisilla monesti kauniit puvut/mekot. Vaikuttaa vain että toimittaja on feministi ja yllyttää mies vihaa muille feministeille.
Vaikuttaa vain, että sinä olet mies.
Niin no se on hyvin päätelty kun kerroin omista ja kavereiden tyttöystävistä kummiskin.
Kylläpä tämä uutinen sai miesihmiset kiukkuisiksi
Vierailija kirjoitti:
Miksi hän meni sinne? No - tekemään juttua.
Moni kyllä voi luulla maksulliseksi naiseksi.
Joskus muinoin kun kävin itse baareissa viereiseen pöytään tuli nainen yksin. Miehet alkoi kuhista hänen ympärillään. Lähti jonkun mukaan. Että voi näinkin käydä.
Justhan Hesarissa oli juttu siitä, miten yleistä seksin myyminen on. Tai no onhan niitä ollut monta.
Ja eikö sen nimenomaan pitänyt olla voimaannuttavaa myydä seksiä/OF/olla sugarbaby? Yleensä se markkinointikeino on juuri mennä yksin yökerhoon istumaan baaritiskille.
Vierailija kirjoitti:
Ei se ole pelkästään naiset, jotka häirintää kohtaa. Nuorena tai nuorekkaana komeana miehenä uimahallissa on ukkoja tulee jonona perässä viereiseen suihkuun, saunaan pukkariin, vessaan jne. Ja tuijottaa kullia herkeämättä. On myös kehuttu varustusta, mikä ei toki ole loukkaavaa, mutta lähestymisyritykset tai koskemisyrotykset on.
Osalla ei vaan ole mitään käytöstapoja ja ymmärrystä toisten kunnioittamisesta.
Kyllä mun mielestä kullin kommentoiminen uimahallissa kertoo käytöstapojen ja kunnioituksen puutteesta. Joku Voguen homosauna sit asia erikseen.
Vierailija kirjoitti:
Avainsana on 'naisporukka'.
Keskivertonaista ei saa yksin yöhön kirveelläkään. Siinä hommassa olisi hauskuus miinuksella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Surullisinta tässä on, että mitä ne "kunnon" miehet tekee, jotka ei lääpi. Ei yhtään mitään.
Luulisi olevan pokkaa komentaa, että jätä se nainen rauhaan. Mutta ei.
Joku naisia puoltava kommentti kun tännekin tuli, niin toiset miehet haukkuivat kommentin esittäjän täysin.
Eli ne "kunnon" miehetkin luultavavasti vain ihailee, että onpa kova tyyppi, kyllä minäkin vähän kähmin, jahka vielä pari ryyppyä otan.
Ainakin Helsingissä on baarit niin täynnä ihmisiä, että on ihan mahdoton homma ängetä poken luo, sössöttää siellä että "joku mustapaitainen mies puristi punamekkoista naista pebasta" ja odottaa että hän menee ratkomaan tilanteen. Ihmiset katoaa väentungokseen sekunneissa.
Meno on ehkä eri jossain Akaan ja Ylitornion menomestoissa.
Olet oikeassa. Helsingin yökerhot ovat niin täynnä väkeä että välillä ollaan pantu tanssilattialle pystyyn kukkotappelukehä ja alettu lyömään vetoa. Siinä ne linnut toisiaan repi riekaleiksi ja sisälmykset siivottiin pois ennen kuin poket ehti paikalle. Kaikki kadottiin kuin pieru saharaan.
Millä planeetalla oikein elät jos luulet että yö-v *-tun-kerho on paikka jossa ei ole henkilökuntaa ja jonne voi vaikka kuka paeta väkijoukkoon koska poket ei kerkiä mihinkään?
Et ole eläessäsi käynyt yökerhossa. Noin aivokuollutta tekstiä en ole vähään aikaan lukenut.
Vierailija kirjoitti:
Miksi mennä baariin istumaan yksin jos voi olla kotona yksin?
Nyt en ymmärrä.
Kerro olevasi suomalainen kertomatta olevasi suomalainen.
Jos ei osaa tanssia ilman että perse laulaa samalla tahtia niin voi pysyä tanssimassa kotonaan!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse lopetin aikoinaan baareissa käymisen siksi, että huomasin niiden kähmiöiden ja lääppijöiden lähtevän baarista naisen kanssa pois. Itse kunnollisena miehenä, jos yritti naisen kanssa jutella jostain muusta kuin panemisesta, niin äkkiä huomasi naisen häipyvän muualle ja kiinnostuvan näistä kähmijöistä enemmän. Ikinä en lähtenyt nainen kainalossa baarista pois.
Baari nyt vaan on tuollainen maailma. Ei sovi mulle.
M48
Minä lähdin kerran ravintolasta miehen kanssa. Mies ei ollut koskenutkaan minuun koko illan aikana. Lähdimme ajelulle ja kävimme auki olevassa huoltsikassa kahvilla. Juttelimme paljon ja sitten hän ajoi minut nätisti kotiin. Seuraavana aamuna hän soitti. Täydellisen hyvää käytöstä. Monen miehen mielestä ehkä täysin turha ilta, kun seksiä ei tullut. Toisaalta noin saa itselleen pitkäaikaisen tyttöystävän, jos haluaa.
Ei tuo niin harvinaista edes ole.
Ei kannata uskoa kaikkea mitä eteen työnnetään.
Jotenkin alkaa väsyttää se ettei näihin ahdisteluteemoihin koskaan löydetä (edes ytitetä etsiä) syvempää näkökulmaa, päällimmäiseksi nostetaan aina uhriutumisulina ja miesten kaikkinainen käytöstavaton kelvottomuus. Eli lähdetään sinne baariin vain vahvistamaan omia ennakkoluuloja.
Aika harvassa ne naiset jotka eivät kokemuksesta ymmärrä että yksinäinen seksikkäästi pukeutunut nainen yöbilepaikassa kyllä saa seuraa. Mutta jos keskittyy esim kännykkään murjottaen vihaisesti jossain nurkassa saattaa päästä "ahdistelijoista" helpostikin. Keskisormen voi ottaa vaikka avuksi viestiä tehostaakseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletko kysynyt tyttöystäviltänne, millaista kohtelua he saavat keskenään tai yksin ollessaan?
Kyllä hän ihan itse kertoisi jos jotain tapahtuisi.
Vierailija kirjoitti:
Ei se ole pelkästään naiset, jotka häirintää kohtaa. Nuorena tai nuorekkaana komeana miehenä uimahallissa on ukkoja tulee jonona perässä viereiseen suihkuun, saunaan pukkariin, vessaan jne. Ja tuijottaa kullia herkeämättä. On myös kehuttu varustusta, mikä ei toki ole loukkaavaa, mutta lähestymisyritykset tai koskemisyrotykset on.
Osalla ei vaan ole mitään käytöstapoja ja ymmärrystä toisten kunnioittamisesta.
Ennen kuin joku lähtee leimaamaan homoja, niin täytyy sanoa, että syy häirintään ei ole suuntautumisessa, vaan käytöstavoissa. Suurin osa homoista ei häiriköi. Ja osa noista kyyläävistä takiaisista kulkee kaupungilla rouvan kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi mennä baariin istumaan yksin jos voi olla kotona yksin?
Nyt en ymmärrä.
Kerro olevasi suomalainen kertomatta olevasi suomalainen.
Naisetkin ovat näemmä jutun perusteella oppimassa tämän jalon taidon. Autismi kunniaan!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jaahas. Taas miesvihaa Hesarissa. Täytyypä laittaa taas tilaus tauolle.
Pitääkö sitä olla tuollainen hernenokka ja loukkaantua kollektiivisesti joidenkin ihmisten teoista? Kyseessä on ilmiö, jossa sinä et välttämättä ole osallinen, mutta johon sinäkin voit vaikuttaa. Nähdä ja puuttua siihen, jos näet epäasiallista käytöstä.
No en takuulla puutu tuntemattomien känniläisten puuhiin anniskeluravintolassa, jossa on henkilökuntaa sitä varten. Eikö se nainen itse muka saa suutaan auki edes sen verran, että kertoisi pokelle jonkun epäasiallisesta käytöksestä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jaahas. Taas miesvihaa Hesarissa. Täytyypä laittaa taas tilaus tauolle.
Pitääkö sitä olla tuollainen hernenokka ja loukkaantua kollektiivisesti joidenkin ihmisten teoista? Kyseessä on ilmiö, jossa sinä et välttämättä ole osallinen, mutta johon sinäkin voit vaikuttaa. Nähdä ja puuttua siihen, jos näet epäasiallista käytöstä.
Minä ainakin puutun enemmin todellisiin ongelmiin.
Suora lainaus artikkelista: "Ihmisiä saa lähestyä. Se on jopa suotavaa, vaikka tietyt kansanryhmät tykkäävätkin toitottaa, ettei enää saa edes kehua. -- Jos minä haluaisin lähestyä baarissa kiinnostavan näköistä miestä, en ensimmäisenä kahmaisisi häntä haarovälistä. Ajatuskin on absurdi. Mutta on selvää, että myös miehet kohtaavat seksuaalista häirintää ja ahdistelua, eikä se ole hyväksyttävää. Fakta kuitenkin on, että suomalainen väkivalta on sukupuolittunutta. Sen sivuuttaminen ei ole mahdollista, jos ongelmaan halutaan puuttua. Seksuaalirikollisista 95 prosenttia on miehiä."
Mikä tuossa on niin vaikeaa tajuta?
Ahdisteluista en tiedä kun en ole itse moisia ikinä havainnut mutta tuollaista paskallehaisemista tanssilattialla en ymmärrä lainkaan. Kuka juntti siellä pieree tanssiessaan?