Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Suomalaisten vaatemerkkien vaatteet eivät ole seksikkäitä

Vierailija
18.07.2024 |

Vaan tanttamaisia leikkauksia ja kuoseja täynnä. Suomi on seksivihamielinen kulttuuri muutenkin. 

Kommentit (112)

Vierailija
61/112 |
18.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa mieltä, valitettavasti. Vaatteet on muodottomia kaapuja. Vaatteeni ei saa olla paljastavia, mutta niiden on istuttava hyvin ja niissä on oltava kauniita leikkauksia. Trikoota en myöskään suosi. Lisäksi koot on ihan pielessä. Esim. Nanson xs/34 on liian suuri. Olen hoikka, mutta normaalipainoinen ja käytän yleensä kokoa 36.

Vierailija
62/112 |
18.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyään Suomikin on varsin seksimyönteinen. On mennyt ihan överiksi kaikenmaailman seksijutut.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/112 |
18.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aikuisille suomalaisille naisille tuppaa kertymään iän myötä liikaloja ja näyttävät mieluiten peittävän ne ainakin kesällä telttamaisiin mekkoihin, jotka eivät ole järin seksikkäitä olivat ne sitten kenen valmistajan tahansa tuotantoa. Sitä valmistetaan mitä kysytään ja ostetaan.

Niitä ostetaan, kun muuta ei ole tarjolla.

Vierailija
64/112 |
18.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se on niin, että seksikäs ihminen näyttää seksikkäältä vaikka jätesäkki päällä. 

Vierailija
65/112 |
18.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mä halua, että mun arkivaatteet on seksikkäitä. Enkä välttämättä, että juhlavaatteetkaan.

Mulle kelpaa peittävämpi vaatetus ja väljät linjat. Kuviot tosin voisi olla hillitympiä nansolla ja marimekolla.

Vierailija
66/112 |
18.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enemmän hämmästelen näitä kotimaisten vaatteiden mitoituksia. Takit ja housut mitoitetaan lyhyille ja leveille. Housuja ja takkeja on ties millä d-mitalla mutta hihat ja lahkeet on vain yhdellä mitalla ja ne on aina liian lyhyet. 

Vierailija
67/112 |
18.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuo esimerkin Vimma ja Papu ovat ihan hienoja, mutta leikkaukset ja värit ehkä enemmän sopivia nuoremmalle väelle. Tälleen keski-ikäisenä, vähän ylipainoisena ja vähän itsetuntovajavaisena koitan pukeutua aika hillitysti ja konservatiivisesti, mutta ei minulla silti ole mitään vaikeuksia löytää suomalaisten valmistajien vaatteita. Enemmän tulee vastaan se että miten paljon maltan maksaa, kun kokonumerot eivät ole viime vuosina pysyneet lainkaan vakioina. Eniten tuleekin panostettua sporttivaatteisiin, joissa vietän suurimman osan ajastani.

Vierailija
68/112 |
18.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä tätä jatkuvaa valittamista suomalaisista brändeistä. Jos isompien brändien tyyli ei ole omaan makuusi, niin mitä sitten, etsi joku pienempi merkki tai osta jostain muualta, ihan naapurimaa Virostakin varmasti löytyy jo useampi erilainen merkki. Joskus on vain hyväksyttävä se että oma maku ei kohtaa sen suhteen mitä on tarjolla, ei se tee sinusta huonompaa kuten ei tee myöskään jostain toisesta joka taas pitää siitä että tarjolla on paljon kukkakuosia. Kaikkea ei ole tarkoitettu kaikille.

Ehkäpä syynä on se kun jatkuvasti joka paikassa ihmetellään miksi suomalaiset eivät osta suomalaisia vaatemerkkejä. Sitten, kun kerrotaan miksi ei osteta, se leimataan se turhaksi valituksesksi.

Minusta se on vain tosi laiskaa ja kulunutta valittaa että suomalaisilta merkeilt

Ivalo.com

IVALO.COM on suomalainen kansainvälisen muodin markkinapaikka, joka tarjoaa yhdestä paikasta yli 130 vastuullista vaatemerkkiä. Jatkuvasti kasvavasta valikoimasta löytyy vaatteiden lisäksi myös vastuullisia sisustusbrändejä. Taitaa olla aikamoinen työ etsiä kotimaisia valmistajia.

Vaikka on valinnut kieleksi Suomi. Kaikki osiossa Asiakaspalvelu on Englanniksi.

Ota yhteyttä

Toimitukset

Maksut & hyvitykset

Vaihdot & palautukset

Palautusportaali

Asiakaspalvelusivut

Vierailija
69/112 |
18.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Peittääkö ne liikaa ettei pääse hakemaan alastomuudella huomiota ja ei pääse syyllistämään niitä rumimpia, köyhimpiä ja lyhyempiä miehiä kun heiltä se huomio ei ole haluttua mutta niiltä komeimmilta, rikkaimmilta ja pisimmiltä se on toivottua. Kuvitteleeko naiset tosissaan että miehet ei näe noita miljoonia naisten kaksoisstandardeja?

Vierailija
70/112 |
18.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Enemmän hämmästelen näitä kotimaisten vaatteiden mitoituksia. Takit ja housut mitoitetaan lyhyille ja leveille. Housuja ja takkeja on ties millä d-mitalla mutta hihat ja lahkeet on vain yhdellä mitalla ja ne on aina liian lyhyet. 

Mua keskimittaisena ja lievästi ylipainoisena tympii d-mitoituksessa oletus, että kaikki paino on rinnoissa ja perseessä, mutta vyötärö silti on hoikka?  Hiha-ongelman tunnistan myös, sentin rai ciisi jää usein vajaaksi.

Kerran laitoin palautetta eräälle vaatevalmistajalle, kun miltei kaikissa talvimalliston mekoissa oli 3/4 hihat. Sain vastauksen, että on pukevampi malli täyteläisemmälle vartalolle. Nomuttakun... tulee kylmä. 

Vierailija
71/112 |
18.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä te suomalaisesta muodista valittajat ette ole vain löytäneet oikeita brändejä. Esimerkiksi Samuji ja Halo from North tekevät kauniita vaatteita. Seksikkyys tosin ei ole mistään brändistä riippuvaista, siihen riittää asenne.

Vierailija
72/112 |
18.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalaiset brändit pyrkivät tekemään arkeen sopivia käyttövaatteita ja kiertämään mitoituksen ongelmat tekemällä vaatteista suoria ja väljiä. Näyttävät usein aivan kamalilta Suomessa yleisellä rintavalla, reitevällä ja jonkin verran persevällä naisvartalomallilla, jota itsekin edustan. Sopivat parhaiten androgyynille vartalomallille.

Vierailija
73/112 |
18.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seksikäs ei tarkoita välttämättä paljastavaa, kuten monet tässä ketjussa tuntuvat ajattelevan. Seksikäs vaate imartelee vartaloa, mitä kaavut eivät tee.

Vierailija
74/112 |
18.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse haluan ilmentää seksikkyyttä vain tutussa ja turvallisessa ympäristössä, yksityisesti. En halua näyttäytyä tuntemattomille seksikkäänä, enkä halua, että minua esineellistetään. Siksi suosin ulkona ihmisten ilmoilla mahdollisimman neutraalia pukeutumista.

Vierailija
75/112 |
18.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole toistaiseksi löytänyt suomalaista merkkiä joka olisi estetiikaltaan esimerkiksi ranskalaisen sezanen tyylinen; klassisen kauniita, siroja ja ennen kaikkea hyvin istuvia vaatteita, ei mitään oversized-säkkejä.

Monen merkin XS vastaa harmillisen usein nykyään leikkaukseltaan ja malliltaan S-M kokoa. Niinpä nämä kaapumitoitus-brändit jäävät kyllä ostamatta omalla kohdalla, jos ei sirompikokoisena halua vain näyttää siltä, että on liian isot vaatteet päällä. 

Vierailija
76/112 |
18.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi pitäisi olla seksikäs? Minua oksettaa tämä jatkuva seksin tuputus. 🤢

T. Aseksuaali 

Vierailija
77/112 |
18.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Seksikäs ei tarkoita välttämättä paljastavaa, kuten monet tässä ketjussa tuntuvat ajattelevan. Seksikäs vaate imartelee vartaloa, mitä kaavut eivät tee.

Ei siitä käytetä sanaa seksikäs vaan istuva. Seksikäällä tarkoitetaan jotain ihan muuta kuin istuvaa ja hyvin leikattua.

Vierailija
78/112 |
18.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomi-merkit ovat tosiaan aika kaameita. Minun ongelmani on se ettei löydy mittasuhteiltaan sopivia vaatteita 155cm pitkälle. 20v sitten myytiin lyhyttäkin  mallistoa, enää ei. Kaikki nämä Suomimekot ulottuvat maahan asti ja kaula-aukko nousee korviin :). Onneksi mulla on joitakin ajattomia sopivia vaatteita jäljellä enkä laittanut niitä kiertoon kuten aiemmin suunnittelin. Kaipaan kauppoihin erilaisia mittasuhteita, ajattoman tyylikkäitä ja nuorekkaita vaatteita sekä värejä beigen ja hailakoiden pastellien sijaan. En tarkoita väreillä näitä kuosikammotuksia vaan yksivärisiä vaatteita.

Vierailija
79/112 |
18.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi työ- tai arkivaatteiden pitäisi olla seksikkäitä. Sitähän nuo monet suomalaiset merkit valmistavat, perusvaatteita arkeen. Kiinnostaisi myös tietää mitä tarkalleen ottaen haet kun kaipaat ''seksikkäitä'' vaatteita?

Ei trvii olla seksikkäitä. Olisivat kuoseiltaan ja malliltaan sellaisia että niitä viitsisi käyttää työssä ja normiarjessa, juhlista puhumattakaan. Itse en viitsi laittaa päälleni vaatetta joka vaikuttaa ylisuurelta kaavulta ja jonka kangas on  niin jäykkä ettei se edes laskeudu nätisti. Hirveitä isoja kukkia tai muita ällöttäviä kuvioita ja kummallisia väriyhdistelmiä. Rehellisesti sanottuna todella rumia ja siihen nähden liian hintavia.

Eikö esim. näitä vaatteita voi käyttää arjessa ja töissä?

https://www.voglia.fi/collections/mekot

https://fi.iva

Voglia: Pikkutyttöjen mekkoja, joita aikuisena naisena en halua käyttää.

Ivalo (?): Kammottavia, liian lyhyitä, kellokuosisia housunlahkeita. 

Vierailija
80/112 |
18.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä myös olen vuosia ihmetellyt suomalaisten vaatemerkkien vaatteita. Isoja kamalia kuvioita, kaapuja, neliskulmaisia liian lyhyitä paitoja, pallomaisia takkeja jne. Aivan kamalia. En tiedä kenelle nuo on suunniteltu.

Itse pidän scandityylistä ja pyrin pukeutumaan tuohon tyyliin. Mutta nuo kotimaiset ylikalliit säkit ovat kyllä ihan joku oma genrensä. Ehkä suomalaisen suunnittelun tarkoitus on jokin uniikkisuus ja "taiteellisuus". Siksi emme pärjää vaateteollisuudessa esimerkiksi Ruotsilla ja Tanskalle. Noiden maiden vaatefirmat ymmärtävät bisneksen päälle ja osaavat suunnitella vaatteita massoille ja näin keräävät kovat rahat. Suomalaiset suunnittelijat keräävät palkintoja, mutta eivät euroja.

Joku voisi tähän sanoa, että suomalaisen suunnittelun tärkein vaatimus on ekologisuus. Mutta samat ihmiset jotka tätä ekologisuutta vaativat, eivät kuitenkaan rahojaan laita kotimaiseen muotiin, vaan yhtälailla heille kelpaa se pikamuoti. Ja kyllä, ne Prisman 20 euron farkut on myös pikamuotia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme yhdeksän