Suomalaisten vaatemerkkien vaatteet eivät ole seksikkäitä
Vaan tanttamaisia leikkauksia ja kuoseja täynnä. Suomi on seksivihamielinen kulttuuri muutenkin.
Kommentit (112)
Vierailija kirjoitti:
Toisesta ketjusta lainaten: pukeutuessasi seksikkääseen vaatteeseen hyväksyt ahdistelun.
Ja se olikin pitkä ketju.
Jos vaate ei näytä hyvältä edes ammattimallin päällä niin ei se näytä sitten tavallisillakaan ihmisillä. Tässä syy miksi en koskaan osta näitä Vimma-, Papu- jne. kaapuja.
Olen miettinyt, että käyttääkö kukaan noita kamalia kaapuja. Olen tämmöinen vanhempi mamma, päälle kuusikymmentä, enkä ikinä pukisi tuollaisia hirvityksiä päälleni. Hoikkakin olen, eli ei ole tarvetta peittää kiloja lakanoiden alle. Sitäpaitsi tavallisesta lakanastakin saisi paremman asun.
Vierailija kirjoitti:
Olen miettinyt, että käyttääkö kukaan noita kamalia kaapuja. Olen tämmöinen vanhempi mamma, päälle kuusikymmentä, enkä ikinä pukisi tuollaisia hirvityksiä päälleni. Hoikkakin olen, eli ei ole tarvetta peittää kiloja lakanoiden alle. Sitäpaitsi tavallisesta lakanastakin saisi paremman asun.
😂😂😂 Ja hinnaltaan edullisen.
Inhoan suomalaisia naistenvaatteita. Hirveitä masentavia kaapuja. Ilmankos nuoret tilaavat Sheinistä kun kotimaiset on tehty ylipainoisille mummoille.
En ymmärrä tätä jatkuvaa valittamista suomalaisista brändeistä. Jos isompien brändien tyyli ei ole omaan makuusi, niin mitä sitten, etsi joku pienempi merkki tai osta jostain muualta, ihan naapurimaa Virostakin varmasti löytyy jo useampi erilainen merkki. Joskus on vain hyväksyttävä se että oma maku ei kohtaa sen suhteen mitä on tarjolla, ei se tee sinusta huonompaa kuten ei tee myöskään jostain toisesta joka taas pitää siitä että tarjolla on paljon kukkakuosia. Kaikkea ei ole tarkoitettu kaikille.
Pahimpia on nuo mitkä myy samanlaisia tunikoita ja mekkoja sekä äideille että lapsille.
Mielestäni kyse ei ole siitä, että vaate pitäisi olla nimenomaan seksikäs, mutta voisi siinä sentään jotain tyylikkyyttä olla.
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä tätä jatkuvaa valittamista suomalaisista brändeistä. Jos isompien brändien tyyli ei ole omaan makuusi, niin mitä sitten, etsi joku pienempi merkki tai osta jostain muualta, ihan naapurimaa Virostakin varmasti löytyy jo useampi erilainen merkki. Joskus on vain hyväksyttävä se että oma maku ei kohtaa sen suhteen mitä on tarjolla, ei se tee sinusta huonompaa kuten ei tee myöskään jostain toisesta joka taas pitää siitä että tarjolla on paljon kukkakuosia. Kaikkea ei ole tarkoitettu kaikille.
Ehkäpä syynä on se kun jatkuvasti joka paikassa ihmetellään miksi suomalaiset eivät osta suomalaisia vaatemerkkejä. Sitten, kun kerrotaan miksi ei osteta, se leimataan se turhaksi valituksesksi.
Aikuisille suomalaisille naisille tuppaa kertymään iän myötä liikaloja ja näyttävät mieluiten peittävän ne ainakin kesällä telttamaisiin mekkoihin, jotka eivät ole järin seksikkäitä olivat ne sitten kenen valmistajan tahansa tuotantoa. Sitä valmistetaan mitä kysytään ja ostetaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi työ- tai arkivaatteiden pitäisi olla seksikkäitä. Sitähän nuo monet suomalaiset merkit valmistavat, perusvaatteita arkeen. Kiinnostaisi myös tietää mitä tarkalleen ottaen haet kun kaipaat ''seksikkäitä'' vaatteita?
Ei trvii olla seksikkäitä. Olisivat kuoseiltaan ja malliltaan sellaisia että niitä viitsisi käyttää työssä ja normiarjessa, juhlista puhumattakaan. Itse en viitsi laittaa päälleni vaatetta joka vaikuttaa ylisuurelta kaavulta ja jonka kangas on niin jäykkä ettei se edes laskeudu nätisti. Hirveitä isoja kukkia tai muita ällöttäviä kuvioita ja kummallisia väriyhdistelmiä. Rehellisesti sanottuna todella rumia ja siihen nähden liian hintavia.
Eikö esim. näitä vaatteita voi käyttää arjessa ja töissä?
https://www.voglia.fi/collections/mekot
https://fi.ivalo.com/collections/womens-basics
Vierailija kirjoitti:
Myös arjessa ja töissä haluan tuntea olevani seksikäs. Seksuaalisuus on elämän ihanin voimavara.
Ja joo - kiertämällä kaukaa kaikki suomimerkit pääsen jo pitkälle.ap
Ihan oikeasti haluat töissä olla seksikäs? Kipität vesirajakynähameessa tissivako vilkkuen?
Vierailija kirjoitti:
Aikuisille suomalaisille naisille tuppaa kertymään iän myötä liikaloja ja näyttävät mieluiten peittävän ne ainakin kesällä telttamaisiin mekkoihin, jotka eivät ole järin seksikkäitä olivat ne sitten kenen valmistajan tahansa tuotantoa. Sitä valmistetaan mitä kysytään ja ostetaan.
Täytyy kyllä sanoa, että nimenomaan ne niikakilot korostuu peittävillä ja telttamaisilla vaatteilla. Seksikkäitä nyt ei tarvitse olla, mutta hyvin istuvia ja tällaisia vaatteita löytyy myös ylipainoisille.
Esimerkiksi Ig:ssä vaikuttaja Ketunpoikia näyttää ja käyttää kyllä ihan kivasti kotimaisia vaatteita.
Minä ostan vaatteita jotka on hyvin tehty, kunnollista materiaalia ja istuvat kauniisti vartalolleni.
Ikäsä kyllä suomalaisista vaatemerkeistä en näitä löydä.
Materiaalit kyllä on usein hyviä, ja hyvin tehtyjä myös mutta mallit eivät istu.
Itselleni on tärkeintä että oma tyylini, ei se olenko jotenkin seksikäs jonkun mielestä. Haluan viihtyä omassa vaatteessani. Haluan että se miellyttää omaa silmääni ja olen tyytyväinen peilikuvaani. Se lisää henkistä hyvääoloani,
Maksan mielelläni vaatteista, en shoppaile rättejä enkä varastoi niitä kaappini nurkiin. Kierrätän vaatteet joita en enää käytä.
Vierailija kirjoitti:
Kierrän kaukaa nämä suomalaiset merkit. Minä näen sen seksikkyyden niin, että vaate istuu hyvin, on hyvä leikkaus ja imartelee vartaloa. Kangas on laskeutuvaa ja ei mitään sekavaa printtiä. Ei tarvi olla pitsiä tai paljastava.
Olen löytänyt ihan kotimaista hyvin istuvaa ja vartaloa imartelevaa vaatetta.
Ap vaan perustamaan uutta yritystä Suomeen. Kukaan ei estä sua tekemästä seksikkäitä suomivaatteita. Olet löytänyt markkinoilta aukon?
Itse olen 22 ja 56 kg/170 cm ja hyvin Len löytänyt nansolta esim. pellavapaitoja ja muutaman syystakin. Kaikenikäiset miehet ja naiset ovat kehuneet tyyiäni. Ostan vain yksivärisiä tosin.
Vierailija kirjoitti:
Esimerkiksi Ig:ssä vaikuttaja Ketunpoikia näyttää ja käyttää kyllä ihan kivasti kotimaisia vaatteita.
On tuolla muka jotain suurta merkitystä kotisen vaateteollisuuden kanssa. Joku influensseri, jonka olemassaolosta ei suurin osa suomalaisista tiedä mitään, käyttää joitain kotomaisia merkkejä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ehkäpä syynä on se kun jatkuvasti joka paikassa ihmetellään miksi suomalaiset eivät osta suomalaisia vaatemerkkejä. Sitten, kun kerrotaan miksi ei osteta, se leimataan se turhaksi valituksesksi.
Minusta se on vain tosi laiskaa ja kulunutta valittaa että suomalaisilta merkeiltä ei löydy kuin kuosioksennuksia tai telttamekkoja. Ehkä ne värikkäimmät pomppaa helposti silmille varsinkin jos ennakkoasenne on jo se että kaikki suomalainen on rumaa ja lapsellista.
Esimerkiksi ivalon nettikaupasta löytyy monenlaista kotimaista tyyliä, jos kaipaa simppeliä ja yksiväristä niin tässä muutama vaihtoehto:
https://fi.ivalo.com/products/karen-sheath-dress
https://fi.ivalo.com/products/voglia-marcia-knit-dress-sand
https://fi.ivalo.com/products/soft-wool-dress-melange-grey
Niin tämäkin asia että mitkä vaatteet on seksikkäitä on täysin makuasia.