Tiedätkö tyyppejä, jotka ovat kovasti olleet ennen haukkumassa työttömiä mutta sitten jääneetkin itse?
Minä tiedän muutaman. Yksi jäi viime vuonna oltuaan 30 vuotta samassa ja ei varmasti uskonut kyseisen firman konkurssiin. On nyt melkein 60-vuotias, joten ei näytä olevan helppoa, varsinkin kun ei kelpaakaan mikä tahansa kun pitää itseään - vielä - muita parempana. Eiköhän se totuus iske kun jää työmarkkinatuelle että onkin vain yksi tuhansista.
Lisäksi takavuosina lähti entiseltä asuinkunnalta iso toimija pois. Siitä näitä riitti, enimmäkseen miehiä joilla on lyhyt amistutkinto.
Kommentit (345)
Vierailija kirjoitti:
Tunnen montakin. Heistä kukaan ei ole ollut työttömänä yli kuukautta eli uusi työpaikka on löytynyt nopeasti. Töitä on haettu jo ennen työttömyyden alkamista ja työkkärin soittaessa on voinut kertoa, että huomenna olisi haastattelu ja olo on toiveikas.
Miksi he ovat saaneet töitä, kun niin kovin moni palstalainen ei töitä löydä?
Töissä olevat palkataan ennen työttömiä.
Mä oon niin köyhä ettei mulla oo varaa töitä tehdä!
T.Tapi
Vierailija kirjoitti:
Yhden lähihoitajan joka oli sitä mieltä että työttömät joutaisi heille avustaviin tehtäviin ilman palkkaa. Hän ei tosin ole jäänyt itse työttömäksi mutta mistäpä sitä tulevaisuudesta tietää.
Lähihoitajiksi hakeutuvat tavallista tyhmemmät ihmiset. He voivat sanoa mitä tahansa.
Voit jostain toisesta ketjusta kopioida tänne viestejä, mutta jos tulee tutkinta niin ne viestit on sun ip:stä ja luokitellaan sun kirjoittamiksi. Eli olet vastuussa, että niissä teksteissä ei ole mitään rikollista.
Vierailija kirjoitti:
Voit jostain toisesta ketjusta kopioida tänne viestejä, mutta jos tulee tutkinta niin ne viestit on sun ip:stä ja luokitellaan sun kirjoittamiksi. Eli olet vastuussa, että niissä teksteissä ei ole mitään rikollista.
Toi yksi ei ole tajunnut sitä asiaa ollenkaan.
Varmaan joku nuori.
Ne viestit on hänen ip:stä ja hän on vastuussa niiden sisällöstä.
Huvitti se yksi kirjoittaja mikä kopioi muiden tekstejä, ne muut ketjut on poistettu ja yhdessä ketjussa on noita tekstejä hänen ip:stä lähetetty.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tunnen- minä itse.
Olen ollut työttömänä pariinkin otteeseen, kummallakin kerralla kyse muutaman kuukauden jaksosta. Molemmilla kerroilla olen ratkaissut ongelman kouluttautumalla, verkostoitumalla ja lähettämällä hakemuksia sekä käynyt työkkärin "cv hionta kurssin" jne.
En ole jäänyt kotiin makaamaan ja se on ollut ratkaisevinta.
Tuo onkin se hauska juttu, kun kaikki tekee noin, ainakin työkykyiset, mutta kaikki ei silti saa töitä, se on niin tuurista kiinni. Sitten se yksi joka saa töitä, kuvittelee että kun minä tein näin ja näin, kukaan muu ei hoksaa sitä. Olitko siellä kurssillakin yksin? Niitä kursseja käy tuhannet ihmiset vuosittain. Nytkin on yli 40 000 korkeasti koulutettuakin työtöntä, luuletko että hekään ei kukaan hoksaa että pitää verkostoitua ja käydä työkkärin kurs
Sitä mietin myös, että jos jonkun raskausmaha on jo iso (varsinkin hoikkaan muuhun kroppaan verrattuna) niin kyselläänkö siltä työnteosta? Miksei multa kyselty työnteosta vielä ennen isoa mahaa?
Miksei tota yhtä ankeuttajaa saada bannattua? Pilaa joka keskustelun ruikutuksellaan.
Vierailija kirjoitti:
MÄNKEE TÖIHIN LUUSERIT!!!
Mee rajalle heilutteleen sitä tyhjää pensakanisterias
Yksi on jossain palkattomassa harjoittelussa. Soisi kyllä kaikille haukkujille vaikka vuoden palkatonta.
Tiedän.
Yksi piinasi tuntemaani työkyvytöntä henkilöä vuosia vihjailemalla töihin menosta. Hänen kohdallaan en malttanut olla myöhemmin kysymättä, mitä työtä aikoo nyt itse työkyvyttömänä ryhtyä tekemään, koska eihän työkyvyttömyys ollut hänen mukaansa este työnteolle, kun vain etsii sopivan työn.
Vierailija kirjoitti:
Huvitti se yksi kirjoittaja mikä kopioi muiden tekstejä, ne muut ketjut on poistettu ja yhdessä ketjussa on noita tekstejä hänen ip:stä lähetetty.
Ei auta selitys, että kopioi jonkun muun testin.
Olet sen sisällöstä silti vastuussa. Se on sun ip:stä lähetetty.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hönö löysi tämänkin ketjun ja spämmää sen nyt täyteen jankutuksiaan
Ei kannata noita hönö juttuja kirjoittaa, yhdestä tehtiin jo poliisille nettivinkki ja tiedätkö että toisten kirjoittajien nimittely on kielletty. Hönö nimi voi tulla kalliiksi sen keksijälle. Ip pystytään selvittämään.
Ymmärrätkö sinä, että siihen on syy, että sinua hönötetään? Mieti vähän tuota omaa käytöstäsi. Sillä ei ole mitään tekemistä palstan tarkoituksen eli keskustelun kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Tiedän. Ei kelvannutkaan mikä tahansa työpaikka. Pääsi haastatteluunkin yhteen paikkaan, mutta ei halunnut mennä sinne. En tiedä onko vieläkin työttömänä. Jäi työttömäksi 3 vuotta sitten ja oli ainakin 1,5v työttömänä. Voi olla vieläkin. En ole jutellut pitkään aikaan hänen kanssaan.
Tiedät vain sen, minkä hän halusi kertoa. Ei kenenkään tarvitse kuuluttaa sairauksiaan tai rajoitteitaan edes sukulaisilleen, saati satunnaisille tuttaville, joiden kanssa ei pitkään aikaan edes juttele. Hänellä saattoi olla hyvä syy olla menemättä haastatteluun, ei vaan halunnut sinun siitä tietävän ja ehkä levittelevän hänen ongelmaansa ympäriinsä. Kaikilla meillä on asioita, jotka pidämme itsellämme, tai pienen piirin tiedossa.
Tiedän montakin. Puheissaan olivat ennen työttömiä haukkumassa, syyttivät laiskoiksi. Pitivät itseään niin hiton tärkeinä. Kuinka kävikään, joutuivat työttömiksi, eikä se työn saanti enään niin helppoa ollut. Nyt saavat maksaa omaa lääkettään, karma iski.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hönö löysi tämänkin ketjun ja spämmää sen nyt täyteen jankutuksiaan
Ei kannata noita hönö juttuja kirjoittaa, yhdestä tehtiin jo poliisille nettivinkki ja tiedätkö että toisten kirjoittajien nimittely on kielletty. Hönö nimi voi tulla kalliiksi sen keksijälle. Ip pystytään selvittämään.
Ymmärrätkö sinä, että siihen on syy, että sinua hönötetään? Mieti vähän tuota omaa käytöstäsi. Sillä ei ole mitään tekemistä palstan tarkoituksen eli keskustelun kanssa.
Vaikka sinua kuinka ärsyttäisi joku kirjoittaja niin et saa silti keksiä sille rumaa nimeä, se on säännöissä kielletty.
Ja jos kopioit toisen tekstejä niin ne on sun ip:stä lähetetty ja olet niistä teksteistä vastuussa. Ja jos lähetät omasta ip:stä viestejä mistä toinen henkilö voidaan tunnistaa niin se on sun vastuulla, ne on sun ip:stä lähetetty.
Jos joku toinen kirjoittaja täällä ärsyttää niin suosittelen vaihtamaan palstaa kuin että otat rikostuomion siitä, että joku tunnistetaan.
Suomen täytyy olla ainoa maa missä omanmaalaisia työttömiä jahdataan ja haukutaan näin rankasti. Ihan sairaalla tasolla. Olisi jännä tietää miksi juuri tässä maassa on näin kieroutunut kansa.
Alkanut viime aikoina väreet kulkemaan selkäpiitä pitkin, ehkä oma kansani onkin näin hellvetin sairas ja vastenmielinen, se oikea luonto alkaa päästä vasta nyt esille? Meidän ei olisi koskaan pitänyt tulla ulos metsistä ja omista heimoista.
Ne viestit on sun ip:stä lähetetty ja luokitellaan sun kirjoittamaksi, ihan sama vaikka kopioisit jonkun muun viestejä. Ne on sun ip:stä.
Kirjoitatko tänne naapurin tietoja tunnistettavasti, et varmaan.