Tiedätkö tyyppejä, jotka ovat kovasti olleet ennen haukkumassa työttömiä mutta sitten jääneetkin itse?
Minä tiedän muutaman. Yksi jäi viime vuonna oltuaan 30 vuotta samassa ja ei varmasti uskonut kyseisen firman konkurssiin. On nyt melkein 60-vuotias, joten ei näytä olevan helppoa, varsinkin kun ei kelpaakaan mikä tahansa kun pitää itseään - vielä - muita parempana. Eiköhän se totuus iske kun jää työmarkkinatuelle että onkin vain yksi tuhansista.
Lisäksi takavuosina lähti entiseltä asuinkunnalta iso toimija pois. Siitä näitä riitti, enimmäkseen miehiä joilla on lyhyt amistutkinto.
Kommentit (345)
Monesko tuhannes itku-ketju tää nyt taas on?
Menisitte töihin, niin ei tarvitsisi päivittäin itkeä sitä, että joku on nimettömänä sanonut jotain pahaa nimettömälle työttömälle kirjoittajalle
Vierailija kirjoitti:
Monesko tuhannes itku-ketju tää nyt taas on?
Menisitte töihin, niin ei tarvitsisi päivittäin itkeä sitä, että joku on nimettömänä sanonut jotain pahaa nimettömälle työttömälle kirjoittajalle
Työttömät hakevat vähintään 4 työpaikkaa kuukaudessa ja ne merkitään pankkitunnuksilla työkkärin sivuille.
Miksi sinä kysyt työttömältä joka on teidän työpaikalla työkokeilussa kuinka kauan sun koulun harjoittelu kestää, kun meillä työttömillä on jo tutkinto suoritettu?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En tunne elämäntapatyöttömiä, eikä täällä haukuta omatta syyttä työttömäksi jääneitä, jotka äkkiä hankkii uuden työn.
Mitä täällä ei jakseta, on nämä jotka vaativat epärealistisia ja ovat niin joustamattomia, että ennalta on selvää ettei töitä koskaan tule löytymään. Niitä on täällä aika paljon. Että suoraan pitäisi olla hyvinpalkattu siisti sisätyö, eikä tajuta että enemmistö on aloittanut paljon vaatimattomammin.
Kyllä minnä olen nähnyt sadoissa viesteissä että kaikki työttömät niputetaan niihin elämäntapatyöttömiin, joista suurin osa keskustelupalstoillakin on vain trolleja.
Ja sinä niputat elämäntapatyöttömiä koskevat kommentit kaikkia työttömiä koskeviksi.
Jokainen voi ihan itse miettiä, ko
Juuri näin. Jokuhan siinä on syynä, jos tuntee yhteenkuuluvuutta elämäntapatyöttömien kanssa
Tiedän henkilön, joka ajeli hienolla autolla jossa oli takana tarra tekstillä Köyhät kyykkyyn. Mutta niin vain hänen oma firmansa meni konkurssiin.
Ihmisillä on oikeus täällä kirjoittaa mielipiteitään ilman, että heiltä nimitellään ilkeillä nimillä ja spämmätään tänne heidän tietojaan. Jos teet noin niin olet valmis selvittämään asiaa poliisin kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Ihmisillä on oikeus täällä kirjoittaa mielipiteitään ilman, että heiltä nimitellään ilkeillä nimillä ja spämmätään tänne heidän tietojaan. Jos teet noin niin olet valmis selvittämään asiaa poliisin kanssa.
Kenen tietoja täällä nyt on levitelty?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kenen tietoja täällä nyt on levitelty?
Niin, mieti sitä.
Hönö trade kirjoittaja ei lopettanut ja tein poliisille nettivinkin, jos hän ei lopeta niin teen jossain välissä lisäksi rikosilmoituksen ja hän selvittää asian.
Sitten pitää varautua ettei saa työskennellä työpaikoissa edes siivojana eikä remonttimiehenä niissä paikoissa missä tehdään turvallisuusselvitys esim. Lentokenttä, satamat, kaikki valtion virastot, rajavartiolaitos jne.
Voi hän sitten toki olla kaupassa tai kahvilassa töissä.
Työpaikoista on niin kova kilpailu. Valtiolle vuorotteluvapaasijaisuuteen haki 500, että on hyvä että palstalta edes yksi ei voi enää hakea mihinkään, missä tehdään turvallisuusselvitys.
Voit spämmätä tänne omia tietoja, mutta et muiden. Ja se vain merkitsee kenen ip:stä se viesti on lähetetty, se ei merkitse mistä viestin olet ottanut.
Ei aina palkata sitä parasta, vaan sitä joka saa haastattelutilanteessa ja hakemuksessa vakuutettua työnantajalle olevansa paras. Ei aina sittenkään. Työnantajia on myös erilaisia. Lähes identtinen hakemus voi samankaltaiseen tehtävään olla toisen työnantajan mielestä huono ja toisen hyvä. Toiset kun odottavat enemmän sitä perinteistä byrokraattista ja toiset persoonallista.
Joskus työnantaja voi myös palkata sen, joka omastakin mielestä ei ole se paras tekijä mutta siihen on joku muu syy. Tässä ihan tositilanne hieman muunneltuna, ettei asinaomaiset tunnista itseään mutta kuitenkin pääpiirre sama: Työttömän yksinhuoltajan ahkera teini meni kysymään kesätöitä paikallisesta kiinteistöhuollosta. Hänelle näytettiin alustavasti vihreää valoa. Mutta sitten tulikin kunnanjohtajan teini, joka oli hieman huithapeli, kysymään töitä samasta paikasta. Kunnanjohtajan teini palkattiin, koska pienellä paikkakunnalla yrittäjä ajattelee myös mitä tämä vaikuttaa omaan tulevaisuuteen. Sille toiselle ei enää riittänytkään töitä. Tämä siis on ihan tositapaus, tuo palkkaamatta jätetty oli minulle lähisukua. Hän pääsi toiseen paikkaan ja pärjäsi siellä hyvin kyllä.
Vierailija kirjoitti:
Tunnen- minä itse.
Olen ollut työttömänä pariinkin otteeseen, kummallakin kerralla kyse muutaman kuukauden jaksosta. Molemmilla kerroilla olen ratkaissut ongelman kouluttautumalla, verkostoitumalla ja lähettämällä hakemuksia sekä käynyt työkkärin "cv hionta kurssin" jne.
En ole jäänyt kotiin makaamaan ja se on ollut ratkaisevinta.
Olen porrassiivooja, ja olin hetken aikaa työttömänä syystä x. Työkkäri laittoi cv kurssille, joka paljastui LinkedIn profiilin teoksi. Siinä oli kyllä aikamoiset väittelyt kurssin pitäjän kanssa (terveisiä vaan hälle, että edelleen LinkedIn ei ole duunarin työllistymisväylä vaikka toimistosta käsin niin helppo sanoa), että työllistyykö siivooja sillä, että verkostoituu LinkedInissä ja laittaa työnantajaehdokkaalle LinkedIn profiilin. Voin kertoa tännekin, että esim kiinteistöhuoltofirmat ei edes avaa niitä profiileja paitsi korkeintaan kuvaa kyylätäkseen.
Juu ja työllistyin kyllä ja ihan vaan soittamalla, joka toki ei Irene mahdollista taasen toimistoväelle.
Mä en itse ikinä palkkaisi näitä, jotka ovat tehneet palkkatyötä jossain työttömien projektissa. Ne ovat suojatöitä mitään osaamattomille.
Jos joku kirjoittaa tänne viestin itsestään ja kopioit sen niin vain sillä on merkitystä, että se on sun ip:stä lähetetty. Se ei auta, että selität, että olet kopioinut jonkun muun viestin, kun se on sun ip:stä ja silloin se luokitellaan sun kirjoittamaksi.
Kenestäkään ei saa kirjoittaa tietoja niin, että henkilö voidaan tunnistaa reaalimaailmassa, siitä voi saada rikostuomion.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kysehän ei ole siitä, että joku jää työttömäksi, ja työttömyys kestää jonkin aikaa. Ei sellaisia kukaan hauku
Niitä haukutaan, jotka eivät edes haluaisi töihin. Tai viitsi mennä. Niitä, joiden mielestä töihin ei kannata mennä.
Olen minäkin ollut työttömänä, määräaikainen työ loppui sovitusti, mutta koska minulla on perussairaus, joka oli silloin todella huonossa hoitotasapainossa, ja olisin joutunut jäämään sairaslomalle (ja uuden työn koeaikana tullut irtisanotuksi) . Siksi en edes etsinyt heti uutta työtä, vaan hoidin itseni kuntoon. Puolen vuoden päästä oli sairaus parempi ja pystyin taas työskentelemään.
Mutta tunnen monia sellaisia, jotka eivät vain viitsi mennä töihin. Jotka eivät hoida esimerkiksi työntekoon tarvittavia lupia voimaan,vaan antavat niiden olla vanhentuneita. Silloin töitä ei löydy, koska nuo luvat ovat edellytys k
Jos järjestään haukutaan, onko niillä järjessä silloin vikaa?
Vierailija kirjoitti:
Purralla on toivottavasti edessä tuo aika.
Susanna koski. Vaan taitaapa tuo pyöriä taas pers kärpäsenä vallan liepeillä kärkkymässä.
Haukkumisten jälkeen sitten kolahtaa kalikka omaan nilkkaan, menee itku kurkkuun ja häntä koipien välissä kadotaan kuin pieru Saharaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tunnen- minä itse.
Olen ollut työttömänä pariinkin otteeseen, kummallakin kerralla kyse muutaman kuukauden jaksosta. Molemmilla kerroilla olen ratkaissut ongelman kouluttautumalla, verkostoitumalla ja lähettämällä hakemuksia sekä käynyt työkkärin "cv hionta kurssin" jne.
En ole jäänyt kotiin makaamaan ja se on ollut ratkaisevinta.
Tuo onkin se hauska juttu, kun kaikki tekee noin, ainakin työkykyiset, mutta kaikki ei silti saa töitä, se on niin tuurista kiinni. Sitten se yksi joka saa töitä, kuvittelee että kun minä tein näin ja näin, kukaan muu ei hoksaa sitä. Olitko siellä kurssillakin yksin? Niitä kursseja käy tuhannet ihmiset vuosittain. Nytkin on yli 40 000 korkeasti koulutettuakin työtöntä, luuletko että hekään ei kukaan hoksaa että pitää verkostoitua ja käydä työkkärin kurssi?
Huutista kun kävin pitkäaikaistyöttömille tarkoitetun SIB-kurssin infon ja ilmoitin olevani halukas osallistumaan kurssille. En tosin ollut pitkäaikaistyötön, mutta vailla vakityötä ja tein pätkiä. En saanut koskaan edes mitään vastausta hakuuni.
Sain sen jälkeen puolen vuoden määräaikaisuuden raskaassa työssä joka käytännössä oli kuusi kuukauden pätkää eli jokaisen pätkän jälkeen työsuhde oli katkolla. Näin oli tosin kaikilla muillakin kyseisessä työssä.
Sitten raskauteni olikin jo pitkällä. Kun äippälomaan oli reilu kuukausi aikaa en saanut enää uutta sopimusta. Sittenpä on useampi kysellyt, että olenko töissä. Myös työkkäri laittaa hakemaan neljää työpaikkaa. En mainitse näissä hauissa mitään raskaudesta, mutta koska ajat ovat mitä ovat eipä pahemmin vastauksia tule.
Seuraavaksi ajattelin kouluttautua vauvalomilla kun muuten siihen ei tule varmaan koskaan mahdollisuutta. En myöskään jaksa sitä vähättelyä jota saan osakseni ilman korkeakoulututkintoa, koska se näyttää automaattisesti tekevän ihmisestä paremman kastin henkilön jonka tekemisiä ei uskalleta ruotia niin vahvasti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hönö löysi tämänkin ketjun ja spämmää sen nyt täyteen jankutuksiaan
Ei kannata noita hönö juttuja kirjoittaa, yhdestä tehtiin jo poliisille nettivinkki ja tiedätkö että toisten kirjoittajien nimittely on kielletty. Hönö nimi voi tulla kalliiksi sen keksijälle. Ip pystytään selvittämään.
Hönö taas jankutuksineen. Ikityötön idiootti tekee palkatta Tiltun ankeutustyötä.
Vierailija kirjoitti:
Jos joku kirjoittaa tänne viestin itsestään ja kopioit sen niin vain sillä on merkitystä, että se on sun ip:stä lähetetty. Se ei auta, että selität, että olet kopioinut jonkun muun viestin, kun se on sun ip:stä ja silloin se luokitellaan sun kirjoittamaksi.
Kenestäkään ei saa kirjoittaa tietoja niin, että henkilö voidaan tunnistaa reaalimaailmassa, siitä voi saada rikostuomion.
Tuo yksi kirjoittaja ei ole ymmärtänyt tuota asiaa ollenkaan. Viestit on hänen ip:stä lähetetty ja luokitellaan silloin hänen kirjoittamiksi.
Itse en koskaan kirjoita muiden tietoja omasta ip:stä, koska siitä voi saada tuomion.
Mitä jos ette vaan koko ajan vaivaisi päätänne muiden asioilla? Olipa ne sitten työttömiä tai mitä vaan.
Hönö trade kirjoittajan olisi kannattanut lukea sääntöjä.
Varmaan joku nuori kirjoittaja.