Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Elämällä ei ole mitään tarkoitusta

Vierailija
17.07.2024 |

Mitäs ajattelette siitä?

Kommentit (46)

Vierailija
1/46 |
17.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottahan se on. Parasta vain yrittää tehdä elämässä niitä asioita, joista nauttii. Aika kuluu kivemmin ennen väistämätöntä.

Vierailija
2/46 |
17.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tottahan se on. Parasta vain yrittää tehdä elämässä niitä asioita, joista nauttii. Aika kuluu kivemmin ennen väistämätöntä.

Tämä. Tosin itse en saa edes itselleni mieluisista asioista enää nautintoa tai iloa.

Ei jaksa enää neljääkymmentä vuotta toistella näitä samoja juttuja ja matkustelua, syömisiä, harrastuksia jne.

Vuoden pari ehkä jaksan vielä, sitten yliannostus tai rekan keula kutsuu. Ei siksi että olisin varsinaisesti masentunut, vaan kun ei enää tunnu mielekkäältä toistaa botin lailla tekoja päivästä, viikosta ja kuukaudesta toiseen.

Niille jotka vielä iloa kokevat elämästä, olen onnellinen puolestanne.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/46 |
17.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole koska töitä ei saa eikä niitä tule saamaan. Elämä on vain kuoleman odottamista.

Vierailija
4/46 |
17.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Elämän ei kuulu olla nautintoa. Otsa hiessä tulee teidän leipänne ansaitsevan, sanoo jo raamattukin.

Joka nauttii, laiskottelee.

Vierailija
5/46 |
17.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen eri mieltä. Elämällä on tarkoitus.

Vierailija
6/46 |
17.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elämänkatsomus merkitsee.

Jos on tyhjä, on tyhjä. Ihmisen kuori jo elävänä ja sitten kuolleena.

Vierailija
7/46 |
17.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä. Tosin itse en saa edes itselleni mieluisista asioista enää nautintoa tai iloa.

Ei jaksa enää neljääkymmentä vuotta toistella näitä samoja juttuja ja matkustelua, syömisiä, harrastuksia jne.

Vuoden pari ehkä jaksan vielä, sitten yliannostus tai rekan keula kutsuu. Ei siksi että olisin varsinaisesti masentunut, vaan kun ei enää tunnu mielekkäältä toistaa botin lailla tekoja päivästä, viikosta ja kuukaudesta toiseen.

Kyllä tuo nyt masennukselta vaan kuulostaa.

Vierailija
8/46 |
17.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Elämän ei kuulu olla nautintoa. Otsa hiessä tulee teidän leipänne ansaitsevan, sanoo jo raamattukin.

Joka nauttii, laiskottelee.

Jumalakin chillasi seitsemäntenä päivänä.

Vierailija
9/46 |
17.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Masennus on sekä sairaus että aivokemiallinen olotila jossa serotoniinin eritys on vakavasti vioittunut.

Ei mitään tekemistä sen kanssa että on muutoin onnellinen, ei vain näe mitään syytä jatkaa samoja rutiineja ja tekemisiä vuosikymmeniä eteenpäin kunnes on jossain aikuisten kakkavaipoissa.

Vierailija
10/46 |
17.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elämän tarkoitus on maksaa veroja.

Vierailija
11/46 |
17.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kokeile jotain uutta ja hullua. Tiedän nimittäin täysin tuon tunteen jota kuvailet. Se johtuu siitä, että elämäsi on muuttunut tylsäksi ja aivosi kaipaavat stimulaatiota. Meidän esi-isät oli metsästäjäkeräilijöitä, jotka liikkui jatkuvasti paikasta toiseen, uudessa ympäristössä joutui opettelemaan uusia taitoja ja oli koko ajan jotain mikä sai aivot kehittymään. Nykyään ihmiset on oikeastaan siinä samassa luokassaan koko ajan. Tietyt samat tavat, paikat, ihmiset, ruoat, työ, harrastukset. Aivot ei enää kehity ja kaikki maistuu puulta vaikka periaatteessa kaikki olisi kunnossa ja turvallista.

Kokeile matkustaa johonkin missä et ole koskaan ollut ja missä et ihan täysin tiedä sääntöjä sun muita. Ehkä joku eri alue Suomessakin voi ajaa tämän asia, mutta varsinkin ulkomaille kun lähtee, niin yhtäkkiä elämä tuntuukin ihan uudelta. Itse olen tällä hetkellä toisessa maassa eikä ole selkeitä suunnitelmia huomisesta, ja tämä on onnellisinta aikaa elämässäni koskaan tähän mennessä. Vielä muutama viikko sitten Suomessa minulla oli tuo tunne jota kuvailet. Nyt tuntuu, että jokainen päivä on ihan uusi mahdollisuus ja myös riski. Kaikkialla on kaunista, valitsen itse mitä teen ja milloin, ja voin asettua ihan minne haluan. Joudun opettelemaan uusia käytöstapoja, aikatauluja, koko ajan googlailemaan paikkoja, tuntemattomien ihmisten kanssa on ihan eri tavalla katsekontaktia ja kommunikaatiota, hymyjä. Ruoka on erilaista. Rahaa ei ole paljon, eli sitä pitää koko ajan miettiä. Kaikkea tällaista, jatkuvasti. Se on aivan upeaa, suosittelen. Jos vaihtoehtona on hidas kuolema tylsyyteen ja merkityksettömyyteen, niin mitä menetettävää sinulla on? Ihan jo uuden maan kielen opettelu ja reissun suunnittelu herättää mielen henkiin ihan uudella tavalla.

Vierailija
12/46 |
17.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Usko Jeesukseen, niin pelastut parempaan paikkaan, kuin tämä elämä. Se on elämäsi tarkoitus. Muuten se on tyhjää ja merkityksetöntä elämää loppuun asti. 

Vierailija
13/46 |
17.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elämän tarkoitus on murheen karkoitus.

Eppu Normaali

Vierailija
14/46 |
17.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eläimillä ja kasveilla on tarkoitus, mutta suurimmalla osasta ihmisistä ei. Vain tieteellistä tutkimusta ja teknologiaa kehittävillä ihmisillä on tarkoitus. Kaikki nyky-yhteiskunnan mainostaminen, kuluttaminen, luonnonvarojen turha kuluttaminen ja maapallon ylikansoittaminen on turhaa. Jos epäonnistun tieteilijänä, hirttosilmukka odottaa.

Vierailija
15/46 |
17.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

<

Onnellinen ihminen ei suunnittele päättävänsä päiviään parin vuoden sisällä.

Vierailija
16/46 |
17.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen myös miettinyt asiaa ja tullut siihen tulokseen että elämällä ei ole mitään merkitystä. Käyt töissä jotta yhteiskunta pyörii,olet köyhä koska palkka surkea ja tätä oravanpyörää eläkeikään asti ellei sitä ennen kuole pois. Elämä alkaa vasta eläkkeellä.

Vierailija
17/46 |
17.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

42

Vierailija
18/46 |
17.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

On sillä kaksi tarkoitusta, syntyä ja kuolla. Mitä siinä välillä tapahtuu on merkityksetöntä.

Vierailija
19/46 |
17.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei niin. Sattumaahan tämä on että täällä ollaan. Mutta omasta elämästään voi yrittää tehdä mahdollisimman mielenkiintoisen.

Vierailija
20/46 |
17.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elämän tarkoitus on se, että kuka ehtii kerätä eniten leluja itselleen elämänsä aikana.

Tämä on jostain Vares-kirjasta lainattua viisautta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä kaksi