Mitä tekisit, jos mies haukkuisi sinut aivan lyttyyn?
Olen todella järkyttynyt. Ollaan oltu 4v yhdessä ja osattu ihan hyvin ja turvallisesti riidellä. Äsken meille tuli todella lihava riita. Riidan yhteydessä töksäytin ruman kommentin, joka meni henkilökohtaisuuksiin. Siitä mieheni pillastui täysin, haukkui minut pystyyn ulkonäöstä lähtien. Sanoi minua rumaksi huoraksi, että ansaitsen kaiken pahan mitä minulle on sattunut, ja ettei ihme ettei minulla ole läheistä suhdetta perheeseeni kun olen niin paska ihminen. Hänen mukaan saan ihmisistä kaikki pahimmat piirteet esille, minulle ei kelpaa mikään, olen veemäinen valittaja. Hän antoi ilmeisesti kaiken tulla ulos vuosien takaa, sillä hän ei ole suhteemme aikana koskaan puhunut tuollaisia.
Lähdin itse eri huoneeseen järkyttyneenä ja mies häipyi. En tiedä mitä teen, jotain meni pysyvästi rikki sisältäni.
Kommentit (138)
Vierailija kirjoitti:
Kuulostaa ihan exältäni. Alkaako miehen etunimi A-kirjaimella?
Samanlainen kokemus, tosin itse sain kuulla huutoa ja aivan törkeää haukkumista kesken iltalenkin. Jotain kuitenkin muuttui suhteessamme tämän tapahtuman jälkeen ja jätin miehen. Jos pohjimmiltaan ajattelee minusta noin rumasti niin ei ole mieltä jatkaa suhdetta. Selittelyt eivät auttaneet palauttamaan tai korjaamaan tunnetta.
A-kirjaimella alkaa, Ahmed se on. Nimen voi kertoa, koska niin paljon ..
Ap
Olisi kiva, että tulisit kertomaan viimeisimmät käänteet. Oletan, että mies tuli eilen kotiin ja olette puhuneet. Edes jotain.
Mulla ei ole lapsia, mutta voisin kuvitella, että vanhemmuuden arvostelu satuttaa syvältä. Etenkin, jos siinä on ongelmia.
En usko, että kaikki aina tarkoittavat sitä, mitä suutuspäissään sanovat. Kuulostaa pikemminkin siltä, kuin mies olisi tietoinen, mikä eniten satuttaa ja mitkä ovat pahimmat iskut vyön alle ja käytti tietojaan hyväkseen tarkoituksella.
Eli koki ap:n iskeneen häntä vyön alle ja iski takaisin kahta kovemmin. Väärin toimittu tietenkin, eikä suhde välttämättä enää palaa ennalleen millään keskusteluilla, mutta otin vain kantaa siihen, ettei välttämättä oikeasti tarkoittanut sanojaan.
ymmärrän. tuollaisten jälkeen ei enää mikään ole ihan entisellään. se tuntuu esim. sängyssä nyt. ei vaikka olisi anteeksipyyntöjä tms. tuo meni nyt yli. mitäs sää muuten sanoit ekana.. kerro
En ottaisi itseeni, koska tunnen itseni ja tiedän millainen olen. Tuo kertoisi vaan siitä toisesta, ja siitä miten kamalasti hän ajattelee minusta. Ilmoittaisin, että tämä suhde oli nyt tässä.
Ap täällä, nyt vasta kerkeän palaamaan palstalle.
Saatiin eilen sovittua, mies sanoi tietenkin ettei tarkoittanut sanomiaan ja molemmilla aito pyrkimys päästä eteenpäin.
Itseäni jäi eniten vaivaamaan että tosissaanko pitää minua rumana. Kaiken muun voin jotenkin niellä ja unohtaa (ehkä), mutta nyt juuri on vaikeaa edes katsoa miestä kohti.
Ruma.
Olen pahoillani siitä, mitä olet joutunut kokemaan. Jos miehesi lapsi olisi kolme vuotta nuorempi, epäilisin sinun olevan eksäni kanssa, kuten edellissivullakin joku, eli näitä tällä tavalla käyttäytyviä miehiä valitettavasti riittää.
Itse siedin aivan liian paljon ja aivan liian pitkään, kun tilanne huononi meillä niin vähitellen, että siihen tottui ja turtui - klassinen sammakonkeittotarina pätee näissä tapauksissa erittäin hyvin. Näin jälkeenpäin ajatellen tuntuu järkyttävältä, miten kaikesta epänormaalista tuli vähitellen "normaalia".
Toki sen ymmärsi tietoisella järjen tasolla, että eksän käytös ei ollut normaalia eikä oikein, mutta väkivaltaisessa suhteessa muodostuvan traumasiteen takia en pystynyt näkemään ja ymmärtämään, että ero olisi ollut ainoa vaihtoehto jo kauan ennen yhteisen lapsen saamista. Lapsen syntymän jälkeen tilanne räjähtikin sitten käsiin, ja lopulta jouduin pakenemaan yhteisestä kodista ja jättämään koko entisen elämäni eksän väkivaltaisen käytöksen takia.
Eksä on toki kertonut kaikille aivan toisenlaista tarinaa, ja sen takia sinunkin kertomasi sai epäilemään, että voisit hyvin olla eksäni nyksä, jonka silmät alkavat neljän vuoden yhdessäolon jälkeen vähitellen avautua näkemään sitä, että kumppanin sanat ja teot eivät aina kohtaa, ja epäilemään mistä ero onkaan oikeasti johtunut.
On sinun onnesi, että tämä räjähdys tuli nyt näinkin yllättäen. Se auttaa sinua näkemään paremmin kumppanin käytöksen epänormaaliuden ja tekemään tarvittaessa ratkaisusi, ettei sinun tarvitse jäädä vuosikausiksi tai vuosikymmeniksi väkivaltaiseen suhteeseen, mikäli tällaista tapahtuu uudelleen. Myös henkinen väkivalta on väkivaltaa ja vaurioittaa vielä pahemmin kuin fyysinen. Näitä vaurioita olen nyt itse paikkaillut jo neljä vuotta.
Vierailija kirjoitti:
Saatiin eilen sovittua, mies sanoi tietenkin ettei tarkoittanut sanomiaan ja molemmilla aito pyrkimys päästä eteenpäin.
Itseäni jäi eniten vaivaamaan että tosissaanko pitää minua rumana. Kaiken muun voin jotenkin niellä ja unohtaa (ehkä), mutta nyt juuri on vaikeaa edes katsoa miestä kohti.Ruma.
Saitko mitä riidalla halusit? Haluaako mies nyt viettää enemmän aikaa kanssasi ja kommunikoida enemmän? Oliko sen arvoista puolin ja toisin haukkua toisen koko persoona. Voit olla varma että ei mies päässyt yli sen enempää kuin sinä tuosta rumaksi sanomisesta. Ette kestä kuin puoli vuotta.
Vierailija kirjoitti:
Itseäni jäi eniten vaivaamaan että tosissaanko pitää minua rumana. Kaiken muun voin jotenkin niellä ja unohtaa (ehkä), mutta nyt juuri on vaikeaa edes katsoa miestä kohti.Ruma.
Huokaus.
"...haukkui minut pystyyn ulkonäöstä lähtien. Sanoi minua rumaksi huoraksi, että ansaitsen kaiken pahan mitä minulle on sattunut, ja ettei ihme ettei minulla ole läheistä suhdetta perheeseeni kun olen niin paska ihminen. Hänen mukaan saan ihmisistä kaikki pahimmat piirteet esille, minulle ei kelpaa mikään, olen veemäinen valittaja. "
Ap elää nyt todeksi ukkonsa "kirousta", joka oli että ap ansaitsee kaiken pahan elämässään. Ei tuosta hyvää seuraa.
Vaihtoon ukko!
Fool me once, shame on you. Fool me twice, shame on me.