Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Espanja:Mitä ruoka-aineita kaipaatte, mitä olette yllätykseksenne löytäneet??

03.02.2007 |

Millaista Suomi-ikävää podette ruokien osalta? Onko jotain mitä haluaisitte valmistaa ruoaksi ja syödä, mutta tuttuja raaka-aineita ette ole löytäneet Espanjasta?

Onko joku löytänyt Espanjasta LANTTUa? Itse olen vain törmännyt nauriin tyylisiin " nabo sueco" kasviksiin. ...ja nyt tekisi mieleni lanttukukkoa tehdä.

Voisi vaihtaa kokemuksia ja saada vinkkejä...jos rasvassa keitetyt paprikat riisinsyönti alkaa tökkiä ja kaipaa jotain Suomalaistyylistä ruokapöytään. Itse nautin pääasiassa paikallisia ruokia, mutta joskus tekee mieli kotimaisiakin makuja.

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
10.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lanttua löytyy ainakin meilläpäin Mercadonasta nimellä nabicol. Luulenpa, että lanttua saa vain kausittain ja juuri nyt sitä näyttäisi olevan tarjolla.

Itse kaipaan Suomesta ehdottomasti eniten ruisleipää. Marjoja ja marjamehuja syöttäisin ja juottaisin lapsille, jos niitä vaan saisi ja perunoita keitettäisin useimmin, jos tarjolla olisi muitakin kuin vihreitä pottuja. Toki monia muitakin suomalaismakuja kaipaillaan, mutta saahan niitä sitten lomilla.

Vierailija
2/8 |
10.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

La Canasta-leipomosta (ainakin meiltäpäin) ollaan ostettu vuokaruisleipää " Pan de centeno de molde" . On muuten parempaa kuin moni kotimainen vastaava. Ne siellä leipomossa puhuu " saksalaisesta jauhosta" tarkoittaessaan ruisjauhoja.

Mercadonasta olen kokeillut " pan de multicereales" , siinä on ruista ja paljon muitakin viljoja ja siemeniä. Kyllä sitä syö...mut kyllästyin nopeasti.

Thelman pullapuodista Los Boliches:sta saa vastapaistettua ja pakasteena sinne tullutta leipää. Casa Nordicasta saa muistaakseni vaan pakasteena.

Tänään just ostettiin Carrefourilta patonki jossa luki " pan de centeno" . Tässä just koemaistan...ja ihan on hyvää. Pehmyttä kuin vehnäpatonki ja mieto rukiin maku.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
12.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalaisia maito tuotteita, rahkaa, kermaviiliä, viiliä,valmis vanilja kastiketta,piimää,vaaleita karjalanpiirakoita, HK:n maksamakkaraa,fazerin sinistä suklaata...

Ruisleipä ikävään syön tuota Mercadonan tumminta vaihtoehtoa tai sitten pitää ajella Fuengirolaan ja ostaa pakkanen täyteen ruisleipää.

Mutta rahka,viili ja kermaviiliin en ole löytänyt mitään korvaavaa.

Onko jollain vinkkiä??

Heta

Vierailija
4/8 |
12.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näitä olen ainakin täältä Kataluniasta ja Mallorcalta löytänyt

Makro (tukkuliike) aromisuolaa, ja pakaste vadelmia ja muita marjoja

IKEA: Funlight lantrattava vadelma mehu, vispattava vaniljakastike, mustikka-kiisseli, näkkäriä, Fazerin suklaata, Iso Pepe lakritsa-patukat, mannaryynit, jne

Caprabo ja carrefour: Quark (kermaviili) ja raejuusto= requeson

Kuhnen suolakurkut on tehty samaan tyyliin kuin suomalaiset

Vierailija
5/8 |
12.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuoreita mustikoita olen löytänyt kaupahalleista aina joulun tienoilla. Argentiinalaisia ja kalliita.

Lantut kasvatan itse omalla kasvimaalla, samoin punajuuret, joten niitä en ole kaupoista katsellut

Vierailija
6/8 |
13.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kermaviilin olen korvannut Mercadonan omalla kreikkalaisella jugurtilla (Hacendado Yogur griego) EI SITÄ SOKEROITUA *ällötys* tietenkään ;) tumman turkoosi pakkaus. Siihen oon sekoittanu Suomesta kannetut dippikastikkeet ja tehnyt omat salaatinkastikkeet yms.

Rahkaa saa ainakin Bahía Málagan Hipercorilta, Exquisa-nimistä...oon Suomessakin nähnyt.

Smetanaa (venäjänkielisestä pakkausselosteesta päätellen) on Mercadonassa ja Hipercorilla Créme Fraiche nimellä. En tiiä minkälaista creme fraiche Suomessa on kun en ole käyttänyt, mutta smetanan asemasta niinä harvoina kertoina kun sitä on tarvinnut niin menee.

Osaako joku suositella UUNINKESTÄVÄÄ ruokakermaa? Oon kokeillu kaikki Mercadonasta saatavat ja ne kaikki menee ryyniksi uunissa ja helposti jo pannullakin.

Vierailija
7/8 |
14.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ainakin central lechera Asturiana ja President ruokakermat (nata para cocinar) ovat käytössä kestäneet eivätkä ole menneet ryynimäiseksi

Vierailija
8/8 |
19.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

rahkaa saa maustettuna tai maustamattomana hipersolista (ainakin torresta) samoin sieltä löysin puolukka hilloa ja suolakurkkuja, ruotsalaiselta valmistajalta mutta kuitenkin.

niin ja pyttipannua sieltä saa myös felixin tuotteena samoin lihapullia.

fugengirolan dunnes storesta löytää vaikka mitä ruoka tarvikkeita, tai ainakin itse löysin.

Noita pepe lakuja löytää miltei joka huolttikselta.

lanttua sai muuten ainakin fuengirolan myyntihallista, tunsivat ihan suomenkielisellä nimellä sen.