Jos mies on saman naisen kanssa nuoresta asti yhdessä niin näkeekö se mies sen naisen myös vanhana kauniina?
Kommentit (45)
Vierailija kirjoitti:
Minua säälittää miehet jotka ovat olleet vain yhden naisen kanssa koko elämänsä ajan.
Jos sen yhden kanssa on seksiä riittävästi niin mihin muita tarvitsee?
No jaa tottumus on toinen luonto. Hyvä liitto niin niillähän kannatee mennä. Hampaat irvessä ei olisi hyvä olla.
Mies ei koskaan kauniiksi kehunut, oltu yhdessä vuosikymmeniä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minua säälittää miehet jotka ovat olleet vain yhden naisen kanssa koko elämänsä ajan.
Niin no ei tiedä ainakaan paremmasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihmisessä, niin miehissä kuin naisissakin on muutakin kuin ulkonäkö.
Mutta ei paljon muuta. Sen voin todeta kolo ikäni rumana olleena naisena.
Tällainen kokemus minullakin on, ja ruma nainen olen. Ilman hyvää (tai edes normaalia, tavallista) ulkonäköä nainen on muille täysin merkityksetön, olematon, kuin ilmaa. Jätetään joka paikassa huomiotta tai vaihtoehtoisesti haukutaan, kiusataan tai ylenkatsotaan.
Ketään ei kiinnosta rumiluksen mahdollinen "sisäinen kauneus". Sisäistä kauneutta havaitaan vain niissä, jotka ovat ulkoisestikin riittävän miellyttäviä.
Tämä ketju naiveine höpötyksineen naurattaa minua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi hyvinkin tietää että parempia ei usein ole tarjolla. Kauneuden kanssa sillä on sika vähän tekemistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihmisessä, niin miehissä kuin naisissakin on muutakin kuin ulkonäkö.
Tällainen kokemus minullakin on, ja ruma nainen olen. Ilman hyvää (tai edes normaalia, tavallista) ulkonäköä nainen on muille täysin merkityksetön, olematon, kuin ilmaa. Jätetään joka paikassa huomiotta tai vaihtoehtoisesti haukutaan, kiusataan tai ylenkatsotaan.
Ketään ei kiinnosta rumiluksen mahdollinen "sisäinen kauneus". Sisäistä kauneutta havaitaan vain niissä, jotka ovat ulkoisestikin riittävän miellyttäviä.
Tämä ketju naiveine höpötyksineen naurattaa minua.
Juuri näin. Pitää ylittää tietty ulkonäön minimikynnys, että ketään kiinnostaa toisen luonne.
Vierailija kirjoitti:
Sama juttu. En voi ymmärtää miten jaksavat katsella toista kyllästymättä. Tulee mieleen, että ollaanko yhdessä, koska ei paremmasta tiedetä. Ja kuinka paljon haikailee muiden perään ja miettii millaista olisi joskus toisen kanssa.
Vaimoni on lihonut hieman. Ei ole enää yhtä kaunis kuin nuorempana. Mutta rakastan häntä silti.
Mä uskon tohon otsikon väittämään ja erityisesti se vaikuttaa seksissä. Sitä todella näkee lähärissä rakastelevansa 20 vuotiasta yhä edelleen. Itestäkin tuntuu yhtä energiseltä kuin 20 vuotta sitten siinä tilanteessa. Pasi Kaunisto laulaa "sä koskaan et muuttua saa". Vaimo ei oo muuttunut vaikka onkin. Itekään en oo muuttunut vaikka tietysti oon.
Kuunnelkaa lyriikat. Näin se on kuin ap sanoo.
Näen ne iän tuomat muutokset, mutta silti näen entisen vaimoni, lasteni äidin, edelleen kauniina. Vaikka ollaan oltu erossa jo kauemmin kuin koskaan oltiin naimisissa. Se samat ilmeet, hymyt, piirteet ovat edelleen olemassa. Niitä näkee myös yhteisissä lapsissa. <3
Kyllä ja ei. Olemme miehen kanssa olleet yhdessä 35 vuotta ja harmaata on päässä, hampaat on kellertyneet jne. Silmäpussit, kun katsoo alaspäin, niin naama roikkuu. Onhan tuo vanha "ukko" ja tuskin enää kukaan komistuksena sinänsä pitää, vaikka nuorena oli aidosti hyvännäköinen. Ikäisekseen toki ihan mukiinmenevä edelleen. Mutta kyllä ne piirteet siellä alla edelleen on. Näen ne edelleen. Ne nuoremmat kasvot halutessani. Mutta en näe häntä sinänsä enää komeana, nuorena miehenä vaan vanhana miehenä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Entäs naiset jotka ovat vain yhden miehen kanssa, säälittääkö nekin?
No ei nyt tietenkään samalla tavalla, mutta kun toisen tuntee hyvin niin sieltä piirteiden takaa näkee kyllä kaikuja sieltä nuoruudesta, joten sillä tavalla kyllä varmasti näkee vähän eri tavalla kuin muut näkevät.
Vaimoni oli nuorena todellinen kaunotar. Sellainen klassisen kaunis. Olin ihan äimänä, kun sain hänet itselleni, koska olen itse aika tavallisen näköinen.
Yllättävän nopeasti hänen ulkoiseen kauneuteen kuitenkin tottui, eli se muuttui meriktyksettömäksi. Hän on luonteeltaan hyvin iloinen, empaattininen ja auttavainen. Sellainen hän on vielä nyt 30 vuoden yhdessäolon jälkeenkin. Ja hän on todella pidetty juurikin noista syistä. Kauneudesta hänelle on ollut hieman haittaakin, koska osa naisista inhoaa häntä sen vuoksi.
Hänen ulkoisen kauneuden tajuan nykyään vaan siitä, kun esim. uudet työkaverit tai tutut hämmästelevät vaimoni kauneutta.
Eli kauneuteen tavallaan totuu ja luonteen perusteella ollaan yhdessä.
Mies 51v
Vierailija kirjoitti:
Pillun himo on samaa, mitä nuorena! Yhdessä 60 vuotta!
t. mies 78v
1/2
Hei! Oletpa rohkea! Eikö tämä kuuluisi seksipalstalle? Kiinnitin huomiota ikääsi ja uskallan kysyä. Olen nähnyt hoitsuna ikäisiäsi naisia. Vaimosi on varmaan suurinpiirtein ikäisesi. Onko hän ollut ihmseissään kun näyttää siltä kuin häpykummulle olisi kerääntynyt rasvaa. Onko tämä mahdollista vai näyttääkö se vain siltä kun entinen normaali 'hiusten' väri ja vähän kiharainen karvoitus on haalistunut ja karvat harventuneet ja tämän lisäksi karvoitus on muuttunut suoraksi eikä ainoastaan vähentynyt. Mitä vaimosi sanoo tähän? Tätä moni nainen varmaan ihmettelee. Olen reagoinut nykyaikaiseen posliinimuotiin mutta se ei kyllä ole ikäisellesi naiselle sopiva juttu. Ei olisi edes kivan näköistä. Miehenä sinä sitten tiedät onko naisen 'paikat' muuttuneet myös sisäisesti? Varmaan oli eri juttu kun olitte jotain 18v ja sitten sen jälkeen kun olette saaneet lapsenne jos teillä on ja sit tämä mahdollinen muutos kun ikää tullut. Tämmöisiä mietteitä monella ei ole ja tulee ehkä heille yllätyksenä kun ikää tulee ja kaikki paikat vanhenevat niin kuin samaa tahtia. Te saatte olla onnellisia kun olette nähneet ja kokeneet toisenne nuorena. Sääliksi käy meitä noin 50v joiden partnerit eivät ole ollenkaan nähneet ja kokeneet meitä nuorina. Mielestäni puhutaan liikaa 'kauneudesta' ja näkeekö partnerin yhä kauniina vaikka 'kauneutta' ei ole mitenkään edes määritelty. Oletteko te pariskuntana muuttuneet toistenne näköisiksi? Minusta tämä on ihan mysteeri että puolisot muuttuvat tähän suuntaan ja olen ajatellut että se johtuu myös yhteisestä seksistä - tullaan todella yhdeksi... Minä olen vähän kummastellut kun minusta tuntuu että olen jotenkin muuttunut erään exäni näköiseksi - tai hän minun - ja jos näin on niin jotakin on täytynyt tapahtua ajatuksen tasolla... SIIS AIVAN SAIRAITA MIETTEITÄ MULLA TULLUT MIELEEN... Olen maininnut hänelle että tekisi jonkun DNA-testin siinä mielessä että olisko meillä sattumalta jotain yhteistä DNA-ta... Ihan mahdotonta se ei ole kun tietyt alueet sijaitsevat toistensa läheisyydessä.
JATKUU SEURAAVASSA...
JATKUU EDELLINEN...
2/2
Jotenkin kummallista että vielä sinunkin ikäiseltä naiselta vaadittaisiin että on hyvännäköinen vaikka miehet rupsahtavat ennen naisia. Ymmärtääkseni yksi tarkoitus miehen ja naisen välisessä suhteessa jonka haluaisi kestävän kunnes kuolema erottaa on nimenomaan se että vanhetaan yhdessä. Nyt eletään kummallisessa maailmassa ja moni iäkäs jää sitten ypöyksin ja siinä ypöykseydessään joutuu kokemaan kun ikätoverit ympäriltä kaatuvat... tämä porukoiden kuoleminen ympäriltä olisi paljon mukavampaa kokea ikätoverin kanssa läheisessä suhteessa vaikka seksiä ei enää olisi samoin kuin silloin kun oli 20-30v minä aikana oikeasti on tarkoitus ne lapset saada eikä sitten kun jo vaihdevuodet ovat käsillä. Nykyään jos tätä ajattelee niin voi saada jokusen lapsen vielä noin 50v ja lapset ehtivät kasvaa aikuisiksi ennen kuin tullaan sinun 78v ikään. Viiskymppisenä saadulla lapsella tuskin on sisaruksia ja hän on ikään kuin väärään sukupolveen syntynyt ja tuskin ikäisiä serkkujakaan eli tuomittu aika yksinäiseen elämään. Yksinäisen elämä on se kaikista karmein juttu ja varsinkin kun sukulaisetkin tuntuvat kaikki olevan niin häiriintyneitä. Kaikkia petetty - ainakin liian monia? Kaikki istuvat ypöyksin ja nuolevat haavojaan sen sijaan että toisivat kaikki haavansa yleiselle näyttämölle ja yrittäisimme jokainen yhdessä toipua ties mistä haavoista. Tavallaan monella on itse aiheutettuja haavoja nimenomaan rakkaussuhteista, mutta kyllä suurin vika siinä johtuu siitä minkälaiseksi yhteiskunta oli jo nuoruudessasi menossa ja nyt ollaan edistytty tällä Helvetintiellä aimo annos... jo on ikäiselläsi lapsenlapsiakin... tämmöseen maailmaan???