Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Radiossa soi nykyään aivan paska musiikki, tai ei tuo räppi mitään musiikkia edes ole.

Vierailija
17.07.2024 |

Harmittaa ettei mitään kuunneltavaa löydy. Kasari-radiokanavalla on ihan hyvää musikkia, mutta ne kaikki on kuullut jo niin monta kertaa, City aivan sama, RadioRock myös ja siellä on lisäksi se Nikula minkä juttuja ei jaksa kuunnella, Radio Helsingissä on jotain aivan ihme musikkia tyyliin fuusiojazzia tai hipsterimongerrusta, joskus sieltä saattaa tulla jotain hyvääkin, mutta harvoin. Ysärimusiikista en pidä, enkä iskelmästä. Muuten tulee pelkkää räppiä joka kanavalta..

Miksi niitä samoja biisejä pitää soittaa kokoajan?

Kommentit (57)

Vierailija
41/57 |
17.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

--- ja juontajat lukee "uutisia" jostain viikon vanhoista (myönnän, liioittelua: ovat ehkä vain kaksi päivää vanhoja) lehdistä ja näitä juttuja pyöritetään sitten koko viikko... kaikki toistaa samaa levyä (sekä kuvannollisesti, että kirjaimellisesti)

Vierailija
42/57 |
17.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Radio Mafia 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/57 |
17.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eihän tuo runonlausunta mikään uusi taito ihmiskunnalle ole.

Runonlausunta ja kirosanojen huutaminen biitin tahtiin on kaksi eri asiaa.

Miten tämä liittyy aiheeseen? Nyt puhutaan rap-musiikista.

Eikö rap ole runonlausuntaa? Siinähän puhutaan koko ajan, kuten runonlausunnassa. Ja milloin puhuminen on muuttunut musiikiksi?

Vierailija
44/57 |
17.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö rap ole runonlausuntaa? Siinähän puhutaan koko ajan, kuten runonlausunnassa. Ja milloin puhuminen on muuttunut musiikiksi?

Rap-musiikissa ei ole melodiaa, se on puhtaasti rytmimusiikkia. Siis puhdas rap.

Mielestäni kysymys on vähän sama kuin se, että onko sähköinen kirja tai äänikirja kirja. Se riippuu määrittelystä, mutta joka tapauksessa kysymys ei ole olennainen. 

Rap on yksi auditiivisen kulttuurin muoto, riippumatta siitä määritelläänkö se musiikiksi vai ei. Jokainen tyylilaji on omanlaisensa. Punk ei yritä olla progea, iskelmä ei yritä olla rockia eikä rap yritä olla mitään muuta kuin se on. Siksi eri tyylilajien vertailu on mielestäni tarkoituksetonta.

Vierailija
45/57 |
17.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmiskunta tyhmenee koko ajan lisää ja se vaikuttaa kaikkeen: musiikki huononee, ylipäänsä kaikki viihde ja kulttuuri huononee.

Tämä on sitä uutta uljasta maailmaa.

Vierailija
46/57 |
17.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rap ei ole musiikkia. Sitä tekee ne, jotka eivät koskaan ole käyneet soitto- tai lauliutunneilla. Rap ei ole myöskään runoutta, koska sanoitukdet on niin alkeellisia. Rap on ihan kupla, keisari ilman vaatteita.

Vierailija
47/57 |
17.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rap ei ole musiikkia. Sitä tekee ne, jotka eivät koskaan ole käyneet soitto- tai lauliutunneilla. Rap ei ole myöskään runoutta, koska sanoitukdet on niin alkeellisia. Rap on ihan kupla, keisari ilman vaatteita.

Ja sinä olet kuunnellut rapia kuinka paljon? 

Vierailija
48/57 |
17.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja sinä olet kuunnellut rapia kuinka paljon? 

Valitettavan paljon olen joutunut kuuntelemaan, lähinnä vain kotimaisia artisteja.

Vierailija
49/57 |
17.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko kuullut spotyfista? Voit ladata sinne ihan oman maun musiikit. Minä en ole kuunnellut radiota vuosikausiin.

Vierailija
50/57 |
17.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko koskaan miettinyt, että ehkä vain et ole musiikin ystävä?.

Itse rakastan musiikkia yli kaiken ja olen muusikko .

Rakastan räppiä , iskelmää ,blues, rock, klassinen musiikki , hevi , ysäri, Tekno, dubstep, trap, ja kaikkea mahdollista paitsi jazzia, koska jazz musiikit ovat niitä rikkaita pentuja jotka ovat pistetty opettelemaan nuotteja , mutta heillä ei ole mitään luontaisia lahjoja saati rymitajua.

Et vain ole musiikin ystävä etsi itsellesi joku muu mistä voi nauttia vaikka podcast tai äänikirjat

Vierailija
51/57 |
17.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Rap-musiikissa ei ole melodiaa, se on puhtaasti rytmimusiikkia. Siis puhdas rap.

Mielestäni kysymys on vähän sama kuin se, että onko sähköinen kirja tai äänikirja kirja. Se riippuu määrittelystä, mutta joka tapauksessa kysymys ei ole olennainen. 

Rap on yksi auditiivisen kulttuurin muoto, riippumatta siitä määritellä

Ammatti muusikkona oikein hävettää lukea tällaista skeidaa

Vierailija
52/57 |
17.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tässä sulle räppiä!

Ai sä sanot että se oo musiikkii no varmaan jossa kuuntelet vaan jotain cheekkii . No tartu ite mikkii tai pidä turpa kii ku et kuitenkaan ymmärrä mun flowta sun koko elämä on showta.

Sun bämä lähtee illalla mun mukaan 

Ei sun seuraa kaipaa kukaan

Sä et tajuu tätä swägää mä oon sigma jäbä sun bämä kohta tekee sulle bänät.

Vierailija
53/57 |
17.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tässä sulle räppiä!

Ai sä sanot että se oo musiikkii no varmaan jossa kuuntelet vaan jotain cheekkii . No tartu ite mikkii tai pidä turpa kii ku et kuitenkaan ymmärrä mun flowta sun koko elämä on showta.

Ja ihan vaan tiedoksi sulle , että voit tulla koittaan olen oppinut rumpuja jo lapsena soittaa rumpuja

osaatko ite ? No et varmasti osaa

Mä kitaraa myös skulaan ja vähän myöskin pianoo siinä sulle paska housu jotain mitä hieroo.

Ota ällä siitä ku ei sulla taidot riitä.

Äitis ei koskaan kehunut sua lapsen joten se siitä ,🎤,👇

Vierailija
54/57 |
17.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alamäki kestää jo ainakin 25 vuotta. Ysärillä kuului vielä paljon eri genrejä, sen jälkeen onkin sitten toistettu samoja juttuja, eikä oikeasti luovilla tekijöillä ole ollut enää mitään asiaa levy-yhtiöihin, radioihin, Spotifyn listoille tai festareille. Samat naamat päättää, mitä kengi kuuntelee, ja piiri pieni pyörii.

Rap oli jokseenkin kiinnostava vain hetken, nyt sekin on sitä samaa haaleanlämmintä ja mitäänsanomatonta skeidaa, mitä kaikki muukin. 

Vierailija
55/57 |
28.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Taas joku boomer sanoo että rap ei ole musiikkia. Vau

Rappi on boomerimusiikkia. Samat krrvät haukkuu, jotka on aina haukkuneet. Ne on olevinaan ROCK vaikka ne vihasi sitäkin. Oli vain Hausmylly ja Popeda.

Ei ole. Räppi on nykyajan kuraa. 

Joo, suomalainen sellainen :D

Vierailija
56/57 |
28.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tässä sulle räppiä!

Ja ihan vaan tiedoksi sulle , että voit tulla koittaan olen oppinut rumpuja jo lapsena soittaa rumpuja

osaatko ite ? No et varmasti osaa

Mä kitaraa myös skulaan ja vähä

🤣 Pahoin pelkään että tää ei ollut huono läppä vaan olet tosissasi. -eri

Vierailija
57/57 |
28.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai Suomen radiossa edes ihan oikeaa rappia juuri kuule. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän yksi