Olympialaiset 2024 OFFICIAL
Kommentit (10479)
Kohta 200 metrin alkuerät jotka näkyvät pelkästään pitkät tovit.
En oikeasti tajua, miten nuo voi vaan leppoisasti todeta Olympialaisissa, että nyt ei vaan riittänyt.
Itse olen ollut niin kilpailuhenkinen, että menin ja ryöhälsinn verenmaku suussa jokaisessa pilipalikilpailuissa ja olin aivan raivona, jos en pärjännyt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Teki 6km koulumatkat joko kävellen tai juosten"
Joo, meillä Suomessakin kaikki koululaiset tekee noin :D:D
Ennen vanhaan kyllä, mikäli vanhaa sukupolvea on uskominen.
Ei suinkaan. Suomessa ennen vanhaan HIIHDETTIIN kouluun kesät talvet. Ja sudet ulvoivat latujen varsilla.
Molempiin suuntiin oli ylämäki ja vastatuuli.
Vierailija kirjoitti:
En oikeasti tajua, miten nuo voi vaan leppoisasti todeta Olympialaisissa, että nyt ei vaan riittänyt.
Itse olen ollut niin kilpailuhenkinen, että menin ja ryöhälsinn verenmaku suussa jokaisessa pilipalikilpailuissa ja olin aivan raivona, jos en pärjännyt.
Kaikki ei ole sekopäitä niin kuin sinä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä tuon vesiesteen pointti on?
Mulle se on viihdykettä. Lyhyet matkat on mielenkiintoisia ja sitten toisaalta ne maratonit, missä näkee maisemia. Viestitkin jaksan katsoa. Mutta siis kierros toisensa perään nuo vaan juoksee, niin se on tylsää katsottavaa. En halua toivoa kenenkään kaatuvan tai mitään, niin vesiesteen plumpsahdus on hauska.
Siinä voi kätevästi käväistä myös uimassa voittoa juhlistaakseen (vrt. suihkulähteet ja lätkämestaruudet): https://cdn.dmcl.biz/media/image/115595/o/538fb3b0-20dc-4313-b999-e7644…
Tuntuu että ammattiurheilussa kärsitään järjestään kunnianhimon puutteesta pl. ehkä Wilma Murto ja nämä muutamat naisurheilun onnistujat. Mennään fiilistelemään vaikka kausi olisi mennyt penkin alle ja sanotaan "teen parhaani ja nautin" ja tuloksena 30% surkeampi tulos normaaliin tulostasoon nähden.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Teki 6km koulumatkat joko kävellen tai juosten"
Joo, meillä Suomessakin kaikki koululaiset tekee noin :D:D
Ennen vanhaan kyllä, mikäli vanhaa sukupolvea on uskominen.
Ei suinkaan. Suomessa ennen vanhaan HIIHDETTIIN kouluun kesät talvet. Ja sudet ulvoivat latujen varsilla.
Molempiin suuntiin oli ylämäki ja vastatuuli.
Ja PUUSUKSET, joiden pohjiin tarttui puoli metriä lunta. Silti mentiin prkl melkein ohi Wassbergistä!
-winner-
Pikamatkojen miehet komeita. Pitkien matkojen rimpulat eivät.
Av-mommy
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko voitontahto sekopäisyyttä silloin kun kilpaillaan? Sisulla pääsee yllättävän pitkälle.
Hienoa nähdä Wayde van Niekerk juoksemassa!
Vierailija kirjoitti:
Tuntuu että ammattiurheilussa kärsitään järjestään kunnianhimon puutteesta pl. ehkä Wilma Murto ja nämä muutamat naisurheilun onnistujat. Mennään fiilistelemään vaikka kausi olisi mennyt penkin alle ja sanotaan "teen parhaani ja nautin" ja tuloksena 30% surkeampi tulos normaaliin tulostasoon nähden.
Tuossapa se ongelman ydin suomalaisessa urheilussa nykypäivänä on. Paavo Nurmi kääntyy haudassaan, kun kuulee näitä "kivaa oli, vaikka olin alkuerässä viimeinen" kommentteja. Ei tuolla asenteella menestystä tule, vaikka positiivisuus tiettyyn rajaan sakka onkin hyvästä.
Vierailija kirjoitti:
Seuraavaksi Stubb halaamaan Topsulia! Kuin olis jo!
Miksi Stubb lähti jo kotiin Pariisista? Häntä olisi tarvittu siellä lohduttamassa vielä monta kertaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko voitontahto sekopäisyyttä silloin kun kilpaillaan? Sisulla pääsee yllättävän pitkälle.
Ei ole. Mutta raivoaminen siitä, ettei voita, on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hienoa että Rantanen pääsi olympialaisiin haistelemaan ilmapiiriä.
Kyllä. Heli Rantanen tosin teki Atlantan olympialaisissa 1996 vähän muutakin kuin haisteli ilmapiiriä.
Siiri Rantasesta olympialaisissa puhumattakaan!
-winner-
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olipas komea hopis kopauttelemassa tuolla kepillä.
Oliko täysvalkoisissa? :D En nähnyt.
Ei tainnut olla muuten edes farmariasussa ;-) Keskityin niin siihen ylvääseen olemukseen ja komeisiin kasvoihin että missasin asun. Enkä tiedä edes tyypin nimeä eli sekin meni ohi jos se ruudussa luki.
Eilenkin oli joku komea mies koputtelemassa. Olen aina vähän myöhässä ruudun ääressä. Onko tämä koputtelu joku ranskalaisten oma juttu vai liittyykö olympialaisiin?
Eilen taisi olla Stephane Diagana?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Seuraavaksi Stubb halaamaan Topsulia! Kuin olis jo!
Miksi Stubb lähti jo kotiin Pariisista? Häntä olisi tarvittu siellä lohduttamassa vielä monta kertaa.
Totta. Petterin kaljanhuuruista lohtuhalalusta ei kukaan halua.
-winner-
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hienoa että Rantanen pääsi olympialaisiin haistelemaan ilmapiiriä.
Kyllä. Heli Rantanen tosin teki Atlantan olympialaisissa 1996 vähän muutakin kuin haisteli ilmapiiriä.
Olympiakomitea oli ostanut Helille kotiinpalulipun seuraavalle päivälle tempaisusta. Yrittivät sanoa, että siirretään sittenkin lähtöpäivää, niin Heli lähti jääräpäisenä kotipuoleen juhlimaan 😂
Nuo jonkun viidenpennin konsultin urheilijoille iskostamat sloganit ovat aina niin hoopoja. Nyt on joka toinen tunnollisesti 'nauttimassa', kun niin on käsketty tehdä, juu, käskemällähän se kukkokin laulaa, eiku...Eivätkä tajua miten ärsyttävältä ja typerältä se alkaa kuulostaa, kun sitä toista papukaijamaisesti täysin menestymätön joukkue. (vaikka kyllä se kuulostaisi tyhmältä Usain Boltinkin sanomana)
Yhteen aikaan konsultit opettivat urheilijoita, että pitää aina muistaa kiittää toimittajaa haastatteluissa. Sekin on välillä saanut koomisia piirteitä, kun toimittaja on kysynyt jotain pitemmän kaavan kautta ja urheilija ensin kiittelee. Onhan se kohteliasta, mutta myös antaa laskelmoivan kuvan. Yleensä haastatteluissa näytetään nimittäin haastateltavan naamaa ja kun toimittaja aloittaa vaikkapa onnittelemalla, niin kyllä katsojat näkevät, jos urheilija siinä kiittää tai vaikka nyökkää. On kohteliaasti otettu vastaan kiitokset, eikä tarvitse enää erikseen painottaa ja kiillottaa sitä hyveellisyyden kilpeä, että minäpä tässä vielä erikseen kiittelen, kun olen niiiiin hyvä ihminen ja viidenpennin konsultti niin käski tehdä.
Vierailija kirjoitti:
Kunnianhimoa, pelottomuutta ja itsevarmuutta ovat osoittaneet Nathalie, Pihla, Emilia ja Wilma.
Myös moukarinheittäjä naiset jaksoivat uskoa itseensä ja onnistuivat.
Itse hän on nimennyt instgram-tilinsäkin mondo_duplantis (tai jotain).