Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Seksitön parisuhde aiheuttaa häpeää ja surua Jukka on elänyt seksittömässä avioliitossa vuosia, eikä usko tilanteen muuttuvan

Vierailija
17.07.2024 |

Yle kysyi kokemuksia seksittömässä parisuhteessa elämisestä. Moni vastaaja näki tilanteen taustalla arjen kuormittavuuden ja terveysvaivat, mutta toisinaan syy on täysi mysteeri.

https://yle.fi/a/74-20097084

Kommentit (67)

Vierailija
1/67 |
17.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäs ihmeellistä tuossa on. Perinteinen hääkakkuefekti.

Vierailija
2/67 |
17.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina voi erota. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/67 |
17.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ihmiset jää näihin suhteisiin? En itse voisi kuvitella olevani suhteessa jossa en halua harrastaa seksiä puolisoni kanssa, ja en kyllä usko että kauaa kestäisi niinkään päin että puoliso kieltäytyy. Ei tietenkään aina ole pakko suostua ja voi olla jaksoja että ei vaan kiinnosta, mutta jos yli vuoden on seksitön suhde niin ei se enää ole parisuhde.

Vierailija
4/67 |
17.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suhteen alkuvaiheessa harrastettiin seksiä Jukan ehdoilla ja vasta myöhemmin Jukalle on selvinnyt että vaimo ei nauttinutkaan samoista asioista. 

Ihmetyttää että niin monet menevät tuohon samaan miinaan. Seksi tuntuu olevan joillekin korkeintaan joku sisäänheittotuote. Ne on varmaan niitä samoja jotka ilmiantaa kaikki seksiin liittyvät aloitukset tältä palstalta. Tämäkin häviää nopeasti vaikka kyseessä on aihe joka koskettaa todella monia.  

Vierailija
5/67 |
17.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

" Emme ole oikeastaan puhuneet siitä, miksi seksiä ei ole. "

No siinä on koko Jukan suhteen ongelma. Eivät kommunikoi. Samanlaista kommunikointiongelmaa on varmasti koko suhteen eri alueilla. Varmasti siinä halut kuolee. 

Vierailija
6/67 |
17.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suhteen alkuvaiheessa harrastettiin seksiä Jukan ehdoilla ja vasta myöhemmin Jukalle on selvinnyt että vaimo ei nauttinutkaan samoista asioista. 

Ihmetyttää että niin monet menevät tuohon samaan miinaan. Seksi tuntuu olevan joillekin korkeintaan joku sisäänheittotuote. Ne on varmaan niitä samoja jotka ilmiantaa kaikki seksiin liittyvät aloitukset tältä palstalta. Tämäkin häviää nopeasti vaikka kyseessä on aihe joka koskettaa todella monia.  

Näille seksijutuille on täällä ihan oma osionsa.

Vierailija
7/67 |
17.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Häpeää? Mitä ihmettä.

Vierailija
8/67 |
17.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Vaimo miettii seksiä joka päivä, mutta ei halua tehdä asian eteen mitään ainakaan minun kanssa. Itse haluaisin seksiä, mutta en jaksa valvoa aamutunneille, jotta seksin harrastaminen olisi mahdollista. Päivät kuulee nälvimistä ja illalla pitäisi tunteja lämmitellä ja raivosiivota ja hinkata talo, jotta sitten voisi saada pakit tai tehdä kaikki työt myös sängyssä. Olen ajautunut tilanteeseen, koska en pysty täyttämään vaimoni vaatimustasoja käytännössä minkään asian suhteen.

Johannes, 45 vuotta"

Vierailija
9/67 |
17.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olin 2,5 vuotta täysin ilman. Yhdessä olimme yli 20 vuotta. Jo avoliittoon muuttaessa seksi väheni. Ei ollut edes joka viikko eikä läheisyyttäkään. Ei mitään selitystä mieheltä. Välillä oli aktiivisempia kausia, mutta välillä kuukausien taukoa. Sitten tuli se lopullinen tauko. Ei mitään läheisyyttä eikä todellakaan suostunut keskusteleen. Se oli siinä sitten. Olin 38v, kun erosin.

Nykyinen suhteeni on täysin erilainen. Seksiä voi olla kaksikin kertaa vuorokaudessa. Exän kanssa ei koskaan noin. 

Vierailija
10/67 |
17.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse olin 2,5 vuotta täysin ilman. Yhdessä olimme yli 20 vuotta. Jo avoliittoon muuttaessa seksi väheni. Ei ollut edes joka viikko eikä läheisyyttäkään. Ei mitään selitystä mieheltä. Välillä oli aktiivisempia kausia, mutta välillä kuukausien taukoa. Sitten tuli se lopullinen tauko. Ei mitään läheisyyttä eikä todellakaan suostunut keskusteleen. Se oli siinä sitten. Olin 38v, kun erosin.

Nykyinen suhteeni on täysin erilainen. Seksiä voi olla kaksikin kertaa vuorokaudessa. Exän kanssa ei koskaan noin. 

Paljonko tuli painoa lisää?

Vierailija
11/67 |
17.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Vaimo miettii seksiä joka päivä, mutta ei halua tehdä asian eteen mitään ainakaan minun kanssa. Itse haluaisin seksiä, mutta en jaksa valvoa aamutunneille, jotta seksin harrastaminen olisi mahdollista. Päivät kuulee nälvimistä ja illalla pitäisi tunteja lämmitellä ja raivosiivota ja hinkata talo, jotta sitten voisi saada pakit tai tehdä kaikki työt myös sängyssä. Olen ajautunut tilanteeseen, koska en pysty täyttämään vaimoni vaatimustasoja käytännössä minkään asian suhteen.

Johannes, 45 vuotta"

Kuulostaa liioitetulta. Olisikohan totuus tyyliin, vaimo pyytää miestä osallistumaan puoliksi kotitöihin. Mies kuvittelee, että palkkioksi tulee saada seksiä kotitöistä ja kun ei saa, niin suuttuu. 

Vierailija
12/67 |
17.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuosta jutusta tuli mieleen, et monet näistä pariskunnista ei priorisoi seksiä. Seksille ei ole aikaa kuin vasta yön pikkutunteina... Miksi seksiä ei vois harrastaa aamulla, päivällä, töiden jälkeen. Eihän sitä seksiä ole jos siitä ei pidä kiinni. Jos sitä ei pidä tärkeänä.

Kyllä joka päivä pitäisi joku aika löytyä, jos ei seksille niin ainakin koskettamiselle, pusuille, halauksille, että fyysinen yhteys säilyy.

Vierailija
13/67 |
17.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina te naiset ajattelette vain klitoriksellanne, hyi.

Vierailija
14/67 |
17.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun erottiin niin painoin vähemmän kuin muuttaessa yhteen. 

Vierailija
15/67 |
17.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seksitön suhde avioliitosta asti, mutta Jukka ei näe mitään syytä erolle? No, kai jokainen elää tavallaan. Itse en saisi tuollaisesta "suhteesta" mitään irti. Voin ottaa kämppiksen, jos kaipaan tuollaista elämäntyyliä. Sitten ottaisin naisen kämppikseksi, koska ovat siistimpiä ja niistä on vähemmälle vaivaa. N38

Vierailija
16/67 |
17.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuosta jutusta tuli mieleen, et monet näistä pariskunnista ei priorisoi seksiä. Seksille ei ole aikaa kuin vasta yön pikkutunteina... Miksi seksiä ei vois harrastaa aamulla, päivällä, töiden jälkeen. Eihän sitä seksiä ole jos siitä ei pidä kiinni. Jos sitä ei pidä tärkeänä.

Kyllä joka päivä pitäisi joku aika löytyä, jos ei seksille niin ainakin koskettamiselle, pusuille, halauksille, että fyysinen yhteys säilyy.

Yleensä fyysinen yhteys herpaantuu kun henkinen yhteys katoaa. Vähän kärjistetty tuo ylempänä oleva kommentti, mutta ihan ymmärrettävää, että seksi puolison kanssa ei kiinnosta jos puoliso pitää sitä velvollisuutena, palkintona tai täysin erillisenä asiana muusta suhteesta. Toisena ääripäänä nämä, jotka ilman syytä työntävät toisen kauemmas tai kertovat vuosien päästä, että seksi ei ole koskaan ollut hyvää. Mutta tässä vaiheessa pitäisi kysyä itseltä, miksi on "parisuhteessa", jos yhteys on kadonnut niin totaalisesti, että seksi ei enää kiinnosta. Terveessä parisuhteessa kyllä haluaa kumppaniaan, parisuhde on ohi jos seksi tuntuu pakkopullalta tai niin vastenmieliseltä ettei sitä harrasteta lainkaan.

Vierailija
17/67 |
17.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No just. Seksi loppunut jo suhteen alkumetreillä ja nyt sitten 12 vuoden avioliiton jälkeen itketään kun seksiä ei ole ollut vuosiin.

Ihan oikeasti, miksi ihmiset sitten väkisin haluavat itselleen kumppanin jonka kanssa ei toimi seksi eikä minkäänlainen kommunikaatio ja sitten siinä kärvistellään vuosikaudet katkeroitumassa? 

Vierailija
18/67 |
17.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun erottiin niin painoin vähemmän kuin muuttaessa yhteen. 

niin varmaan....

Vierailija
19/67 |
17.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Johannes, 45 vuotta"

Kuulostaa liioitetulta. Olisikohan totuus tyyliin, vaimo pyytää miestä osallistumaan puoliksi kotitöihin. Mies kuvittelee, että palkkioksi tulee saada seksiä kotitöistä ja kun ei saa, niin suuttuu. 

Tämä.

Vierailija
20/67 |
17.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä kilteille miehillä ei Jukan ongelmaa ole, sillä meille eivät naiset parisuhdetta salli.🥺

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme yksi