Mun mies ei kuulemma uskalla aina puhua totta vaan valehtelee, kun kuulemma suuttuisin kuitenkin.
Mitä mieltä olet tästä?
Toki olen joskus suuttunut jostain, en sitä kiellä. Mutta miten tuollaisen kanssa voisi elää. Niitä valheita sitten aina välillä paljastuu. Ja toki minä valheistakin suutun. Ja sen takia mun kanssa on vaikea elää.
Onko täällä joku, joka ei suuttuisi valehtelusta? Onko se muka joku syy valehdella, etten suuttuisi.
Kommentit (149)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No jos tyttöystävä kysyy että oliko exälläsi tiukempi ja paremman tuntoinen pillu kuin minulla, niin väitättekö mammat ettei siitä synny kireää ilmapiiriä, jos vastaa että joo, kyllä oli exällä tiukempi ja paremman tuntoinen.
Kukaan normaali nainen ei kysy tuollaista. Sulla on ollut todella erikoisia tyttöystäviä jos tuollaisiin kysymyksiin olet joutunut vastaamaan.
Sivustolla keskustelee tunnetusti normaalit naiset?
Vierailija kirjoitti:
Menimme vaimoni kanssa ravintolaan. Hän kysyi olinko käynyt siellä ennen. Kerroin käyneeni ex vaimon kanssa useasti. Suuttui ja alkoi itkeä ruokapöydässä.
Ei noin tarkkaan olisi tarvinnut vastata, olisi riittänyt että kerrot vuosia sitten useinkin käyneesi ja pidät paikasta tms.
Suutun valheesta AINA enemmän kuin totuudesta. Aina. Vaikka olisi kyseessä murha, jonka tunnustaa, suutun taatusti vielä enemmän siitä murhan salaamisesta.
Jättäisin tuon miehen, en voisi elää sen kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mies on roskaa. Jos tekee asioita, mistä suutut = roskaa. Valehtelee näistä asioista = tuplaroskaa. Eroa
Tämä. Ongelma ei ole sun suuttumus, vaan miehen teot. Ette sovi yhteen. Eroa ennen kuin rikot itseäsi enempää.
Sähköisen punaisilla hiuksilla tuosta tekee räpin. "Sä et tunne mun tuskaa, miehet on paskaa, olen kova kun vanhemmat maksaa, en halua töissä käyvää Jaskaa, en riko itseäni, käytän suonen sisäisiä".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Menimme vaimoni kanssa ravintolaan. Hän kysyi olinko käynyt siellä ennen. Kerroin käyneeni ex vaimon kanssa useasti. Suuttui ja alkoi itkeä ruokapöydässä.
Et kertonut, kumpi teistä valitsi juuri tuon ravintolan ja miksi. Miltä sinusta olisi tuntunut vastaavassa tilanteessa?
No ei tuosta pitäisi suuttua ja alkaa itkemään. Huh huh...
Nainen saattaa tuntea tilanteessa itsensä epävarmaksi ja luulla, että mies haikailee exän perään. Existä puhuminen on muutenkin turhaa, parempi keskittyä nykyhetkeen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jo on taas varsinaisia miehiä ketjussa. En voi puhua vaimolle totta kun se suuttuu. Voi jumalauta, hamekankaat näille.
Kukaan, ei edes naiset itse, jaksa kuunnella kitisevää ja raivoavaa naista. Se käy korvien ja mielenterveyden päälle.
Siksi sellaisen kanssa ei pidä pariutua lähtötilanteessakaan. Harvoin nämä vasta papin aamenen jälkeen aloittavat.
Eikös tämä ole hyvinkin tyypillinen tilanne parisuhteessa? Miehet yleisesti varovat sanomisiaan, koska pelkäävät, että naiset loukkaantuvat, kimpaantuvat tai eivät osaa ottaa sanomisia huumorilla. Ja sen jälkeen mies saa kuunnella puhetta korvat punaisina. Stereotypiahan on, että miehet sanovat naisten jatkuvasti valittavan, ja että he jankuttavat samasta asiasta vaikka kuinka kauan, eivätkä he unohda, vaan tuovat asian esiin useasti myös tulevaisuudessa. Miehet eivät jaksa tällaista paasamista, joten he mieluummin pitävät suun supussa. Naisilla ja miehillä taitaa olla erilaiset kommunikointitavat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Et kertonut, kumpi teistä valitsi juuri tuon ravintolan ja miksi. Miltä sinusta olisi tuntunut vastaavassa tilanteessa?
Nainen saattaa tuntea tilanteessa itsensä epävarmaksi ja luulla, että mies haikailee exän perään. Existä puhuminen on muutenkin turhaa, parempi keskittyä nykyhetkeen.
Tilastojen mukaan naiset jättää ja pettää useimmin. Joten lopetetaan keskustelu kuka petti ja jätti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei noin tarkkaan olisi tarvinnut vastata, olisi riittänyt että kerrot vuosia sitten useinkin käyneesi ja pidät paikasta tms.
Täh? Kun kerrankin saa vaimon vollottamaan. Pitääkin itse testata tuota kikkaa seuraavalla kerralla.
Oletko 90 days fiancee:n Angela? Just noinhan Michael selitti, että hänen on ihan pakko valehdella, koska Angela suuttuisi jos kuulisi totuuden.
Vierailija kirjoitti:
Eikös tämä ole hyvinkin tyypillinen tilanne parisuhteessa? Miehet yleisesti varovat sanomisiaan, koska pelkäävät, että naiset loukkaantuvat, kimpaantuvat tai eivät osaa ottaa sanomisia huumorilla. Ja sen jälkeen mies saa kuunnella puhetta korvat punaisina. Stereotypiahan on, että miehet sanovat naisten jatkuvasti valittavan, ja että he jankuttavat samasta asiasta vaikka kuinka kauan, eivätkä he unohda, vaan tuovat asian esiin useasti myös tulevaisuudessa. Miehet eivät jaksa tällaista paasamista, joten he mieluummin pitävät suun supussa. Naisilla ja miehillä taitaa olla erilaiset kommunikointitavat.
Normaalit miehet puhuvat ja osaavat kommunikoida. Ehkä jännämiehet osaavat lukea ajatuksia, koska antaa pataan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No nää on näitä, että ihan sama mitä teet niin se on väärin. Moni hehkuttaa rehellisyyttä, mutta harva sitä tuntuu kestävän. Oma ongelma on juurikin ollut valehtelun puute. Puhunut aina suorasanaisesti, lapsesta asti. Harvemmin hyvää seurannut. En osaa pelata peliä "haluan kuulla suoraan vain sen mitä haluan kuulla".
T. ADHD&Asperger mies
Voit oppia valehtelemaan, se on vain tietoinen päätös joka on tehtävä. Itsekin opin myöhemmällä iällä, elämä ja parisuhteet helpottui kummasti. Ihmiset uskoo lähtökohtaisesti sen minkä haluavat kuulla ja jos totuus ei miellytä kuulijaa iskee defenssit päälle ja alkaa räyhääminen. Toinen on että jos puhuu totta niin aletaan epäilemään valehtelusta. Hirveää pelleilyä mutta minkäs teet.
Hyvin olen kyllä itse pärjännyt elämässä ihan vale
Täytyy siis väistellä sanomasta totuutta ja välttää valehtelua. Ihmiset tuppaa provosoitumaan myös siitä etteivät saa vastausta kysymykseensä, se jää kaivelemaan taustalle ja nostetaan esiin uudestaan ja uudestaan. Lopulta aivan merkityksetön asia saa aivan typerät mittasuhteet. Suo siellä vetelä täällä.
Tottakai miehet valehtelee, sillä tavalla sen naisen on alunperinkin saanut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Entinen avovaimoni kyseli asioita, joihin ei voinut vastata rehellisesti niin, etteikö hän olisi suuttunut. Ylensä yritin olla vastaamatta tai muuttaa puheenaihetta. Jos se ei onnistunut, livautin valkoisen valheen, kun en halunnut alkaa riitelemään.
Mitä hemmettejä on parisuhteessa asiat joihin ei voi vastata rehellisesti?
Ex-mies oli poliisi ja aina helvetillinen kuulustelu kaikesta. En tykkää riidellä, joten valehtelin monesti esim. Juttelitko kenellekään kaupassa? En.(valehtelin koska jos olisin kertonut totta niin hirveä kuulustelu jatkuu). Näitä tilanteita on kuule miljoona ja ihan viattomia kaikki.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Entinen avovaimoni kyseli asioita, joihin ei voinut vastata rehellisesti niin, etteikö hän olisi suuttunut. Ylensä yritin olla vastaamatta tai muuttaa puheenaihetta. Jos se ei onnistunut, livautin valkoisen valheen, kun en halunnut alkaa riitelemään.
Mitä hemmettejä on parisuhteessa asiat joihin ei voi vastata rehellisesti?
Ex-mies oli poliisi ja aina helvetillinen kuulustelu kaikesta. En tykkää riidellä, joten valehtelin monesti esim. Juttelitko kenellekään kaupassa? En.(valehtelin koska jos olisin kertonut totta niin hirveä kuulustelu jatkuu). Näitä tilanteita on kuule miljoona ja ihan viattomia kaikki.
Oliko sinun ex elämä hollywoodissa ja b tuotantokaudelta.
Herätkää tähän päivään. Iso osa miehistä haluaa suhteen säästääkseen rahaa TAI hyötyäkseen onnenonkijasta saamalla tämän turvin sosiaalista statusta, ellei sulla ole palavaa tarvetta pitää miestä niin jatka sinkkuilua.
Vierailija kirjoitti:
Herätkää tähän päivään. Iso osa miehistä haluaa suhteen säästääkseen rahaa TAI hyötyäkseen onnenonkijasta saamalla tämän turvin sosiaalista statusta, ellei sulla ole palavaa tarvetta pitää miestä niin jatka sinkkuilua.
"Snap black sister, i am gay"?
Hei, onko sulla mun ex?
Exäni kertoi tulevasta laskettelureissustaan minulle lähtöä edeltävänä päivänä, koska ei halunnut kertoa aiemmin, olisin kuulemma suuttunut kuitenkin. Ja olin siis säästänyt omaa talvilomaani koko ajan ja kysellyt, koska lähdemme laskettelemaan, ja hän vastasi aina, että "en tiedä, koska voin pitää lomaa" jne. eli valehteli päin naamaa. Mulle ei siis olisi ollut mikään ongelma, että hän lähtee kavereiden kanssa reissuun, mutta olisi kertonut aiemmin.
Sama juttu muissa jutuissa, kun jäi kiinni valehtelusta, ei ollut kertonut koska tiesi että suuttuisin. Osoittihan sen sekin, että suutuin kun sain tietää, että hän olikin vaikka ollut kavereidensa kanssa ruotsnristeilyllä tylsän Hämeenlinnan-työmatkan sijaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No kyllä me juteltiin mun edesmenneen miehen kanssa existä. Tosin itse keskustelin muutama vuosi aiemmin kuolleesta miehestäni ja mies kertoili existään. Kutsuin jopa tämän exän miehineen meille kyläänkin. Samoin kutsuin heidät pari vuotta myöhemmin mieheni muistotilaisuuteen. Ja selvennykseksi, mulla on siis ollut kaksi pitkää parisuhdetta jotka molemmat päättyneet miehen kuolemaan, ensimmäinen pitkään sairastettuaan, toinen täysin yllättäen, molemmat kuolivat kotiin. Nyt oli lyhyt suhde nuoremman miehen kanssa ja hänenkin kanssaan avoimesti puhuimme menneisyyksistämme.
Joo, itselläni on se periaate, että en kysy mitään sellaista, jonka vastausta en ehkä kestä kuulla.