Mun mies ei kuulemma uskalla aina puhua totta vaan valehtelee, kun kuulemma suuttuisin kuitenkin.
Mitä mieltä olet tästä?
Toki olen joskus suuttunut jostain, en sitä kiellä. Mutta miten tuollaisen kanssa voisi elää. Niitä valheita sitten aina välillä paljastuu. Ja toki minä valheistakin suutun. Ja sen takia mun kanssa on vaikea elää.
Onko täällä joku, joka ei suuttuisi valehtelusta? Onko se muka joku syy valehdella, etten suuttuisi.
Kommentit (149)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Menimme vaimoni kanssa ravintolaan. Hän kysyi olinko käynyt siellä ennen. Kerroin käyneeni ex vaimon kanssa useasti. Suuttui ja alkoi itkeä ruokapöydässä.
Et kertonut, kumpi teistä valitsi juuri tuon ravintolan ja miksi. Miltä sinusta olisi tuntunut vastaavassa tilanteessa?
No ei tuosta pitäisi suuttua ja alkaa itkemään. Huh huh...
Nainen saattaa tuntea tilanteessa itsensä epävarmaksi ja luulla, että mies haikailee exän perään. Existä puhuminen on muutenkin turhaa, parempi keskittyä nykyhetkeen.No kyllä me juteltiin mun edesmenneen miehen kanssa existä. Tosin itse keskustelin muutama vu
Kyllä vaan hän elossa on ja ystäviä olemme edelleen🥰
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Menimme vaimoni kanssa ravintolaan. Hän kysyi olinko käynyt siellä ennen. Kerroin käyneeni ex vaimon kanssa useasti. Suuttui ja alkoi itkeä ruokapöydässä.
Et kertonut, kumpi teistä valitsi juuri tuon ravintolan ja miksi. Miltä sinusta olisi tuntunut vastaavassa tilanteessa?
No ei tuosta pitäisi suuttua ja alkaa itkemään. Huh huh...
Nainen saattaa tuntea tilanteessa itsensä epävarmaksi ja luulla, että mies haikailee exän perään. Existä puhuminen on muutenkin turhaa, parempi keskittyä nykyhetkeen.No kyllä me juteltiin mun edesmenneen mieh
Selvennyksenä vielä, eka mies kuoli sairauteen ja toisen löysin töistä tullessani kotoa kuolleena, kuolinsyy aivoverenvuoto. En siis millään tapaa ollut osallinen heidän kuolemaansa. Toki onhan tällainen varmaan melko harvinaista, mutta en itse kyllä ole voinut tapahtumiin vaikuttaa.
Ap taitaa olla semmonen nalkuttava akka joka vetää herneet nenuliin ihan kaikesta. Niiden kanssa ei muuta parane tehdä kun välttää konfliktia kaikin konstein, ja mieluiten häippästä vähin äänin.
Vierailija kirjoitti:
Ekasta valheesta mies vaan luiskaan, on ollut aina mun periaate. Eikä ole estänyt oikeasti pitkää suhdetta.
Hyvä periaate.
Sama myös ekasta agressiivisesta öykkäriraivokohtauksesta. Jos toinen ei pysty kontrolloimaan tunnereaktioitaan sen vertaa että puhuu omalle puolisolleen kunnioittavasti niin tulee vain pahenemaan ajan kanssa.
Vierailija kirjoitti:
No jos tyttöystävä kysyy että oliko exälläsi tiukempi ja paremman tuntoinen pillu kuin minulla, niin väitättekö mammat ettei siitä synny kireää ilmapiiriä, jos vastaa että joo, kyllä oli exällä tiukempi ja paremman tuntoinen.
Ensinnäkin tuollaista ei kysytä. Ja tuohon voisi vastata että minulla ei ole tapana puhua muiden noin henkilökohtaisista asioista muille ihmisille. Tietysti jos olet jo selitellyt naiselle kavereidesi varjostusten koot ja exän lempiasentoja seksissä niin ehdottamani vastaus ei toimi. Muuten Jos vastaus ei kelpaa niin voit tehdä päätelmän siitä että kyseinen nainen ei ole sinua varten.
Mutta ei siis tarvi valehdella edes tuossa kysymyksessä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ekasta valheesta mies vaan luiskaan, on ollut aina mun periaate. Eikä ole estänyt oikeasti pitkää suhdetta.
Hyvä periaate.
Sama myös ekasta agressiivisesta öykkäriraivokohtauksesta. Jos toinen ei pysty kontrolloimaan tunnereaktioitaan sen vertaa että puhuu omalle puolisolleen kunnioittavasti niin tulee vain pahenemaan ajan kanssa.
Näin. Ekasta perseilystä luiskaan, hyvin on toiminut.
Vanhempani eivät koskaan uskoneet mitään mitä kerroin joten opin valehtelemaan.
Vaimoni oli samallainen. Eräänä päivänä tajusin ettei tuollaisessa ole järkeä, joten erosin.
Vierailija kirjoitti:
Eikös tämä ole hyvinkin tyypillinen tilanne parisuhteessa? Miehet yleisesti varovat sanomisiaan, koska pelkäävät, että naiset loukkaantuvat, kimpaantuvat tai eivät osaa ottaa sanomisia huumorilla. Ja sen jälkeen mies saa kuunnella puhetta korvat punaisina. Stereotypiahan on, että miehet sanovat naisten jatkuvasti valittavan, ja että he jankuttavat samasta asiasta vaikka kuinka kauan, eivätkä he unohda, vaan tuovat asian esiin useasti myös tulevaisuudessa. Miehet eivät jaksa tällaista paasamista, joten he mieluummin pitävät suun supussa. Naisilla ja miehillä taitaa olla erilaiset kommunikointitavat.
Tämä on stereotyyppinen tilanne, ei tyypillinen. Tyypillisesti suurin osa naisista ja miehistä on ihan normaaleja ihmisiä, jotka kykenevät ilmaisemaan ja vastaanottamaan eriäviä mielipiteitä tasapainoisesti ja puolisoaan kunnioittavasti.
Vierailija kirjoitti:
Suutun valheesta AINA enemmän kuin totuudesta. Aina. Vaikka olisi kyseessä murha, jonka tunnustaa, suutun taatusti vielä enemmän siitä murhan salaamisesta.
Jättäisin tuon miehen, en voisi elää sen kanssa.
Niin varmaan. En todellakaan usko. Ehdottoman totuuden vaatiminen vain toisen osapuolen toimesta, on puhdasta alistamista.
TUNNUSTAN, en ole aina rehellinen. Koska PELKÄÄN! sen takia, joutuu välillä vaan isompaan pulaan. Mutta kun ei edes tiedä miten tehdä oikein.
Esim. minulla käynyt haastattelussa ihmisiä joita onnistun kiireessä kutsumaan toimistolle kun akuutti työvoimapula. Ei siinä kohtaa tiedä tuleeko joku vai ei jne.
Nainen sanonut että hänelle pitää kertoa aina ENNEN tapaamista jos tapaan yhtään naista joka lapseton ja alle 40v, ellei ole lääkäri. Miten tässä kohtaa toimia, en keskellä kiirettä ja epävarmuutta työpäivän aikana voi aina soitella ja raportoida. Sitten hakija käy ja on soveltuva. Mitä tehdä nyt, maito on jo maassa. Kauhea stressi päällä ja tietää ettei kestä kriisiä kotona tämän takia. Niinpä itsesuojelun vuoksi ajattelee että en asialle enää mitään mahda joten kerron jos tästä nyt jotain edes tulee, ja kun olen vahvempi kestämään huutoa ja riitaa. Ja sitten kun kerron niin järkyttävä draama ja mykkäkoulu ja meni kaikki sekaisin viikoiksi.
Ja muuta vastaavaa. Siitä tulee vaistomainen selviytymiskeino olla vähemmän rehellinen jos kokee että on puun ja kuoren välissä kun tekee mitä tarvitsee mutta ei onnistunut täyttämään toisen odotuksia eikä pysty kestämään toisen reaktioita.
Jo Moulin Rouge leffassa tämä selvitettiin: without trust there is no love. Jos et luota mieheesi, ei suhde siitä voi parantua. Yksi valhe fine, mutta tuollainen gaslighting on kyllä niin toksista, että nakkaisin äijän pihalle saman tien. Kehtaakin syyttää sinua! Jos joku sanoisi mulle, että pakko valehdella, ettet suutu, niin suhde loppuisi siihen.
Vierailija kirjoitti:
Jo Moulin Rouge leffassa tämä selvitettiin: without trust there is no love. Jos et luota mieheesi, ei suhde siitä voi parantua. Yksi valhe fine, mutta tuollainen gaslighting on kyllä niin toksista, että nakkaisin äijän pihalle saman tien. Kehtaakin syyttää sinua! Jos joku sanoisi mulle, että pakko valehdella, ettet suutu, niin suhde loppuisi siihen.
Ootko tosissasi? Meinaatko että asiat on noin mustavalkoisia? juuri esim. mitä kirjoitin viestisi yllä, kun haluaisi tehdä oikein mutta se ei aina ole mahdollista ja tekee vain työtään ja sitten on vain huonoja vaihtoehtoja. Joissain tilanteissa on vain muitakin tekijöitä harkittavana, ja toinen ei välttämättä omalla käytöksellään anna mahdollisuutta avoimeen ja rehelliseen vuorovaikutukseen.
Oon törmänny sen tyyppisiin miesvalehtelijoihin jotka jättää kertomatta asioita tai pitkittää niiden kertomista etukäteen koska ne tietää että nainen suuttuu. Näissä keisseissä nainen on kyllä suuttunut yleensä aiheesta ja sellaisesta mikä on ihan iso ja merkittävä ongelma yhteiselämässä mutta mies ei vaan joko näe sitä ja/tai ei välitä että se on naiselle ongelma. Esim.mies pimittää tietoa työmatkasta tai kaveriviikonlopusta viimeiseen saakka koska tietää että nainen suuttuu. Pienessä kuvassa typerää suuttua kun työ on pakko tehdä ja tekee hyvää nähdä kavereita mutta isossa kuvassa taas ongelma on mies joka on oikeasti patologinen työnarkomaani joka tekee illatkin töitä kun pitäisi huolehtia perheestä ja lähtee useimmiten kavereiden kuin perheen kanssa mihinkään. Ja miehen mielestä se ei ole kuitenkaan ongelma vaan kaikki olisi hyvin jos nainen vaan lakkais nalkuttamasta.
Vierailija kirjoitti:
Oon törmänny sen tyyppisiin miesvalehtelijoihin jotka jättää kertomatta asioita tai pitkittää niiden kertomista etukäteen koska ne tietää että nainen suuttuu. Näissä keisseissä nainen on kyllä suuttunut yleensä aiheesta ja sellaisesta mikä on ihan iso ja merkittävä ongelma yhteiselämässä mutta mies ei vaan joko näe sitä ja/tai ei välitä että se on naiselle ongelma. Esim.mies pimittää tietoa työmatkasta tai kaveriviikonlopusta viimeiseen saakka koska tietää että nainen suuttuu. Pienessä kuvassa typerää suuttua kun työ on pakko tehdä ja tekee hyvää nähdä kavereita mutta isossa kuvassa taas ongelma on mies joka on oikeasti patologinen työnarkomaani joka tekee illatkin töitä kun pitäisi huolehtia perheestä ja lähtee useimmiten kavereiden kuin perheen kanssa mihinkään. Ja miehen mielestä se ei ole kuitenkaan ongelma vaan kaikki olisi hyvin jos nainen vaan lakkais nalkuttamasta.
Myönnän toki miehenä syyllistyväni tuohon. Se on vain vaikeaa enkä silti osaa pitää itseäni valehtelijana. Esim. kysyin naiselta lähtisikö pariterapiaan kanssani. Hän tylysti vastasi ettei siitä ole hyötyä ja vain rahanhukkaa. Päätin sitten kokeilla sitä itse ja menin, ja kun sain mielestäni hyviä neuvoja ja halusin jakaa. Nainen koki että olen ollut treffeillä vieraan naisen kanssa koska en kertonut ennen menemistä tuohon terapeutin tapaamiseen ja koska hän oli nainen. Suuttui kovasti ja koki että olen taas pimittänyt tietoa.
Mutta ollaan me miehetkin ihmisiä. Jos toinen ei osoita kiinnostusta asiaa kohtaa jota toinen pitää tärkeänä, ja jopa vähättelee, ei siinä kohtaa sitten halua alkaa selitellä etukäteen ja mahdollisesti kuulla ivaa siitä että olikos nyt kauheasti hyötyä. Vaikka olisi parisuhteessa niin pitäähän sitä olla silti oikeus myös itse tehdä asioita ja päätöksiä elämästä.
Vierailija kirjoitti:
Sitten on miehiä joiden virallinen tarina on tuo. Oikea tarina on toinen nainen jota on hoitelemassa, kun on niinsanotusti ylitöissä tai työmatkalla.
Nämä on vaikeita asioita. Minulla oli hyvä ystävä, joka suuttui mitä ihmeellisimmistä asioista. Kysyi esim. voisinko kuvitella opiskelevani alaa X (ihan tavallinen ammatti), pidin sitä sinänsä mahdollisena, ystävä suuttui ja mökötti päiväkausia siitä, että ala on tyhmä ja sitä ei edes voinut opiskella kotikaupungissamme.
Tai hän kysyi, olinko bileissä puhunut Y:n kanssa, vastasin että olin, suuttui ja mökötti päiväkausia, koska... no se ei ihan selvinnyt. Y oli yhteinen kaveri.
Kysyi, aioinko kesällä käydä ulkomailla. Suuttui ja kiukutteli, kun sanoin käyväni.
Minusta tuli vähitellen todella varovainen ja myötäilevä. Ystävä myös välillä sai minut kiinni siitä, että en puhunut totta, ja toki raivosi ja mökötti silloinkin. Lopulta päätin alkaa puhua aivan totta. Ystävä katkaisi välit parissa kuukaudessa, koska olin kuulemma muuttunut aivan mahdottomaksi.
Vierailija kirjoitti:
Entinen avovaimoni kyseli asioita, joihin ei voinut vastata rehellisesti niin, etteikö hän olisi suuttunut. Ylensä yritin olla vastaamatta tai muuttaa puheenaihetta. Jos se ei onnistunut, livautin valkoisen valheen, kun en halunnut alkaa riitelemään.
Entinen avomieheni valehteli aina kun tuli keskustelu hänelle epämiellyttävästä aiheesta. Sitten jäi kiinni valheesta ja suutin tietenkin, koska se söi koko ajan parisuhdetta, enkä lopulta luottanut mieheen enää lainkaan. Hänen valheensa ei ollut valkoisia vaan hän mm. kiisti pettäneensä, kunnes jäi siitä kiinni. Sen jälkeenkin valehteli vielä montako kertaa pettämistä oli tapahtunut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ellet tivaa koko ajan, paheksu, arvostele ja painosta, tuskin on syytä kiertää ja valehdella. Ehkei se ole noin ihan kuin mies sanoo? Mitä jos mies valehtelisi muutenkin vai tosiaan pelkää kauheasti mitä sanot. Missä se rehellinen kumppani on sitten. Edes osarehellinen. Hmm. Ehkä asia selviää tai hyvään suuntaan.
En todellakaan ole mikään tivaaja tai tenttaaja.
Saatan tehdä kysymyksen johon vastaa suoraan. Jälkeenpäin jostain selviää että oli vale. Yleensä itse puhuu itsensä pussiin myöhemmin tai kuulen toiselta. Ja nämä valheet ei edes ole semmoisista asioista, jotka voisi esim eroon johtaa. Mutta valheet voi. Ap
Sehän näillä kroonisilla valehtelijoilla oudointa onkin, että valehdellaan myös asioista, joilla ei ole mitään väliä. Sitten ei enää edes muisteta mitä on valehd
Mieheni oli menossa asentamaan exänsä keittiökaappeja 100 km:n päähän, mutta valehteli minulle olevansa töissä kotikaupungissa. Olenko täysin kohtuuton kun suutuin tästä? Ei se exä siellä paikalla siis ollut ja mieheni sai asennuksesta palkan - valehtelu minua ärsytti ei niinkään se, missä oli.
Ap on kunnon draamaqueen ja mies ei jaksa sinä naökutusta ja kiukuttelua. Helpommalla pääsee pikku valheilla.
Kaikkia kiinnostaa tietää onko nuori mies vielä elossa? :)