Siis mitä, huomasin Lidlissä että
Kun ostaa jonkun yhden tuotteen vaikka hintaan 3,99 euroa, kassalla veloitetaan tasan neljä euroa vaikka siis maksaa kortilla. Maksupäätteellä lukee tuo summa.
Onko laillista ja mihin voin valittaa??
Kommentit (42)
Tuo ei pidä paikkaansa, ostin 12.7. tuotteen joka maksoi 3,99€, Lidlin e-kuitissani on veloitus 3,99€ !
Jos maksat käteisellä, se luonnollisesti maksaa 4€.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lyön vetoa että aloittaja ei käy töissä. Kaikki tuntemani elämäntapatyöttömät ovat juuri tällaisia, kun elämässä ei ole yhtään mitään sisältöä eikä järkevää tekemistä, niin tehdään numero täysin merkityksettömistä asioista.
Veikkaan toisinpäin.Fiksu ihminen katsoo hintoja ja miettii mitä ostaa. (Ja yleensä omilla rahoilla)
Se on eri asia kuin jonninjoutava nillittäminen.
Vierailija kirjoitti:
No kellä se on sentistä kiinni?
Tuskin se on sentistä kiinni, vaan periaatteesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lyön vetoa että aloittaja ei käy töissä. Kaikki tuntemani elämäntapatyöttömät ovat juuri tällaisia, kun elämässä ei ole yhtään mitään sisältöä eikä järkevää tekemistä, niin tehdään numero täysin merkityksettömistä asioista.
Veikkaan toisinpäin.Fiksu ihminen katsoo hintoja ja miettii mitä ostaa. (Ja yleensä omilla rahoilla)
Oikein päätelty. Olen tämän palstan fiksuin yksilö.
Vierailija kirjoitti:
Tuo ei pidä paikkaansa, ostin 12.7. tuotteen joka maksoi 3,99€, Lidlin e-kuitissani on veloitus 3,99€ !
Ai e-kuitissa näkyy tuo hinta? Mulla oli paperikuitissa se pyöristetty hinta ja tosiaan kortilla maksoin, mutta tililtä on lähtenyt se oikea summa eli 3,99 euroa.
Vierailija kirjoitti:
Kyse ei ole rahasta vaan periaatteesta. Hinnan pitää olla oikein.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Laillista on..
Mitä laillista? Hyllyn reunassa hinta on 3,99 e, enkä aio maksaa siitä yhtään enempää kassalla.
Koska Suomessa ei ole sentit käytössä, niin käteisellä maksettaessa 3,99 pyöristetään 4 euroon. Mikäli laskusi loppusumma olisi 3,97 niin se pyöristettäisiin alaspäin 3,95 euroon. Kortilla maksettaessa veloitetaan tarkka summa.
Eikö mene jakeluun? Hinta pyöristyi maksupäätteessä neljään euroon ja kuitissakin luki neljä euroa, vaikka maksoin kortilla.
Tuohan ei ole oikein. Asiasta voi valittaa lidlin asiakaspalveluun tai kuluttaja-asiamiehelle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ai e-kuitissa näkyy tuo hinta? Mulla oli paperikuitissa se pyöristetty hinta ja tosiaan kortilla maksoin, mutta tililtä on lähtenyt se oikea summa eli 3,99 euroa.
Saitko oman kuittisi vai edellisen asiakkaan kuitin? Näkyykö siinä että (sinun) kortilla maksettu?
Minä voin antaa sulle parikymmentä senttiä, tai mitäpä liiottelemaan 16,5senttiä
Vierailija kirjoitti:
Siitä tässä tuskin on kysymys.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Saitko oman kuittisi vai edellisen asiakkaan kuitin? Näkyykö siinä että (sinun) kortilla maksettu?
Oma kuitti se oli. Pitääpä vielä testata tuota Lidlin systeemiä ja kysyä kassalta onko laitteet säädetty oikein.
Hyvä että asia selvisi. Eipä tässä sitten muuta pällisteltävää, hajannutaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyse ei ole rahasta vaan periaatteesta. Hinnan pitää olla oikein.
Niin kuin se onkin, mikä on myös ilmennyt ketjussa useaan kertaan. Kyse on siis aloittajan, sinun ja monen muunkin ymmärryksen puutteesta. Kuten tällä palstalla yleensäkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oma kuitti se oli. Pitääpä vielä testata tuota Lidlin systeemiä ja kysyä kassalta onko laitteet säädetty oikein.
Turhaa kysyt, myymälöissä ei tehdä laitteille mitään säätöjä. Ihan muut käy niitä säätämässä.
Tulee tästä mieleen Kummeli sketsi: Se oli tonnin seteli...
Mä oon huomannut, että lähikaupassani karkeissa on eri hinnat hyllyillä ja kassalla. Lopetin ostamasta niiitä karkkeja, kun joskus tulee kalliimmalla ostettua mitä kaapin luona näyttää.
Vierailija kirjoitti:
Pituus ja korkeushyppääjillä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käytin itsepalvelukassaa ja siinähän ei ole mahdollisuutta käteisen käyttöön, liekö sillä mitään tekemistä asian kanssa ?